MuscleMeat

Tijd voor verandering!

VivaFatso

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
86kg
Vetpercentage
30%
Ik zal me even kort voorstellen, ik ben VivaFatso.
20 jaar oud, ongeveer 1.85 meter lang en ik weeg 86 kilo met een vetpercentage van ong. 30%.

En ja, ik weet het, het is teveel. Daarom is het tijd voor verandering!

Als ik uit bed kom, eet ik 2 a 3 broodjes met hagelslag.
09:30 1 appel,
10:00 2 broodjes jam,
13:00 2 broodjes jam,
14:30 1 appel,
en 's avonds gewoon avond eten.

Voor de rest zit ik vooral op het kantoor en loop ik een half uur intensief.

Mijn uit eindelijke doel is geen sixpack of extreme spieropbouw maar zoiets als dit:

screen-capture-4.png

Ik ben dan ook erg benieuwd wat voor tips en/of oefeningen jullie mij adviseren (Fitness is niet echt wat voor mij).

Voeding trekt echt op niets, ik zou de stickies eens doornemen.
Je eet zo goed als geen eiwitten, weinig vetten en veelal suikers.

Precies wat Rybeara zegt, ga eerst is ff lezen en dan vragen.

vet percentage van 30 % bij 86 kilo lijkt me ook wat hoog ingeschat. Dat zijn ongeveer mijn stats en ik woog destijds 110 Kg. of je moet bar weinig spiermassa hebben?

Ik weet niet wat jij onder fitness verstaat maar als je daar krachttraining mee bedoelt denk ik dat het erg moeilijk gaat worden om dat lichaam te krijgen....

• Topic Starter Topic Starter
Zijn er geen specifieke thuisoefeningen oid? Want een sixpack hoef ik niet, maar wat je ziet op de afbeelding lijkt me erg tof (Weet de benaming ook niet).

Je geeft echt 0 informatie over je trainingsmogelijkheden, dus kan niemand daar echt advies over geven.
Zit je wel in een gym? Heb je thuis iets van dumbbells? Hoe vaak loop je hard? En wat noem jij intensief?

Je dieet lijkt daarnaast helemaal nergens op je eet praktisch geen eiwitten en vet, alleen koolhydraten en zelfs dat in een groot gedeelte voor snelle suikers. Daarnaast plaats je alleen maar eten, dus ik neem aan dat je alleen maar water en thee drinkt? (Heb eens berekent dat vrienden van mij meer dan 600 van hun calorieën uit vloeibare voeding halen, vooral frisdrank en melk).

• Topic Starter Topic Starter
Misschien ben ik op het verkeerde forum, maar ik probeerde een beetje informatie te geven over mijn dagelijks eten en bewegen.

Ik heb niet specifiek een dieet, en train niet. Ik heb ook (nog) niets thuis. Intensief lopen, is gewoon echt goed doorstappen. En ja, ik drink vooral veel water.

Maar ik ben een leek op het gebied van voeding en fitness en had gehoopt dat er iemand goede tips kon geven over voeding en beweging. Het plaatje is zeg maar mijn einddoel.

Er valt genoeg te lezen op het forum, ga dat eerst eens doen, zo zijn we allemaal ooit begonnen.

Als je dan de juiste kennis hebt probeer dan zelf wat te maken en als het dan nog niet lukt dan zijn er vast een paar mensen bereid om je tips te geven.

Denk inderdaad dat je op het verkeerde forum zit. Vetverlies op dit forum gaat meestal over vetverlies met zo min mogelijk kracht/massa verlies.

Toch is het wel het goede forum als je meer te weten wilt komen over voeding en trainingsmethoden.
Lees daarom de stickies goed door. Daar krijg je een beetje een idee.

Kan je wel advies geven als je nog vragen hebt na het lezen van de stickies, maar dan moet je eerst een duidelijk doel stellen + wat je voor dat doel over hebt (een foto van een onderbuik vind ik geen doel :) )

Misschien ben ik op het verkeerde forum, maar ik probeerde een beetje informatie te geven over mijn dagelijks eten en bewegen.

Ik heb niet specifiek een dieet, en train niet. Ik heb ook (nog) niets thuis. Intensief lopen, is gewoon echt goed doorstappen. En ja, ik drink vooral veel water.

Maar ik ben een leek op het gebied van voeding en fitness en had gehoopt dat er iemand goede tips kon geven over voeding en beweging. Het plaatje is zeg maar mijn einddoel.
Nou ja , het wordt telkens gekker hier ..

Hallo ik train niet, let nergens op.. voeding dieet etc .. maar ik vraag wel wat, weet niet wat.. maar goed :o
Anders naar het waterforum.nl ;)

jam jam jam,het is een pro ana foto

Als je inderdaad op de 30% zit, en zonder krachttraining/cardio dat lichaam wil bereiken, mag je wel een aantal jaartjes uittrekken voordat je dat bereikt hebt.

Het lichaam op die foto is een beetje een "jongetjeslichaam". Dun en met weinig spiermassa. Ik zou zeggen dat het iemand is van onder de 20 jaar die van nature slank is en een beetje krachttraining is gaan doen.

Het heeft niet veel zin om een foto na te willen doen. Uiteindelijk hangt je resultaat af van je lichaamstype en bouw. Als je gaat trainen en het vet kwijtraakt, zul je er misschien niet precies uitzien als die foto, maar sowieso wel awesome.

Je eetschema is inderdaad om te huilen, daar doe je je lichaam echt geen plezier mee. Wissel per direct de hagelslag en jam in voor plakken kipfilet, kaas, pindakaas. Elke maaltijd moet iets van een eiwitbron bevatten (vlees, vis of ei om een paar te noemen). Maar er is meer dan alleen brood. Probeer eens muesli+cornflakes en wat rozijnen in soyamelk als ontbijt, stuk beter dan een appel. Of havermout in (soya)melk (+whey). Weetabix kan ook. Heck, zelfs een bord rijst+groente en kipfilet van de avond ervoor. Je ontbijt is in het ideale geval een van de meest belangrijke maaltijden op een dag.

Probeer je maaltijden beter te spreiden. Eet elke 2-3 uur iets. Als je te snel honger krijgt eet je te weinig/verkeerd. Van suikers krijg je alleen maar meer honger. Met een stevig ontbijt heb je de eerste 2 uur echt geen honger. Een flinke bak groene thee erbij helpt ook voor de vulling en boost je stofwisseling ook nog iets.

Lees jezelf even goed in op het forum. Het trainen is makkelijk, uiteindelijk bepaalt het eten je succes.

Ik zal me even kort voorstellen, ik ben VivaFatso.
20 jaar oud, ongeveer 1.85 meter lang en ik weeg 86 kilo met een vetpercentage van ong. 30%.

En ja, ik weet het, het is teveel. Daarom is het tijd voor verandering!

Als ik uit bed kom, eet ik 2 a 3 broodjes met hagelslag.
09:30 1 appel, O.o
10:00 2 broodjes jam,
13:00 2 broodjes jam,
14:30 1 appel, O.o
en 's avonds gewoon avond eten.

Voor de rest zit ik vooral op het kantoor en loop ik een half uur intensief.

Mijn uit eindelijke doel is geen sixpack of extreme spieropbouw maar zoiets als dit:

screen-capture-4.png

Ik ben dan ook erg benieuwd wat voor tips en/of oefeningen jullie mij adviseren (Fitness is niet echt wat voor mij).

srsly?

---------- Post toegevoegd 14 May 2013 om 15:20 ----------

man als je wil veranderen zal je wel wat moeite er moete insteke...

lees alle stikkertjes en maak een voedingsschema. loop ! hard ipv van stappen en je zal kcal verbruiken. prober te lopen 2u-3u nadat je je "grootste" maaltijd genomen hebt. je kan ook nuchter lopen maar het zal veel zwaarder zijn.

traine,ete en slape

gl

Terug
Naar boven