Fitness Seller

The day the lolcats died, Megaupload is dood

De Usetnetproviders proberen plat te gaan leggen is natuurlijk het volgende. Zo meneer Eweka, wij zien dat er illegale content op uw nieuwsservers staat. Plat ermee. Als dit zelfs met torrentsites lukt, die niet eens hosten, waarom dan niet net zo makkelijk met nieuwsservers?
Hosten van copyrighted content is niet direct illegaal zolang er een goede takedown-procedure is (volgens DCMA). Maar die schijnt Megaupload ook te hebben gehad. Ik snap het niet helemaal maar las dit op Tweakers. Weet niet hoe dat er hier precies aan toe gaat.

• Topic Starter Topic Starter
De Usetnetproviders proberen plat te gaan leggen is natuurlijk het volgende. Zo meneer Eweka, wij zien dat er illegale content op uw nieuwsservers staat. Plat ermee. Als dit zelfs met torrentsites lukt, die niet eens hosten, waarom dan niet net zo makkelijk met nieuwsservers?

Zoals gezegd, dat wordt al gedaan en 1 van de grotere providers (NSE) is al down. NSE voorzag redelijk wat andere providers van hun feeds.

Maar Brein had het nu makkelijk omdat NSE een Nederlands bedrijf is, ze krijgen niet zo snel een bedrijf in een ander land plat.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ben bang dat dit pas het begin is.

Inderdaad de eerste stap naar internet censuur. Overheden zien het de laatste jaren steeds meer als een oncontroleerbare vorm van communiceren voor iedereen over de wereld. Dat geeft de grote jongens in de politiek natuurlijk een beetje kriebels.
Het probleem is dat het denk ik heel moeilijk gaat worden voor ze om het te gaan controleren.

Zoals gezegd, dat wordt al gedaan en 1 van de grotere providers (NSE) is al down. NSE voorzag redelijk wat andere providers van hun feeds.

Maar Brein had het nu makkelijk omdat NSE een Nederlands bedrijf is, ze krijgen niet zo snel een bedrijf in een ander land plat.

Brein verdient hier goed geld aan. Organisaties in andere landen zullen dit gedrag wel gaan kopiëren ben ik bang.

---------- Post toegevoegd Thu 19 Jan 2012 om 22:50 ----------

Inderdaad de eerste stap naar internet censuur. Overheden zien het de laatste jaren steeds meer als een oncontroleerbare vorm van communiceren voor iedereen over de wereld. Dat geeft de grote jongens in de politiek natuurlijk een beetje kriebels.
Het probleem is dat het denk ik heel moeilijk gaat worden voor ze om het te gaan controleren.

Denk daar niet te licht over. Het lijkt moeilijk, maar als de overheid en dit soort organisaties de handen ineen slaan kan het wel eens sneller gebeurd zijn met de anonimiteit dan je denkt. Het is technisch heel erg goed mogelijk om gewoon een portal erin te beuken. Geen enkel probleem. Gaat de overheid met hun geweldige IT-club bakken met geld kosten, maar daar deinzen ze niet voor terug. Als dat betekent dat jij en ik je anonimiteit kwijt zijn willen ze best bergen verzetten.

Wat je daarna gaat krijgen zijn underground servers, zoals je nu underground drugs labs hebt. Dan word je straks uit je bed gelicht omdat je via een underground gateway spul hebt gedownload.

Laatst bewerkt:
He potverdomme, dit kan toch niet ???

Usenet zal er ook wel een keer aan moeten geloven ja. Achja ze maken het internwt gewoon kapot met zulke acties. Ik ga in ieder geval niet ineens betalen voor films en muziek.

ik denk niet dat een van die wetten met al deze tegenwerking doorgaat, laat maar zien hoe oppervlakkig en hypocrietde wereld/amerika is dat een stelletje opa's dat niks van het internet weet het zo kan platleggen

Ik hoop/denk dat het nog wel even duurt voordat Usenet er helemaal uit ligt.
Tegen die tijd kan men SSL en eventueel VPN gebruiken.

Al vroeg ik mij af, anoniem ben je nooit op het internet.
TCP pakketjes hebben altijd een IP adres waar het vandaan komt, ik neem aan zolang je pakket maar volgt dat je weet waar het heengaat. Ongeacht door hoeveel proxies je gaat.

Buiten dat wil je het bestand encrypten met AES of Triple DES dan zal men altijd ergens de sleutel moeten posten, als de downloader die kan krijgen kan de overheid die dus ook krijgen door zich simpel weg voor te doen als iemand die download en weet dus ook exact wat voor bestand het is.

2011, het begin van het internet censuur...de gevolgen komen nu naar de meer en meer ten tonele :mad:

2011, het begin van het internet censuur...de gevolgen komen nu naar de meer en meer ten tonele :mad:
Beter dan een jaar achter lopen iig.

Ik bedacht me net dat IPv6 wel handig hierin kan zijn, hier zijn zoveel sick adressen beschikbaar dat men makkelijk zelf IP adressen kan hosten?

• Topic Starter Topic Starter
Deep packet inspection op versleuteld verkeer is zo goed als zinloos. Je moet weten welke sleutel er gebruikt wordt en de overheid moet echt 1 op 1 verkeer met een server gaan monitoren en tegelijkertijd de sleutel direct in handen krijgen als er een verbinding wordt gemaakt. SSL is juist zo gemaakt dat niemand tussentijds de private key kan onfutselen. Als een backdoor in SSL wordt aangebracht zal in no time het hele protocol op de schop gaan en leiden tot een nieuwe versie of een ander protocol.

Misschien kunnen we dadelijk met z'n allen naar China verhuizen om de vrijheid op te zoeken als Europa deze trend gaat volgen.

Gewoon te triest voor woorden waar die Amerikaanse overheid mee bezig is. Obama zou voor change zorgen, hij maakt zijn belofte in elk geval waar. Wie dacht dat dat meer vrijheid, meer privacy, en meer bescherming van individuen en burgers zou betekenen is eraan voor de moeite.

Benieuwd of er nu ook een soort occupy gaat komen, maar dan aan het Witte Huis. (Waar de vorige ook had moeten plaatsvinden trouwens).

ik denk niet dat een van die wetten met al deze tegenwerking doorgaat, laat maar zien hoe oppervlakkig en hypocrietde wereld/amerika is dat een stelletje opa's dat niks van het internet weet het zo kan platleggen
Wat?

Deep packet inspection op versleuteld verkeer is zo goed als zinloos. Je moet weten welke sleutel er gebruikt wordt en de overheid moet echt 1 op 1 verkeer met een server gaan monitoren en tegelijkertijd de sleutel direct in handen krijgen als er een verbinding wordt gemaakt. SSL is juist zo gemaakt dat niemand tussentijds de private key kan onfutselen. Als een backdoor in SSL wordt aangebracht zal in no time het hele protocol op de schop gaan en leiden tot een nieuwe versie of een ander protocol.

Nu graag in Nederlands.

Maar de verbinding opzetten is toch niet beveiligd? Three way handshake bij TCP is dat volgens mij.

Niet dat, dat wil zeggen dat men iets download maar dan weet wel wie verbinding maakt met een server. Maar lijkt me sterk dat ze zo ver gaan, maar je weet het nooit.

Binnenkort maar even alles bestellen voor eigen server en volgas downloaden. Heb nu nog genoeg staan om maanden te kijken gelukkig.
https://twitter.com/#!/anonops

Anonymous is flink wat sites naar beneden aan het halen

go go go

:roflol:
Nice

Terug
Naar boven