Fitness Seller

The day the lolcats died, Megaupload is dood

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
http://www.youtube.com/watch?v=1p-TV4jaCMk

De populaire uploadsite MegaUpload is uit de lucht gehaald op last van de FBI. Medewerkers van de site zijn opgepakt en worden beschuldigd van schending van auteursrechten. Dat melden verschillende Amerikaanse media.

Onder andere de krant The Wall Street Journal meldt dat de arrestaties zijn verricht na een onderzoek naar de site dat twee jaar liep. Naast de al vier aangehouden personen worden er nog drie verdacht en beschuldigd van piraterij. MegaUpload.com zelf is momenteel niet bereikbaar: het is aannemelijk dat de site permanent offline wordt gehaald.

De arrestaties zouden verricht zijn in Nieuw Zeeland. Daarnaast heeft de FBI bankgegevens bekeken en werden serverlocaties bezocht die betrokken waren bij MegaUpload. Naast piraterij wordt in de aanklacht het betrokken zijn bij een illegale organisatie genoemd. In de aanklacht wordt de uploadsite verweten de entertainmentindustrie 500 miljoen dollar in omzet te hebben gekost.

MegaUpload kwam al een aantal maal in het nieuws wegens juridische conflicten met muzieklabels. Daarnaast sprak de uploadsite zich uit tegen de acties van copyrightvoorvechters MPAA en RIAA. Kortgeleden liet Universal nog een reclamevideo van MegaUpload offline halen, omdat het muzieklabel meende dat er rechten werden geschonden.

Het is onduidelijk waar de site zich schuldig aan zou hebben gemaakt. Contentproviders kunnen zich doorgaans op het safe harbour-principe van de Amerikaanse digital millennium copyright act beroepen, waardoor ze niet aansprakelijk zijn voor auteursrechtschending die hun gebruikers plegen. Daarvoor is het nodig dat ze voldoen aan notice and takedown-verzoeken van auteursrechthouders. Mogelijk deed de site dat dus niet.

Deze week nog was er veel protest tegen voorgestelde wetgeving die veel verder gaat dan de dmca: de sopa- en pipa-wetten, die momenteel door de Amerikaanse volksvertegenwoordiging worden behandeld. Deze twee wetsvoorstellen, die erg op elkaar lijken, maken het aanpakken van buitenlandse piraterijsites makkelijker. Volgens critici komt de wet neer op censuur

http://tweakers.net/nieuws/79454/fbi-haalt-megaupload-uit-de-lucht.html

En dat is dus nog voordat SOPA of PIPA zijn ingevoerd. De war on drugs konden ze niet winnen, dus nu maar de war on downloads. Net zo goed niet te winnen maar met SOPA en/of PIPA kan het wel eens heel kaal worden op het internet.

• Like
Waarderingen: Ymir
ik word hier echt pissig van:o

whoooooooshaaaaaa!

Denk dat ik ook maar bij Anonymous ga, lekker vechten voor vrijheid op het internet.

Wow wtf?!

Dat is wel klote, want ik haal er wel de meeste van mijn series af...

Fuuuuuuuu!!!

Hele account naar de klote. Ik laat alvast een baard groeien, jihad ftw.

:D

OMFG Megaupload was de nummer 1 site bij mij voor downloads

Damnit... het gaat maar door met al die onzin. Ik heb jaren geleden ooit eens een voorspelling gedaan dat we tegen een jaar of 20 niet meer anoniem kunnen internetten, maar als dit zo doorgaat is het nog veel eerder raak.

Organisaties als BREIN en de hele flikkerse zooi die in raptempo alles proberen plat te leggen. 2e Kamer die zich drukmaakt om mensen die zich voor kunnen doen als iemand anders op social media.

Een kwestie van tijd voordat we allemaal moeten inloggen op een portal die gekoppeld is aan bijvoorbeeld je DigiD.

Onthou deze tijd van vrij internet...

Wat is de volgende RapidShare?

Weg premium account :mad:

Weg ruim 300 Gig aan uploads

Damnit... het gaat maar door met al die onzin. Ik heb jaren geleden ooit eens een voorspelling gedaan dat we tegen een jaar of 20 niet meer anoniem kunnen internetten, maar als dit zo doorgaat is het nog veel eerder raak.

Organisaties als BREIN en de hele flikkerse zooi die in raptempo alles proberen plat te leggen. 2e Kamer die zich drukmaakt om mensen die zich voor kunnen doen als iemand anders op social media.

Een kwestie van tijd voordat we allemaal moeten inloggen op een portal die gekoppeld is aan bijvoorbeeld je DigiD.

Onthou deze tijd van vrij internet...

Het is tijd dat de ware internet messias opstaat om de 00001010 regels der internet te versprijden. Het is tijd dat internet Jezus het woord gaat verkondigen!

• Topic Starter Topic Starter
Napster ging dood, Emule ging dood, Kazaa ging dood, Limewire ging dood, Suprnova ging dood. Er wordt nog steeds gedownload en alhoewel DMCA, SOPA en PIPA beperkend zijn voor het zichtbare internet zal het er niet voor zorgen dat downloaden stopt.

Het enige wat het veroorzaakt is meer inventiviteit bij de sites die linken naar copyrighted materiaal en een verminderde zichtbaarheid van de download activiteiten.

Zelf download ik al jaren via een SSL-verbinding. Knappe jongen die kan zien wat ik download en tegen de tijd dat ze aankloppen bij de Usenet provider zijn de logs al gewist. Maar misschien verzinnen ze wel weer een wetgeving waarbij usenet-logs maanden bewaard dienen te blijven.

KKKKKKKKKKKKK opdonderen met dat gezeik op internet.

Napster ging dood, Emule ging dood, Kazaa ging dood, Limewire ging dood, Suprnova ging dood. Er wordt nog steeds gedownload en alhoewel DMCA, SOPA en PIPA beperkend zijn voor het zichtbare internet zal het er niet voor zorgen dat downloaden stopt.

Het enige wat het veroorzaakt is meer inventiviteit bij de sites die linken naar copyrighted materiaal en een verminderde zichtbaarheid van de download activiteiten.

Zelf download ik al jaren via een SSL-verbinding. Knappe jongen die kan zien wat ik download en tegen de tijd dat ze aankloppen bij de Usenet provider zijn de logs al gewist. Maar misschien verzinnen ze wel weer een wetgeving waarbij usenet-logs maanden bewaard dienen te blijven.

Daarom is het internet ook nog steeds een digitale Hydra: Leg één site plat, en er verschijnen er twee voor in de plaats. Organisaties die voor de auteursrechten zeggen op te komen snappen dit ook, dus vroeg of laat sluiten ze een pakt met de grote mannen en gaat ook de internetprivacy naar de knoppen.

Denk je echt dat usenet de dans gaat ontspringen dit is gewoon de eerste stap wat nu word gezet, het vrije internet gaat dus bij deze eindigen.

Ach, dit soort dingen raakt het klootjesvolk alleen.

Als je beter internetkennis hebt kun je alles wat je wil nog downloaden, voor nog een heeeeeele lange periode. Internet is niet over te nemen/plat te leggen. Alles gaat underground, via proxies etc. SOPA kan niks maken.

massaal naar onion/deep web dan

• Topic Starter Topic Starter
Denk je echt dat usenet de dans gaat ontspringen dit is gewoon de eerste stap wat nu word gezet, het vrije internet gaat dus bij deze eindigen.

Kuik en co hebben Usenet al aangepakt en in de UK is een indexeerder gestopt met zijn activiteiten (om daarna binnen no time weer door te gaan).

Usenet ontspringt de dans niet maar ik wens ze veel succes met het uitvinden wat er gebeurt op het usenet nu veel gebruikers SSL-verbindingen (soms via VPN) opzetten.

Kuik en co hebben Usenet al aangepakt en in de UK is een indexeerder gestopt met zijn activiteiten (om daarna binnen no time weer door te gaan).

Usenet ontspringt de dans niet maar ik wens ze veel succes met het uitvinden wat er gebeurt op het usenet nu veel gebruikers SSL-verbindingen (soms via VPN) opzetten.
De Usetnetproviders proberen plat te gaan leggen is natuurlijk het volgende. Zo meneer Eweka, wij zien dat er illegale content op uw nieuwsservers staat. Plat ermee. Als dit zelfs met torrentsites lukt, die niet eens hosten, waarom dan niet net zo makkelijk met nieuwsservers?

Hun hebben ftd aangepakt usenet nog niet, ik gebruik het zelf ook ben er erg blij mee maar megaupload had ook zo zijn voordelen.

---------- Post toegevoegd Thu 19 Jan 2012 om 22:28 ----------

De Usetnetproviders proberen plat te gaan leggen is natuurlijk het volgende. Zo meneer Eweka, wij zien dat er illegale content op uw nieuwsservers staat. Plat ermee. Als dit zelfs met torrentsites lukt, die niet eens hosten, waarom dan niet net zo makkelijk met nieuwsservers?

precies dit bedoel ik waarom zou dit niet lukken.

Terug
Naar boven