MuscleMeat

Thee boom olie en hormoonhuishouding

forcelift

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m87
Vetpercentage
13%
Dag mede beesten,

Aangezien ik de laatste afgelopen maanden toch wel ergere last heb van Acne en ik mijn eigen risico pas maandelijks ga betalen vanaf 2015 wil ik nu nog niet direct aan de roaccutane gaan.

Nu ben ik op het volgende middeltje gestuit wat mogelijk zou helpen bij acne namelijk : Thee boom olie.

bij de wikipedia link die ik hier boven geplaatst hebt komt het volgende aanbod waar ik toch mijn vragen bij heb en of iemand eventueel mij kan helpen met het vinden van pubmed's of andere goede onderzoeken hier over of eventueel uit eigen kennis mij kan vertellen in hoe verre dit stukje waar kan zijn:
Het Scientific Committee on Consumer Products (SCCP) van de Europese Unie rapporteerde in december 2004 dat er te weinig onderzoek is gedaan naar de gevaren van het gebruik van theeboomolie om de veiligheid van het gebruik ervan te garanderen, met name is er onderzoek nodig naar de carcinogeniteit en gentoxiciteit van de olie.

Gebruik van theeboomolie (en lavendelolie) leidt mogelijk tot verstoring van de hormoonhuishouding, zo blijkt uit onderzoek van endocrinoloog Clifford Bloch en van Derek Henley en Kenneth Korach van het Amerikaanse overheidsinstituut NIEHS.

Kritiek op dit onderzoek was onder meer dat het slechts drie gevallen betrof waarin weliswaar producten met theeboomolie werd gebruikt, maar niet in hoeveelheden groter dan gebruikelijk.

Nu zegt mij dat het onderzoek door amerikaanse OVERHEIDSinstituut NIEHS is gedaan al dat het waarschijnlijke grote bullshit is en ook de laatste zin
Kritiek op dit onderzoek was onder meer dat het slechts drie gevallen betrof waarin weliswaar producten met theeboomolie werd gebruikt, maar niet in hoeveelheden groter dan gebruikelijk
zegt ook al dat dit onderzoek als bullshit gezien kan worden, maar waar ik naar opzoek ben zijn goede studies met m.b.t tot dit product en niet van de door de overheid gefinancierde bullshit. Zodat ik mijn eigen conclusie hier uit kan trekken.

alvast bedankt

Nog nooit van gehoord.
Wat kost het dan? Het beste is denk om het zelf te testen.
Je wist zeker niet dat je ook aan ROA kan komen via de zwarte markt.

• Topic Starter Topic Starter
Lijkt me niet het beste om het zelf uit te testen als er een grote kans is om je hormoon huishouding om zeep te helpen bestaat. Dat is ook de reden waarom ik meer zekerheid wil.

Ja, maar dan zou het me alleen nog maar meer geld kosten dan 360 euro eigen risico vooral als ik het al een half jaar tot een jaar zal moeten gebruiken.

Moest het zo erg zijn, vond je wel wat meer erover op het internet.
Ik gebruik het zelf ook (wel sinds kort), ondervind niets van bijwerkingen, het enige wat ik terug vind, is hoger oestrogeen = gyno. Tea tree is gewoon een mild middel, lijkt mij eerder dat het enkel kan voorkomen bij mensen die er gevoelig voor zijn. Het internet is goed in het verspreiden van paranoia. :rolleyes:

Tea tree oil kun je gewoon bij de apotheek kopen. het schijnt goed te zijn voor je huid, je kunt er mee stomen en het schijnt zelfs goed te zijn voor zweetvoeten.... Mijn ervaring is dat het de acne een beetje uitdroogt voor de rest ook geen merkbare bijwerkingen. Voor mij werkte een andere dagcreme(nivea sensitive) en Benzoylperoxide het allerbeste tegen acne, ik had eerder van die dikke onderhuidse rondom mond/kin.

Bevat sterke fyto-oestrogenen zoals lavendel bv.

• Topic Starter Topic Starter
Moest het zo erg zijn, vond je wel wat meer erover op het internet.
Ik gebruik het zelf ook (wel sinds kort), ondervind niets van bijwerkingen, het enige wat ik terug vind, is hoger oestrogeen = gyno. Tea tree is gewoon een mild middel, lijkt mij eerder dat het enkel kan voorkomen bij mensen die er gevoelig voor zijn. Het internet is goed in het verspreiden van paranoia.

Hehe heb je gelijk in, wilde gewoon het zeker van het onzekere weten.

Tea tree oil kun je gewoon bij de apotheek kopen. het schijnt goed te zijn voor je huid, je kunt er mee stomen en het schijnt zelfs goed te zijn voor zweetvoeten.... Mijn ervaring is dat het de acne een beetje uitdroogt voor de rest ook geen merkbare bijwerkingen. Voor mij werkte een andere dagcreme(nivea sensitive) en Benzoylperoxide het allerbeste tegen acne, ik had eerder van die dikke onderhuidse rondom mond/kin.

Moet ik hier wel bij aangeven dat mijn acne door tren is gekomen. Lees vaak dat dit toch een hardnekkigere acne is om vanaf te komen.

Bevat sterke fyto-oestrogenen zoals lavendel bv.

Top thx, dan weet ik voldoende!

Terug
Naar boven