XXL Nutrition

testosteronhouding / cortisolwaarden herstel na mdma

Borstkas

Competitive Bodybuilder
Waardering
541
Lengte
1m88
Massa
96kg
not sure of het de juiste sectie is..

volgende maand een feestje waarbij sinds 5 maanden xtc genuttigd gaat worden.

Nu vroeg ik me af hoe snel mijn testosteron hersteld is na zo'n avondje. En hoe dit mijn gains 'belemmerd'. Hoe kan ik mijn cortisolwaarden zsm laten dalen?

Er is wel een of ander vaag report op ergo maar dat neem ik nooit altijd even serieus..

Mdma heeft geen direct effect op jouw test.
Enkel jouw neurotransmitters zijn onderhevig aan gebruik.
Hoeveel ga je nemen? Het enige verlies dat je gaat hebben, zal door uitdroging zijn. (cardio kills gains lol)

Als het eens in de 5 maanden is zou ik mij er geen zorgen om maken.
Overigens ook nog nooit gehoord dat xtc test verlaagd. Cortisolwaarden kan ik mij wel voorstellen, maar zal meer door cardio komen, doordat je uren lang los gaat.

Mdma heeft geen direct effect op jouw test.
Enkel jouw neurotransmitters zijn onderhevig aan gebruik.
Hoeveel ga je nemen? Het enige verlies dat je gaat hebben, zal door uitdroging zijn. (cardio kills gains lol)

En die neurotransmitters hebben weer effect op je test en cortisol natuurlijk. Indirect effect, maar het is er wel. Check topic hormonen. Zal de effecten van XTC en andere drugs volgende dagen uitpluizen en toevoegen.

En die neurotransmitters hebben weer effect op je test en cortisol natuurlijk. Indirect effect, maar het is er wel. Check topic hormonen. Zal de effecten van XTC en andere drugs volgende dagen uitpluizen en toevoegen.

Inderdaad indirect wel, maar er is een verschil tussen gebruiken en misbruiken.
Vuistregel voor mdma is max 2x per jaar. OP moet gewoon zorgen dat hij genoeg drinkt, voldoende vitamines en antioxidanten (vermindering neurotoxiteit) binnen krijgt, veel schade zal er dan niet zijn imo.
Sommigen pre-loaden ook met L-tryptofaan, zelf geen ervaring mee.

Vuistregel voor mdma is max 2x per jaar. OP moet gewoon zorgen dat hij genoeg drinkt, voldoende vitamines en antioxidanten (vermindering neurotoxiteit) binnen krijgt, veel schade zal er dan niet zijn imo.

Dit zijn de meest relevante studies.

MDMA Toxicity
http://emedicine.medscape.com/article/821572-overview

In 1985, published reports stated that MDMA and its demethylated metabolite 3,4-methylenedioxyamphetamine (MDA) had long-term neurotoxic effects in laboratory animals.

Serotonergic neurotoxicity of 3,4-(+/-)-methylenedioxyamphetamine and 3,4-(+/-)-methylendioxymethamphetamine (ecstasy) is potentiated by inhibition of gamma-glutamyl transpeptidase
http://mdma.net/toxicity/toxmetab.html

The data indicate that thioether metabolites of MDA and MDMA contribute to the serotonergic neurotoxicity observed following peripheral administration of these drugs.

Causes and Consequences of Methamphetamine and MDMA Toxicity
http://www.aapsj.org/view.asp?art=aapsj080238

MDMA (Ecstasy) and alcohol: a critical review of research of effects on mood and cognition in recreational users.
http://generallythinking.com/mdma-e...-on-mood-and-cognition-in-recreational-users/

Both drugs cause damage to the human brain, however the areas affected differ. Ecstasy in believed to damage hippocampus and frontal lobe (Puerta et al. 2001; Heffernan et al. 2001; Morgan, 2000). There is some evidence from neuroimaging studies that shows occipito-parietal region of the cortex may be affected by exposure to ecstasy (Reneman et al. 2000). By comparison persistent misuse of alcohol can result in damage to a range of cortical and sub-cortical structures of the brain, can lead to brain shrinkage, neurotransmitter impairments, inhibition of frontal cortex functioning and reduced hippocampal function (Heffernan, 2008).

• Topic Starter Topic Starter

Ik zal op 4 keer zitten.

Verder geen pre load met l tryptofaan, zit al in mijn bcaa's.

Verder als ik klaar ben met spacen pak ik: l-tryptophaan, vitamine C, B5, alfa liponzuur, multi men vitaminen.

Dus mocht mijn test indalen en mijn cortisolwaarden stijgen, zou dit dan na een week hersteld moeten zijn?

Ik zal op 4 keer zitten. Verder geen pre load met l tryptofaan, zit al in mijn bcaa's. Verder als ik klaar ben met spacen pak ik: l-tryptophaan, vitamine C, B5, alfa liponzuur, multi men vitaminen. Dus mocht mijn test indalen en mijn cortisolwaarden stijgen, zou dit dan na een week hersteld moeten zijn?

Geen idee man, van die cortisolwaarden, ik weet enkel dat het overige herstel ca. 2 weken is, erna zit je terug op het normale niveau. Ik denk dat er eigenlijk maar 2 keuzes zijn, er totaal niet bij stilstaan en genieten, of het gewoon niet doen. :)

Ik zal op 4 keer zitten.

Verder geen pre load met l tryptofaan, zit al in mijn bcaa's.

Verder als ik klaar ben met spacen pak ik: l-tryptophaan, vitamine C, B5, alfa liponzuur, multi men vitaminen.

Dus mocht mijn test indalen en mijn cortisolwaarden stijgen, zou dit dan na een week hersteld moeten zijn?

Dit gaat wel weer ver hoor...
Als ik klaar ben met spacen ga ik meestal mn bed in. Dag erna gewoon goed eten.

Terug
Naar boven