AndroidHealthClinic

Theine, Goed ofniet?

Tom1986

Novice
Waardering
0
Ik heb onlangs gelezen dat thee,groene thee voornameklijk,een goede Antioxidant,dus een vochtafdrijver is. Ik heb geprobeert om het gewoon te drinken maar overdag,zeker als het warm is gaat dat niet gemakklijk. Dus heb ik ge er gewoon Ice Tea van gemaakt. Een liter water aan de kook gebracht. Daarin 5 zakjes thee gedaan,achteraf eruit gehaald. 2 citroenen in geperst. En zoetstof. Zonder suiker natuurlijk. op basis van aspartaan. Deze kom in de frigo gezet en als resultaat overheelijke Ice tea. De vraag is nu wel of het geen kwaad kan dat ik gemiddeld 5 zakjes thee per dag binnekrijg..
:D

Ik heb onlangs gelezen dat thee,groene thee voornameklijk,een goede Antioxidant,dus een vochtafdrijver is. Ik heb geprobeert om het gewoon te drinken maar overdag,zeker als het warm is gaat dat niet gemakklijk. Dus heb ik ge er gewoon Ice Tea van gemaakt. Een liter water aan de kook gebracht. Daarin 5 zakjes thee gedaan,achteraf eruit gehaald. 2 citroenen in geperst. En zoetstof. Zonder suiker natuurlijk. op basis van aspartaan. Deze kom in de frigo gezet en als resultaat overheelijke Ice tea. De vraag is nu wel of het geen kwaad kan dat ik gemiddeld 5 zakjes thee per dag binnekrijg..

Goh....of 5 zakjes nou teveel is weet ik ni meteen, denk het niet.
Maar mn voorkeur gaat zowiezo uit naar losse thee.

Zelf drink ik ook wel s groene thee maar niet in die aantallen.
Ik heb het meer voor Rooibos thee.
Rooibos bestaat uit gedroogde takjes van de rooibosstruiken en is van nature theïnevrij (dus een goeie vervanger als je cafeïne wil vermijden)
Tja en antioxidanten, daar zit ie ook vol van :D

• Topic Starter Topic Starter
Thx ;) maar ice tea drink ik zo graag,en er zitten bijna gaan koolhydraten in en geen suikers,dus het is ideaal! toch bedankt

Thx ;) maar ice tea drink ik zo graag,en er zitten bijna gaan koolhydraten in en geen suikers,dus het is ideaal! toch bedankt

Tja als je aan je Rooibos thee géén suikers toevoegt is ie ook calorie-loos.
Toch zou ik 'm eens proberen mocht ik van jou zijn, in het Kruidvat doen ze soms aanbiedingen op thee-soorten ;)

Hier heb ik nog wat natuurlijke groene thee pillen liggen, 1 pil = 10 kopjes groene thee, dus 5 zal niet overdreven zijn.

Welke zoetstof doe je daar exact in?

aspartaam is idd de beste zoetstof, aangezien er zoveel onderzoeken naar gedaan zijn, en de veiligheid al meermaals is bewezen
kan totaal geen kwaad wat je doet, is zelfs goed zoveel thee drinken

• Topic Starter Topic Starter
thx! zal eens gaan kijken in kruidvat,toch bedankt Guys!

Terug
Naar boven