XXL Nutrition

Tips voor witte tanden

Bezoekers in dit topic

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
59.513
Waardering
22.606
Post hier je tips voor witte of wittere tanden.
 
Vaker je tandenpoetsen blijkt een goede oplossing heb ik gehoord.
 
Stoppen met roken en koffie drinken.
 
tanden bleken
 
Elke keer na koffie drinken mond spoelen met water en kauwgompje nemen.
Koffie is sowieso ranzige meuk.
 
-> 3x per dag poetsen, het liefst na het eten
-> suikervrije kauwgom eten die zo'n soort ''beschermlaagje'' zou moeten geven over je tanden
-> Zo min mogelijk suiker eten
-> Niet roken
-> Koffie drinken met een rietje (heb het zien gebeuren), of daarna meteen kauwgom eten
-> Goede tandpasta met whitening effect

of...
The easy way...
Je tanden laten bleken. Geen idee hoe duur zo iets kost?
Groupon heeft ontzettend vaak een aanbieding daarin.
 
poetsen met sperma
 
als je al gevoelige tande hebt zou ik niet tanden bleken,damn wa een k*t gevoel .
 
whitening tandpasta's hebben geen nut, alleen bij aanslag van roken en koffie, etc. Heb je weinig aanslag, dan is het niet aan te raden om vaak whitening tandpasta's te gebruiken want ze zijn vrij abrasief(slecht voor glazuur)
Geen citroensap of dergeleke (en ja er zijn mensen die dit gebruiken): dit vreet je glazuur op.

Het beste is preventief:
geen koffie, thee, roken, goede mondhygiëne, weining eetmomenten(wat hier op bb niet veel zal voorkomen:P)

Oplossing:
Bleken ( ook niet geweldig voor het glazuur)
 
poetsen met zout en als je het kan vinden zwart zout, ranzig maar het werkt
 
Een tintje krijgen is ook een goede voor de witte onder ons. Als ik een tintje heb ogen mijn tanden ook altijd gelijk een paar tinten witter.
 
-> 3x per dag poetsen, het liefst na het eten
-> suikervrije kauwgom eten die zo'n soort ''beschermlaagje'' zou moeten geven over je tanden
-> Zo min mogelijk suiker eten
-> Niet roken
-> Koffie drinken met een rietje (heb het zien gebeuren), of daarna meteen kauwgom eten
-> Goede tandpasta met whitening effect

of...
The easy way...
Je tanden laten bleken. Geen idee hoe duur zo iets kost?
Groupon heeft ontzettend vaak een aanbieding daarin.


juist niet na het eten poetsen!
 
  • Like
Waarderingen: NGF
Hoezo niet dan? :eek:
Na het eten mag wel, maar niet na het eten/drinken van dingen waar zuren/suikers in zitten.

De zuren maken je tandglazuur zacht en als je dan direct gaat poets, schuur je het kapot.

Mijn tip: Elmex Intensive. Enige tandpasta die mijn tanden echt witter lijkt te maken. Is niet overal te krijgen maar Etos heeft het wel.
 
Dit is slechts een tijdelijk effect, net als die 3d tandpasta.. Staat ook op de verpakking..

Gewoon laten bleken, kost je €150,-
 
Back
Naar boven