XXL Nutrition

teveel van het goede?

yakult

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
70kg
Vetpercentage
13%
sinds een paar weken train ik weer na een periode niet te kunnen trainen.
ik had altijd dit schema:

maandag / vrijdag
bench press
incline dumbbell press
flyes
skull crushers
rope extensions
upright rows
side raises

dinsdag/zaterdag
pullups
bent over bb row
dumbbell row
barbell curls of hammer curls
dinsdag squats , zaterdag deadlifts
lunges
leg curl
calve curl

ik vind het fijn om elke spiergroep 2 keer per week te pakken maar veel mensen zijn het niet echt eens met dit schema.
is het mogelijk volgens jullie om hier goed op te trainen met resultaat of moet het echt anders.
voor mijn gevoel werkt een split met elke spiergroep 1 keer per week niet echt goed en ik kan maar 4 keer per week.
het nadeel ligt vooral bij de dinsdag en zaterdag, waar ik benen en rug bij elkaar heb gedaan.

Pak 3x per week iedere spiergroep met een FB, werkt voor beginners het beste imo.

Verder, hou het hoofdzakelijk bij één oefening per spiergroep per training: push up of bench press voor borst. Pull ups voor lats. Bench dips voor triceps. Enz. Squats en lunges ook niet op dezelfde dag. Of het één, of het ander.

Laatst bewerkt:
Het is een waardeloos schema.

Zorg voor een goed fullbody schema of een goed 4x split schema.

Het is een waardeloos schema.

Zorg voor een goed fullbody schema of een goed 4x split schema.

Als je dat nu zou onderbouwen dan had de beste man er wat aan.

@TS.

Persoonlijk, maar dat geldt niet voor een ieder heb ik voordeel gehad bij een FB schema 3 maal per week met afwisseling per training. Bijv. de ene keer DB press, de andere keer benchen met close grip (barb) etc. De ene keer triceps pull down, keer daarna skullcrush, keer daarna reverse grip pull down etc etc etc. Beetje variatie

Iig succes

Of benendag , duw en trekdag

Als je dat nu zou onderbouwen dan had de beste man er wat aan.

@TS.

Persoonlijk, maar dat geldt niet voor een ieder heb ik voordeel gehad bij een FB schema 3 maal per week met afwisseling per training. Bijv. de ene keer DB press, de andere keer benchen met close grip (barb) etc. De ene keer triceps pull down, keer daarna skullcrush, keer daarna reverse grip pull down etc etc etc. Beetje variatie

Iig succes

Net of jij mening onderbouwd.
Maar vooruit dan maar, heb er nu wel tijd voor.

Je doet in elke training te weinig goede oefeningen.
Zo doe je vooral voor rug te weinig, voor schouders, voor je armen en benen.
Zorg er voor dat je alles aanspreekt in de week.

Als je fb wil doen, neem dan een goed voorbeeld aan mesoectosaurus. Zo wissel je de oefeningen per dag af en pak je gelijk alle onderdelen van je spieren.

Succes

Terug
Naar boven