MuscleMeat

teveel press?

ofnie

Novice
Waardering
3
Lengte
1m86
Massa
81kg
Vetpercentage
11%
Ik had een vraag over mijn borst training.Sindskort train ik met een maat en die kwam met een training aan waar ik mijn twijfels bij heb:

Bench press
incline dumbbell press
Dumbbell fly's of cable fly's
decline press

Ik heb zelf sterk het gevoel dat het teveel press is

Is naar mijn mening wel goed buiten dat ik decline press dan zou vervangen met dumbbell pull over, voor variatie naast press...

Ik zou m zo laten en de flye's op het eind doen.

En verder train je?

• Topic Starter Topic Starter
3 dagen split, soms 4 maar ligt er net aan hoe zwaar mijn werkweek is. Oké dus dat kan wel 3 press oefeningen.

3 press oefeningen kan naar mijn mening. Kijk of je er op groeit en zo niet verander het dan. Decline press zou ik vervangen door chest dips. Is een zware oefening bij correcte uitvoering, vooral voor beginners. Als ik decline press doet en deze zwaar uitvoer vind ik het niet lekker om schuin te liggen. Er stroomt teveel bloed naar me kop dan. Ik zou zeggen probeer allebei en kijk voor jezelf wat het beste voor je werkt. succes

Oké bedankt, chest dips kan een goeie voorbereiding zijn op mn triceps die ik daarna train (?)

Oké bedankt, chest dips kan een goeie voorbereiding zijn op mn triceps die ik daarna train (?)
Ja, maar ga dan niet ook nog 'ns drie oefeningen triceps doen, daarna. Met een (imo) behoorlijke hoeveelheid borstoefeningen hebben je triceps al behoorlijk wat voor hun kiezen gehad. Waarschijnlijk worden die dips voor chest echt zwaar, na alle eerdere borstoefeningen. En dat komt doordat je triceps er het eerst mee ophouden; niet je borst. Het is de vraag of na heel veel sets borstoefeningen het uberhaubt nog wat toevoegt om nog 'ns flink triceps te gaan trainen. Ik ben van mening van niet en denk dat je dan eerder teveel gaat doen. Ja, dat kan ook.:rolleyes:;) Maar ongetwijfeld is niet iedereen het met me eens.
Succes!

We pakken idd altijd nog 3 triceps oefeningen, ik moet uiteindelijk toch mn triceps trainen...

Ligt een beetje aan je schema. Als je elke spiergroep eenmaal per week pakt zou ik triceps niet met borst combineren maar eerder een aparte armendag pakken.
Maar post anders is kort je schema (welke spiergroepen op welke dagen, niet per se uitgesplitst per oefening).

Maandag/dinsdag: borst triceps
woensdag: schouders benen
vrijdag: rug biceps
soms op zaterdag ochtend nog een borst triceps oefening
hoe zou jij die aparte armdag in elkaar zetten dan?

Als je drie dagen per week traint, lijkt me jouw schema het meest logische.

Wat ik doe op mijn borst/triceps dag:

- Bench press
- Incline dumbbell bench press.
- Dumbbell fly/peck deck.

- Dips (wat ook al grotendeels triceps is)

Gevolgd door 2 triceps isolatie oefeningen, daar variëer ik wat in.

3 borst met 2 tricep oefeningen is eigenlijk al genoeg.

We pakken idd altijd nog 3 triceps oefeningen, ik moet uiteindelijk toch mn triceps trainen...
Juist, maar niet onbeperkt, he?
Daarvan ga je niet meer groeien; werkt eerder tegen je.
Een veelgemaakte denkfout is, hoe meer, hoe beter. Zo simpel is het helaas niet. Zou wel makkelijk zijn. Ga ik vanmiddag gewoon 150 sets triceps doen. Heb ik morgen 60 cm. armen!;)
Alles met mate, bro!

Bedankt voor de adviezen!

Terug
Naar boven