XXL Nutrition

thaiboksen/voeding help :O

Anoniem10012

Novice
uitgeschakeld
Waardering
0
Lengte
1m82
Hallo ik train nu 2 jaar thaiboksen en ga over 6 maanden wedstrijden doen.
Maar voor ik dat wil gaan doen wil ik graag nog veel droger worden.
ik weeg 73kg en ben 1,82m het liefste wil ik niet afvallen want ik wil tussen 70 en 73 kg blijven ivm wedstrijden. maar hoe moet ik dit doen ? ik train 4x per week zeer intensief en werk 2 x per week bij albertheijn.

Kan iemand mij helpen met het opstellen van een voedingsschema ?
Een belangrijk punt is wel ik doe niet aan fitness.
ik eet best veel op een dag maar weet totaal niet of ik goed eet of slecht ??? :P mijn doel is zo min mogelijk vet en zo veel mogelijk spiermassa zonder fitness zeg maar alleen door trainen van thaiboks.

'sochtends rond 10 uur cruesli met magere yoghurt en een appel

12 uur brood met appelstroop of pindakaas of kipfilet of honing

14:00 brood met zelfde als hierboven + proteine shake 600 ml water

17:00 aardappelen/rijst/pasta met veel groenten en mager vlees of vis

20:00 yoghurt/kwark met appel of sinaasappel

22:00 kwark met appel

dat is wat ik nu ongeveer op een dag eet wanneer ik wel en niet train, ik kan me voorstellen dat ik op een dag dat ik train iets anders moet eten dan op een rust dag ??
kan iemand mij opweg helpen of een schema maken :D zou helemaal perfect zijn :D

Als je je vetpercentage wilt verlagen zul je cardio moeten doen, dus ga bijvoorbeeld in het weekend 10km hardlopen, het is ook meteen een goede training voor je uithoudingsvermogen voor je wedstrijden. En jaa wat je voedingsschema betreft je moet eens uitrekenen hoeveel kcal het in totaal is en een verhouding E/K/V maken, dat maakt het een stuk overzichtenlijker voor je. Er is echt niemand die hier een heel schema voor je gaat maken man ;) je zult toch echt meer research moeten doen op de forums, alles kun je er gewoon vinden.

Laatst bewerkt:
Ziet eruit alsof je wel heeeeeeeeel weinig eet. Je moet even je onderhoud uitrekenen en dan een voedingsschema opstellen. Dus lees eerst even de stickies door op het forum over voeding. Stel een goed schema op, waarbij je die kcal en E/K/V ook vermeld en dan kunnen we je beter advies geven.

Ik doe zelf ook aan thaiboksen en drop meestal net voor de wedstrijd nog 2 à 3 kilo's, maar dat is eigenlijk meer op de dag zelf dus vooral vocht en smorgens voor de weging niet eten en drinken.

• Topic Starter Topic Starter
ahh oke dan, dan ga ik maar weer eens mijn hardloop schema op zoeken :P 2a3x per week 7,5 km lopen

maar hebben jullie ongeveer een op setje voor mij wat ik ongeveer op welke tijden zou moeten eten maar dna zonder de hoeveel heden want dan kan ik nu al gelijk beginnen en dan zoek ik deze week dat nog even op over hoeveel ik precies moet eten enzo ?

zoals 10 : uur cruesli en fruit
12:00 brood met ....
14:00 kwark

dan ben ik iig al een heel stuk op weg geholpen en kijk ik waar ik me het lekkerste bij voel en ga ik dan over 1 week nog eens verder zoeken naar de goede hoeveel heden per maaltijd. :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven