XXL Nutrition

The Truth About Vitamins

Die BBC horizon filmpjes zijn altijd wel de moeite van het aanzien waard. Ik zal er eens naar kijken.

kan geen youtube kijken hier :(

dus +1 voor cliffs

net hele filmpje gezien, cliffs:
- nobel prijs winnaar claimt dat vitamine C vekoudheid tegen gaat
- blijkt dat hoge vitamine C inname het juist niet tegen gaat
- vitamine E word beter opgenomen met een vettige maaltijd
- hoge dosering vitamine A heeft negative gevolgen voor je botten
- "beta-carotene pil" zorgde voor 18% meer kans op kanker

conclusie: hoge doseringen doet meer slecht dan goed

Laatst bewerkt:

Oke, niks nieuws dus eigenlijk.

vond hem vrij langdradig.. wat ik wel interessant vond was de link tussen inderdaad beta caroteen en kanker (echter nam deze kans alleen toe bij rokers) en de link tussen vitamine A en osteoporose.

Wat ik me dan weer afvraag is stel ik slik vitamine A, maar ik gebruik ook nog eens een calcium supplement ervaar ik dan nog steeds de bijwerkingen van de vitamine A.

inderdaad..overdreven hoge doseringen jaren achter elkaar zou slecht voor je zijn..
maar dat is zo'n beetje met alles.

Zeker interessant, bedankt voor het posten!

Werd er nog iets gezegd over synthetische vitaminepillen vs natuurlijke vitaminepillen?

ben niet echt bekend in alle vitamine etc, wil dit nu zeggen dat het juist slecht is om extra vit sups te pakken of kan het niet zoon kwaad?
Dus als je voeding(groenten/fruit) op orden is heeft zoon vitamine pil juist geen toe voeging maar eerder een nadeel of begrijp ik dit verkeerd.

Om hoeveel beta caroteen gaat t? Ik eet graag wat wortels elke dag, komt dit ten nadelen van mijn gezondheid?

Hummm en ik heb al veel "onderzoeken" gelezen die hoge vitamine C doseringen aanmoedigen. Dit "onderzoek" beweert dan weer het tegendeel.

Ik slik nu al 2 jaar elke dag 2 gram vitamine C. Heb ondervonden dat ik minder last van heb van verkoudheden en dat ze minder lang duren. Placebo? Puur toeval? Geen idee.

vond hem vrij langdradig.. wat ik wel interessant vond was de link tussen inderdaad beta caroteen en kanker (echter nam deze kans alleen toe bij rokers) en de link tussen vitamine A en osteoporose.

Wat ik me dan weer afvraag is stel ik slik vitamine A, maar ik gebruik ook nog eens een calcium supplement ervaar ik dan nog steeds de bijwerkingen van de vitamine A.

neem je er ook vit-D bij ?

---------- Post toegevoegd 1 July 2013 om 13:22 ----------

(want een tekort aan vit-D en een overmaat aan calcium (al die melk, kwark en whey) helpt je botten niet echt)

ben niet echt bekend in alle vitamine etc, wil dit nu zeggen dat het juist slecht is om extra vit sups te pakken of kan het niet zoon kwaad?
Dus als je voeding(groenten/fruit) op orde is heeft zoon vitamine pil juist geen toe voeging maar eerder een nadeel of begrijp ik dit verkeerd.

Als je gezond en gevarieerd eet is een multivit (imo) overbodig

neem je er ook vit-D bij ?

---------- Post toegevoegd 1 July 2013 om 13:22 ----------

(want een tekort aan vit-D en een overmaat aan calcium (al die melk, kwark en whey) helpt je botten niet echt)

ja 5000iu per 3d. (ik pak dat altijd als gratis gift bij B&F kan ik er weer 3 maanden tegen aan :p )

Terug
Naar boven