Fitness Seller

tijdstip inname lijnzaadolie

patser928

Cool Novice
Waardering
0
Ik weet dat dit al vaker hier is behandeld en daarvoor kom ik nu ook niet met dezelfde stomme vraag!

maarwat ik dan wel wou weten is: ik heb een tijdje terug gelezen in de muscle en fitness dat je het % vet dat je voeding moet bevatten het beste zo kunt verdelen dat de laatste maaltijd voor de training het hoogste percentage bevat, dit omdat het vet zou zorgen voor een hogere explosive kracht?

natuurlijk zorg je dat je bv: bij een 60/30/10% dieet je over de hele dag gezien niet boven de 10% vet uit je kcal komt..

maarnu is mij gedachte gang eigenlijk van zou het dan niet beter zijn bij de laatste maaltijd voor je training lijnzaad olie in te nemen??

ik volg nu ook idd gewoon wat anderen zeggen van pas in de avond voor t slapen...maar voor het trainen lijkt mij ook veeel beter omdat het savond gewoon word opgeslagen als vet en voor het trainen helpt het idd ook nog eens een beetje... dus ik ga het misschien verplaatse naar voor het trainen ipv avond
en ochtend gewoon zo laten.

• Topic Starter Topic Starter
ja het zijn gezonde vetten die je lichaam nodig heeft om o.a. de gewrichten soepel te maken dus mischien kan het zijn dat het weer niet goed is voor de training omdat je lichaam ze dan verbrand ofzo?? maarja daar kan ik niet over oordelen want daar weet ik nog niet genoeg voor

10% vet? Ben je helemaal betoeterd!

Minimaal 30% van je kcal uit vetten halen en 30% uit eiwitten, maximaal 40% uit KH!

Altijd 's ochtends vroeg. Dat spul is zo goor, dat je niet wilt dat je smaakpapillen wakker zijn.
Vergiste me vanochtend en had al bijna heel mijn ontbijt op toen ik er aan dacht.. moest bijna spontaan braken van de lijnzaadolielucht (gore smaak ook) en de levertraan erachteraan was ook geen pretje.. gelukkig nog wat ei over om de gore smaak te neutraliseren.

Maar hoe vroeger op de dag des te beter...

Espi

Originally posted by Esperantisto

Espi

ja maar je portie van de avond vroegen we ons af want we hebben een lepeltje in de ochtend EN avond..vandaar...
of neem jij het alleen in de ochtend? is dat voldoende?

• Topic Starter Topic Starter
Originally posted by Esperantisto
10% vet? Ben je helemaal betoeterd!

Minimaal 30% van je kcal uit vetten halen en 30% uit eiwitten, maximaal 40% uit KH!

Altijd 's ochtends vroeg. Dat spul is zo goor, dat je niet wilt dat je smaakpapillen wakker zijn.
Vergiste me vanochtend en had al bijna heel mijn ontbijt op toen ik er aan dacht.. moest bijna spontaan braken van de lijnzaadolielucht (gore smaak ook) en de levertraan erachteraan was ook geen pretje.. gelukkig nog wat ei over om de gore smaak te neutraliseren.

Espi

ok die 10% was wat weinig maar tijdens mijn bulk dieet ga ik niet over de 15% hoor

alleen bij kracht en herstel fase ga ik hier over heen, en zo hoort dat ook.

och kom kom espi. ZO erg smaakt t toch niet? ik vond t op t begin ook SMERIG, maar nu no problem.

je moet gewoon niet aarzelen en denken: HE BAH vies. gewoon grote eetlepel hap slik en ff een seconde onder de kraak om t goed weg te spoelen (deed ik eerst altijd)

ik neem t smorgens bij me ochtend shake en smiddags bij t avondeten (7:30 en 17:30 dus)

blijf t zeggen, t is niet smerig. totlaal niet

ik neem t na ontbijt en na latste maaltijd, die na t trainen is en 2 uur voor t slapen gaan

Mmm ik ben ooit weggestuurd uit een proefpanel omdat ik zo vies zat te spugen... ;)

Het blijkt dat ik geuren veel sterker waarneem dan de meeste anderen.
Parfums zijn me al snel te zwaar en ja, idd die lijnzaadolie blijft heel goor.

Ik nam 's ochtends een heel grote eetlepel lijnzaadolie (a la soeplepel), nu nog maar een dessertlepel, omdat ik ook levertraan neem (veeeel beter).

Espi

Terug
Naar boven