AndroidHealthClinic

Tips Tv kopen

IRONSLAVE

Competitive Bodybuilder
Waardering
291
Lengte
1m83
Massa
95kg
Beste DBB'ers,

Heeft er hier iemand tips voor een goede tv, ik hoef niet perse internet of 3d opties, maar gewoon een goede tv met scherp beeld en goed geluid. De optimale maat is denk ik 102 cm of 107.

Ik heb niet echt nagedacht of het nou Lcd, Plasma of Led moet worden dus daar ook graag advies over.

Prijs ongeveer tot 800 euro maar mag ook minder.

Alvast bedankt!

panasonic 42vt50 dan

led tv bespaart je sowieso aardig wat in de energiekosten als je het vergelijkt met een plasmatv iig, ik zou dat punt zeker meenemen

Ik zou er dan wel digitale ontvanger bijnemen en een abbo op hd tv. dan kijk je messcherp en wil je niks anders meer

Beste DBB'ers,

Heeft er hier iemand tips voor een goede tv, ik hoef niet perse internet of 3d opties, maar gewoon een goede tv met scherp beeld en goed geluid. De optimale maat is denk ik 102 cm of 107.

Ik heb niet echt nagedacht of het nou Lcd, Plasma of Led moet worden dus daar ook graag advies over.

Prijs ongeveer tot 800 euro maar mag ook minder.

Alvast bedankt!

Led

+Zuinig in energieverbruik
+Meer keuze dus vaak vinden mensen hier ook een mooier design tussen dan een plasma tv
+ Helderder beeld dan plasma

- Viewing angle is een stuk lager dan plasma
- Over t algemeen duurder in aanschaf (verhouding prijs/beeld formaat)
al zou je dat terug kunnen winnen doordat de Led tv zuiniger is in energieverbuik

Plasma
+Over t algemeen beter zwartwaardes
+Contrastratio is beter dan LED
+Kleuren schijnen realistischer over te komen
+Viewing angle

- Minder helder beeld dan Led al is dat natuurlijk erg afhankelijk met welk model je neemt
- zwartwaardes kunnen minder worden na aantal jaar, Fosfor pockets verouderen na verloop van tijd en zo zal de tv meer stroom moeten krijgen om de fosfor deeltjes te moeten blijven ontsteken
-Energieverbuik

Dan heb je bij Led de keuze tussen Sony, samsung, Philips, LG, panasonic, JVC etc. terwijl bij plasma de enige logische keus Panasonic is.

Als ik een LED zou halen zou ik voor Samsung gaan, heeft imo de beste prijs/kwaliteits verhouding. En is ook erg innoverend.

Sony is over t algemeen erg vertrouwd, vind hun producten erg soepel werken altijd en ook Sony toont veel innovatie, t probleem van Sony is alleen dat ze wat aan de dure kant zijn. Ze betaal je, weliswaar voor hun topmodel, rond de 1300 euro voor een Led tv van 40 inch. Maar krijg je er 3D brillen bij ? Nee.. nou is dat geen heel groot probleem maar t werkt nogal irriterend + dat gierig overkomt.

Ga je dus voor een Led dan zal ik voor Samsung of Philips gaan .. LG is over t algemeen ook erg "goedkoop" maar heb totaal niks met LG producten maar das een smaakkwestie.:)

Ook is t erg afhankelijk in wat voor ruimte je de tv neerzet. Zet je de tv in een erg belichte kamer neer dan is t wel lekker als ie helder beeld geeft. Maar zet je de kamer neer bij weinig licht (slaapkamer) dan valt dat probleem al weg en is de contrast ratio meer van belang
Maargoed de verschillen zijn op een gegeven moment behoorlijk minimaal. Het hangt van persoonlijke voorkeuren.. Ik zou zeggen ga anders naar de mediamarkt en bekijk een paar mooie plasma's en led tv's , onthoud het type nummer en bestel hem via internet vervolgens 100 a 150 euro goedkoper :D

Laatst bewerkt:
Als je er nog ergens aan kan komen ga dan voor een Pioneer TV. Ze worden helaas niet meer gemaakt. Betere tv's zul je de komende jaren niet tegenkomen.

Voor betrouwbaarheid SONY, wil je goede prijs kwaliteit verhouding zou ik voor LG gaan.

Wil je er ook op gamen? Valt me de laatste tijd op dat er veel latency zit een de huidige generatie tv's. Geen idee waar het aan ligt, maar wel een punt waarmee je rekening moet houden. Sommige games worden letterlijk onspeelbaar...

Wil je er ook op gamen? Valt me de laatste tijd op dat er veel latency zit een de huidige generatie tv's. Geen idee waar het aan ligt, maar wel een punt waarmee je rekening moet houden. Sommige games worden letterlijk onspeelbaar...

Klopt, kom door alle technieken die in de tv gebruikt worden om een mooi beeld weer te geven, Beelden die je op je tv te zien krijgt worden eerst door bepaalde technieken in de tv aangescherpt en dan pas doorgestuurd in de tv zodat je hem te zien krijgt.
De processor in een huidige Led tv heeft al gauw 400FPS (Frames per seconde)

Dit betekent dat er 400 beelden per seconde getoond worden, allemaal heel mooi voor vloeiende bewegingen, maar bij games is dit nogal lastig. Bij Games heb je ook te maken met hoge graphics, t probleem is dan dat de processor in de tv alle data niet meer aan kan en de framerate drastisch verlaagt om toch de hoge graphics weer te blijven geven, dit veroorzaakt dus de vertraging en dus de inputlag.

Het hangt dus in feit af van de processor af in de TV en of die alle data snel genoeg kan verwerken.
Als je gaat gamen op je TV is over t algemeen de beter keus, maar er zijn ook een aantal goede Led's waar je weinig input lag ervaart.

Als je gaat gamen en je wilt weten of ielast heeft van inputllag dan kan je het typenummer intypen in google om te kijken of er andere mensen zijn die inputlag ervaren tijdens het gamen.

Let er wel op dat een TV nu geen inputlag ervaart vanwege minder hoogwaardige grafische games. Het kan dus zijn dat je bijvoorbeeld Assassins Creed Revelations zonder Inputlag speelt en bij Assassins Creed 3 wel inputlag ervaart doordat die grafisch kwaliteit hoger ligt en de TV daardoor bij AC 3 meer date moet verwerken en zo de inputlag creëert.

TV's hebben normaal gesproken ook een gamemode, maar de beeldkwaliteit gaat tijdens het gamen hard achteruit.
Als het kan, moet je gewoon naar een mediamarkt gaan en vragen of je je PS3 of XBOX360 daarop mag aansluiten om te kijken of je inputlag ervaart. Maar zoals ik al zei, geeft het spel dat je op dat moment test geen garantie dat alle spellen te spelen zijn zonder inputlag.

Heb je geen zin om dit alles te checken etc neem dan een plasma. Plasma ervaart stukken minder inputlag dan de meeste Led's. Maargoed hoe dat met de huidige technieken zit weet ik niet precies dus moet je zelf maar proberen te checken;)

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen bedankt voor de reacties, zal mezelf nog eens wat beter inlezen rekening houdend met jullie tips en een keer bij een winkel langs gaan, zelf wel goede ervaringen met BCC

Klopt, kom door alle technieken die in de tv gebruikt worden om een mooi beeld weer te geven, Beelden die je op je tv te zien krijgt worden eerst door bepaalde technieken in de tv aangescherpt en dan pas doorgestuurd in de tv zodat je hem te zien krijgt.
De processor in een huidige Led tv heeft al gauw 400FPS (Frames per seconde)

Dit betekent dat er 400 beelden per seconde getoond worden, allemaal heel mooi voor vloeiende bewegingen, maar bij games is dit nogal lastig. Bij Games heb je ook te maken met hoge graphics, t probleem is dan dat de processor in de tv alle data niet meer aan kan en de framerate drastisch verlaagt om toch de hoge graphics weer te blijven geven, dit veroorzaakt dus de vertraging en dus de inputlag.

Het hangt dus in feit af van de processor af in de TV en of die alle data snel genoeg kan verwerken.
Als je gaat gamen op je TV is over t algemeen de beter keus, maar er zijn ook een aantal goede Led's waar je weinig input lag ervaart.

Als je gaat gamen en je wilt weten of ielast heeft van inputllag dan kan je het typenummer intypen in google om te kijken of er andere mensen zijn die inputlag ervaren tijdens het gamen.

Let er wel op dat een TV nu geen inputlag ervaart vanwege minder hoogwaardige grafische games. Het kan dus zijn dat je bijvoorbeeld Assassins Creed Revelations zonder Inputlag speelt en bij Assassins Creed 3 wel inputlag ervaart doordat die grafisch kwaliteit hoger ligt en de TV daardoor bij AC 3 meer date moet verwerken en zo de inputlag creëert.

TV's hebben normaal gesproken ook een gamemode, maar de beeldkwaliteit gaat tijdens het gamen hard achteruit.
Als het kan, moet je gewoon naar een mediamarkt gaan en vragen of je je PS3 of XBOX360 daarop mag aansluiten om te kijken of je inputlag ervaart. Maar zoals ik al zei, geeft het spel dat je op dat moment test geen garantie dat alle spellen te spelen zijn zonder inputlag.

Heb je geen zin om dit alles te checken etc neem dan een plasma. Plasma ervaart stukken minder inputlag dan de meeste Led's. Maargoed hoe dat met de huidige technieken zit weet ik niet precies dus moet je zelf maar proberen te checken;)

Weet je dit zeker? Dat er inputlag is kan ik me voorstellen, maar het lijkt me onlogisch dat dat per game zou verschillen. Voor eventuele filters e.d. is toch alleen de beeldresolutie/verversingssnelheid belangrijk? Of hij nou een grijs beeld moet verwerken of een gecompliceerd plaatje lijkt me dan niks uit te maken? Kun je dit verder uitleggen?

Terug
Naar boven