XXL Nutrition

Tips aub

Sport1989

Novice
Waardering
0
Hey,

Ik ben 20 jaar en sport al een tijdje. Ben 1.88m en 95kg.
Probeer 3x per week te fitnessen en probeer 3x per week hard te lopen. Na het trainen drink ik een shake en voor het slapen een bakje kwark.

Zou graag willen weten waar ik mij beter om moet focussen en of ik mijn trainingsschema moet aanpassen.

Mijn doel: Droger + meer massa

BVD

Extra info:
Wat ik eet op een dag:
Ontbijt: 2 Grote pistoletten met meestal kaas
Lunch: 2 Grote pistoletten met beleg (kaas/kruidenboter/broodjegezond)
Avondeten: 2 borden rijst/aardappelen met vlees (kipfilet/lamskoteletten)
Wat ik drink: 3 liter water en rond de 1 liter cola light

Traininsdagen:
1) Bicep (barbellcurl (totaal 30kg)+ incline dumbbell curl (16 kg per dumbbell) + Preacher curl (totaal 30kg)) & Tricep (Dippen + Pressdown (35 kg) + Rope extentions (30kg))

2) Borst (benchpress (80kg) + dumbbell pullover (30kg) + Incline press (27.5 kg per dumbbell)) & benen (dit doe ik met apparaten: Een stoel, zittend waarop je een stang naar beneden en boven duwt + seated barbell raises (60kg) + apparaat waar je je zelf van de muur moet afduwen)

3) Rug (Neckpulldowns + close grib cable + apparaat voor onderrug) & schouder (front raise (10/12 kg per dumbbell) + upright rows (totaal 30kg) + shoulder shrugs (24kg per dumbbell) + seated lateral rise (10kg per dumbbell))

En elke trainingsdag doe ik tussendoor wel buikspieroefeningen

Al deze oefeningen doe ik 4x en dan 8 tot 12x tillen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Beetje kort door de bocht, wat voor antwoorden verwacht je op zo weinig informatie.

Idd, wat eet je verder nog meer op een dag etc.

• Topic Starter Topic Starter
Waar ik mij beter op zou moeten focussen.

Heb ff startpost aangepast!

Ik heb zo het idee dat je het een en ander aan voedsel niet vermeld:rolleyes: Koekjes en dergelijke moet je ook vermelden hoor. Wat is je doel wat je wilt bereiken, meer spieren minder vet of alleen minder vet? Lees eens het forum door dan zal je zien dat veel tips al gegeven zijn.

Ik heb zo het idee dat je het een en ander aan voedsel niet vermeld:rolleyes: Koekjes en dergelijke moet je ook vermelden hoor. Wat is je doel wat je wilt bereiken, meer spieren minder vet of alleen minder vet? Lees eens het forum door dan zal je zien dat veel tips al gegeven zijn.

Koekjes en chips is misschien 1x per week, dat vermijd ik nu allemaal! Ben in een half jaar 10kg afgevallen.

Even wat meer informatie over de voeding geven lijkt me een goed plan! Maar waarschijnlijk heb je voor jezelf nog geen voedingsschema gemaakt, anders had je die wel hier gepost. Ga jezelf eerst eens wat inlezen over de voeding, dat is namelijk ontzettend belangrijk! Zowel voor vet verbranden als voor droge spiermassa opbouwen!

Ik zou je advieseren eerst een tijdje te cutten tot je wat droger staat op een vetpercentage waarover jij zelf tevreden bent. Zo te zien heb je behoorlijk wat vet op de heupen zitten, dat krijg je niet zomaar weg door alleen maar gewichten te heffen! Als je eenmaal het vetpercentage bereikt hebt waarmee jij tevreden bent kun je gaan cleanbulken om spiermassa op te bouwen.

Nu vraag jij je natuurlijk af, hoe kan je het beste cutten en cleanbulken? Waar het kort door de bocht op neer komt is het volgende:

Cutten: ga iets onder je dagelijkse hoeveelheid caloriën zitten kwa eten. Stel jij hebt dagelijks 2600kcal nodig, dan zorg je ervoor dat je b.v. dagelijks 2300 tot 2400kcal binnenkrijgt. Daarnaast ga je veel doen aan gewichtheffen en cardio om een optimale vetverbranding te verkrijgen. Probeer je cardio 5 keer per week 40 tot 60 minuten te doen wil je echt snel resultaat boeken. Daarnaast dus ook gewichtheffen om je droge spiermassa die je hebt zoveel mogelijk proberen te behouden.

Cleanbulken: ga iets boven je dagelijkse hoeveelheid caloriën zitten en doe daarnaast nog steeds veel aan gewichtheffen. Je moet dan wel je cardio wat minderen en inkorten; je doet dan alleen nog cardio om te voorkomen dat je vetpercentage teveel omhoog schiet. Cardio dan bijvoorbeeld 3 keer per week 20 minuten.

Wat je voeding betreft, hier moet je zelf echt veel over gaan lezen om zelf te bepalen wat het best is voor jouw lichaamstype. We kunnen jou niet zomaar een voedingsschema geven, maar normaal gesproken neem je 45% tot 50% van caloriën uit koolhydraten, 35% van je caloriën uit eiwitten en 15% tot 20% van je caloriën uit (gezonde) vetten. Maak voor jezelf een voedingsschema met voedingswaarden erin, tel alles op en controleer goed of je hoog genoeg zit in je eiwitten. Houd ook rekening met je kaas, zorg ervoor dat je niet te hoog uitkomt in je verzadigde vetten! Die kruidenboter en Cola Light zou ik schrappen, ik denk dat de grote hoeveelheid zoetstoffen in de Cola Light / Zero niet echt een positief effect hebben op je lichaam. Wees vrij streng voor jezelf en drink veel water (3 tot 4 liter per dag) en combineer dat met b.v. een liter magere melk. Pistoletten moeten volkoren zijn!

Tot slot wat de voeding betreft: verdeel je voeding over 6 maaltijden per dag inplaats van 3, dat heeft positieve invloed op je stofwisseling. Verdeel de caloriën die je dagelijks nodig hebt over deze 6 maaltijden en zorg ervoor dat alle maaltijden in verhouden zijn wat betreft het percentage aan koolhydraten, eiwitten en vetten. Wat voor voeding je het beste kan nemen moet je maar even op dit forum uitzoeken. Er zijn echt genoeg producten die je kan combineren om zo tot je optimale dagelijkse inname te kmen!

Laatste tip dan: maak er echt een beetje een studie van (vooral wat voeding betreft), anders ga je niet ver komen! Schaf een goed boek aan en lees jezelf helemaal kapot op dit forum!

Succes!

Laatst bewerkt:
Thnx voor je uitgebreide reactie!!

Voor meer massa en minder vet is er al 1 oplossing.
Al die kaas/kruidenboter schrappen.

Ten tweede je dag beginnen met een complexe koolhydraat bron en bijvoorbeeld een shake erbij. Brinta met een shake, havermout met een shake. Bruin/volkoren brood met kipfilet.
Meer maaltijden eten met eiwitrijke bronnen als vis, noten, kip, beef, biefstuk en ei.
Je kan al heel snel een simpele goede maaltijd klaarmaken die lekker, gezond en eiwitrijk en vetarm is.
Rijst met 100gr kipfilet, 2 gekookte eiwitten en 50gr ongezoute noten.
Waarschijnlijk woon je nog thuis en eet je gewoon wat de pot schaft, maar tis maar net wat je wil.
Toen ik thuis woonde at ik ook niet mee, ik zorgde dat ik at wat ik moest eten en kookte gewoon zelf.
Als je namelijk met dit voedingsschema doorgaat, bereik je vrij weinig.
Wat je ook niet moet doen is jezelf helemaal volproppen tijdens een maaltijd. Want als je van dat vet af wil komen zal je naast hardlopen ook je voeding moeten aanpassen.
2 borden rijst/aardappelen en kip/lamskoteletten als avondmaaltijd vinden je lovehandles heel leuk om binnen te krijgen namelijk!
Die weten daar wel raad mee.

Je moet dus gewoon zorgen voor nu dat je net genoeg eet dat je alweer honger hebt voordat de volgende maaltijd komt. Maar wel eiwitrijk hè!

Als je zegt dat je laatste tijd al veel gewicht hebt verloren weet je dus wel hoe je moet afvallen, ik zou nog even een stuk doorafvallen tot je op een acceptabel vetpercentage zit en dan goed gaan eten (lees je in).

Ik zie ook al een manco in je trainingsschema, namelijk geen squat en deadlift. Voor betere progressie zou ik mezelf deze oefeningen maar eens gaan aanleren.

stickies

Terug
Naar boven