AndroidHealthClinic

Top 10 rijkste mensen

Heb toch sterk de indruk dat je het individu met miljarden veroordeeld.
Maar het is de natuur en noodzakelijk, want mensen hebben gewoon de vrijheid nodig om gelukkig te worden.
Een overheid die gaat bepalen wat goed voor je is en het geld verdelen gaat niet werken.
Heel vervelend voor de mensen die minder geluk hebben, maar iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen geluk.

Termen die heel neutraal klinken, maar in feite een hele ideologie verbergen. Er is niet natuurlijks aan individuen die een vermogen van diens grootte hebben, en het staat al helemaal niet in verhouding met de energie die ze er hebben ingestoken of datgene wat ze bijdragen aan de samenleving. Dat iedereen volledig verantwoordelijk is voor zijn eigen vermogen is natuurlijk ook nonsens en zou alleen opgaan in een samenleving waarin iedereen met hetzelfde startkapitaal, kansen en capaciteiten vertrekt.

Ook moet men eens ophouden met die oppervlakkige tweedeling tussen individuen en staat. De staat is een representant van het volk, en de keuzes tot herverdeling die de staat maakt zijn idealiter de keuzes van het volk zelf.

wat stel jij dan voor? communisme?

Nice ambush , ik stel dat helemaal niet voor. Ik zeg alleen dat dit systeem overduidelijk faalt voor de grote meerderheid , je moet dit ook niet bekijken vanuit onze westerse wereld waar het systeem relatief gezien degelijk werkt.

Die indruk is dus fout, ik doel op het systeem dat faalt. En verantwoordelijk voor je eigen geluk? Dude , ik denk dat je echt eens naar landen moet waar er extreme armoede is zodat je dingen vanuit hun perspectief kunt bekijken.

Als iemand niet voor zijn eigen geluk verantwoordelijk is wie dan wel?
Kan me wel een voorstelling maken bij extreme armoede, maar daar gaat me mening over vrijheid niet door veranderen.
Want wat wil je dan? dat andere gaan bepalen wie waar je recht op heeft en dat geld uitgedeeld word ipv dat je het zelf mag verdienen?

Mensen als jij zijn een gevaar voor de vrijheid en dus de menselijke behoefte, de behoefte om zelf geluk na te streven.

Termen die heel neutraal klinken, maar in feite een hele ideologie verbergen. Er is niet natuurlijks aan individuen die een vermogen van diens grootte hebben, en het staat al helemaal niet in verhouding met de energie die ze er hebben ingestoken of datgene wat ze bijdragen aan de samenleving. Dat iedereen volledig verantwoordelijk is voor zijn eigen vermogen is natuurlijk ook nonsens en zou alleen opgaan in een samenleving waarin iedereen met hetzelfde startkapitaal, kansen en capaciteiten vertrekt.

Ook moet men eens ophouden met die oppervlakkige tweedeling tussen individuen en staat. De staat is een representant van het volk, en de keuzes tot herverdeling die de staat maakt zijn idealiter de keuzes van het volk zelf.

Mensen de ruimte geven hun eigen geld te verdienen is een stuk natuurlijker dan wat jij in gedachte hebt.
Want wie bepaald hoeveel energie hoeveel geld waard is, best arrogant als je denkt te weten wat daar de juiste verhoudingen in zijn en dat ook nog is aan andere te willen opleggen.

En ik weet niet hoe het met jou zit maar ik ben voor me eigen leven verantwoordelijk en voor niemand anders.

De keuzes van de overheid staan helemaal niet gelijk aan wat het volk wilt, het word slechts getollereerd, maar de onvrede is gigantisch en neemt ook alleen maar toe.

Nice ambush , ik stel dat helemaal niet voor. Ik zeg alleen dat dit systeem overduidelijk faalt voor de grote meerderheid , je moet dit ook niet bekijken vanuit onze westerse wereld waar het systeem relatief gezien degelijk werkt.

wat is dan het alternatief voor het huidig systeem?

Als iemand niet voor zijn eigen geluk verantwoordelijk is wie dan wel?
Kan me wel een voorstelling maken bij extreme armoede, maar daar gaat me mening over vrijheid niet door veranderen.
Want wat wil je dan? dat andere gaan bepalen wie waar je recht op heeft en dat geld uitgedeeld word ipv dat je het zelf mag verdienen?

Mensen als jij zijn een gevaar voor de vrijheid en dus de menselijke behoefte, de behoefte om zelf geluk na te streven.

Dus ik die welvaart voor alle mensen wil ben een gevaar voor vrijheid?

---------- Post toegevoegd Mon 4 Mar 2013 om 19:59 ----------

wat is dan het alternatief voor het huidig systeem?

Dunno , daar zouden alle knappe koppen van deze wereld moeten over samen zitten.

Oh ik zou dat ook mooi vinden als dat op een natuurlijke manier (vrijheid dus) zou gebeuren maar dat is niet realitistisch.
Dus wat je overhoud is dwang en dat is inderdaad een gevaar voor de vrijheid.

Om evende absurditeit van de huidige sistuatie bloot te leggen: Het kapitaal van dei tien rijksten is al voldoende om het totale honger probleem uit de wereld te helpen, zodat iedereen al met meer gelijke kansen kan vertrekken. Oftewel: het opheffen van de vrijheid van 10 individuen kan leiden tot een vrijer handelen van miljoenen.

Tegen dit simpele feit vervalt elk onnozel discours al over de absolute noodzaak aan onbeperkte vrijheid.

• Topic Starter Topic Starter
Om evende absurditeit van de huidige sistuatie bloot te leggen: Het kapitaal van dei tien rijksten is al voldoende om het totale honger probleem uit de wereld te helpen, zodat iedereen al met meer gelijke kansen kan vertrekken. Oftewel: het opheffen van de vrijheid van 10 individuen kan leiden tot een vrijer handelen van miljoenen.

Tegen dit simpele feit vervalt elk onnozel discours al over de absolute noodzaak aan onbeperkte vrijheid.

Dit.

Mensen de ruimte geven hun eigen geld te verdienen is een stuk natuurlijker dan wat jij in gedachte hebt.
Want wie bepaald hoeveel energie hoeveel geld waard is, best arrogant als je denkt te weten wat daar de juiste verhoudingen in zijn en dat ook nog is aan andere te willen opleggen.

Arrogant? die verhouding tussen kapitaal en inzet kan objectief gemeten worden als je dat echt wil.

En ik weet niet hoe het met jou zit maar ik ben voor me eigen leven verantwoordelijk en voor niemand anders.

Ik ben verantwoordelijk voor mezelf en mijn omgeving (naasten en leefwereld) aangezien ik niet in een cocon leef en maar al te goed besef dat een mens op zichzelf genomen nooit kan (over)leven.

De keuzes van de overheid staan helemaal niet gelijk aan wat het volk wilt, het word slechts getollereerd, maar de onvrede is gigantisch en neemt ook alleen maar toe.

kritiek op een slechte overheid is nog niet hetzelfde als kritiek op een overheid in het algemeen. Enkel idealisten zonder enige feeling met geschiedenis denken dat samenlevingen op grote schaal kunnen functioneren zonder overheidsorgaan.

Oh ik zou dat ook mooi vinden als dat op een natuurlijke manier (vrijheid dus) zou gebeuren maar dat is niet realitistisch.
Dus wat je overhoud is dwang en dat is inderdaad een gevaar voor de vrijheid.

En jij denkt dat het huidige systeem 'natuurlijk' is? Het gevaar voor vrijheid zoals jij het ziet is dat de rijkste mensen die letterlijk kunnen zwemmen in hun geld het deels zouden verliezen , dus maw jij vindt het belangrijker dat 20-30 mensen hun 'vrijheid' hebben ipv miljoenen (wss zelf miljarden).

LOL nou ik weet wel zeker dat de echte top bij elkaar veel meer heeft.

Heb toch sterk de indruk dat je het individu met miljarden veroordeeld.
Maar het is de natuur en noodzakelijk, want mensen hebben gewoon de vrijheid nodig om gelukkig te worden.
Een overheid die gaat bepalen wat goed voor je is en het geld verdelen gaat niet werken.

dat is allemaal wel leuk en wel, maar enkel geldig voor 1 generatie, als de oprichter van zo'n miljardenbusiness sterft blijft zn fortuin in handen van de kindertjes die er geen **** voor hebben moeten doen.
Er zou niets mis zijn met een erfenisbelasting die exponentieel stijgt met de hoeveelheid geerfd geld.

Heel vervelend voor de mensen die minder geluk hebben, maar iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen geluk.
en dit is onzin

Laatst bewerkt:

---------- Post toegevoegd Mon 4 Mar 2013 om 19:59 ----------

Dunno , daar zouden alle knappe koppen van deze wereld moeten over samen zitten.

Invoeren van een negatieve inkomstenbelasting i.c.m het afschaffen van verscheidene subsidies en uitkeringen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

.

Als je deze maatregel invoert creeer je een veel groter probleem van wereldwijde honger en armoede doordat het kapitalistisch systeem wordt ondermijnd. Juist doordat de elite veel geld heeft weten te vergaren leven we nu in luxe.

Ik zie niet in wat er bijvoorbeeld oneerlijk is aan hoe rijk Bill Gates is. Heel de wereld kocht Windows, logisch toch dat hij er dan veel geld aan verdient?

Terug
Naar boven