AndroidHealthClinic

Trage/onstabiele download op usenet/nieuwsgroepen?

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Sinds kort heb ik een abbo genomen bij eweka vanwege de beloofde snellere download. Heb zelf een 20mbit verbinding en zou dus in principe 2.3 mb moeten kunnen halen. Nu heb ik een eerste film binnengehaald aan 600-700 kbs wat redelijk was (voor België). Maar de tweede loopt veel minder, het is de hele tijd 10 seconden 0 kbs dan weer 5 seconden 240 kbs ofzo. Het is nooit echt stabiel of snel. Iemand die hier ervaring mee heeft? Wat kan ik best doen?

Weggaan bij Eweka :thumbup:

Nu zullen er personen zijn die wel een goede route hebben naar Eweka toe, maar te vaak is dat Eweka-serverpark gewoon brak op vele fronten. Ze hebben iedere keer wat en dat al jaren lang.

Zelf zit ik momenteel bij Hitnews, ook niet de absolute top maar wel stabieler dan Eweka. Retentie van 100 dagen voor € 6,95 per maand. Als je stabiele snelheden wilt moet je naar Giganews gaan, maar ook daar kan je wel eens een dipje hebben in de downloadsnelheden. Giganews is alleen stukken duurder dan Eweka of Hitnews.

• Topic Starter Topic Starter
Zo, goedkoper en meer dan 3x zoveel credits ook nog, moet ik volgende maand dan maar eens checken, tnx.

Maar kan dit niet grotendeels aan mij provider liggen?

Zo, goedkoper en meer dan 3x zoveel credits ook nog, moet ik volgende maand dan maar eens checken, tnx.

Maar kan dit niet grotendeels aan mij provider liggen?

Als je op andere sites je max kan halen en bij Eweka ligt het meestal aan de route. Eweka pocht dat ze heel veel peerings hebben maar tegelijkertijd zijn er nog steeds genoeg klachten over de snelheden.

Met Hitnews heb ik nog maar kort ervaring, maar voorlopig gaat het bijna altijd op de max van 15 mbit/s. Een dipje is onvermijdelijk op drukke tijden, maar gelet op de prijs neem ik dat voor lief.

telenet & eweka = highway to hell

telenet had zelfs es eweka es afgesloten

get tweaknews.nl

of smijt telenet buiten en get adsl bij dommel.be

32€ voor 75gig de maand en gratis toegang tot giganews (200dagen retentie - eat that ericr :p)

telenet & eweka = highway to hell

telenet had zelfs es eweka es afgesloten

get tweaknews.nl
Wow, wist ik niet, die suckers van telenet proberen gewoon alles te controleren man, klote provider :mad: :shoot:

of smijt telenet buiten en get adsl bij dommel.be

32€ voor 75gig de maand en gratis toegang tot giganews (200dagen retentie - eat that ericr :p)
Ik wist niet dat er betere providers zijn dan telenet, dacht dat zij de bste waren... Heeft die adsl ook 20mbit? Is de snelheid verder evengoed?

Maar 32€ voor 75 gig? Lijkt me sterk dat dat net zo goed is als wat ik nu heb ik betaal voor telenet turbo 65 euro/maand met maar 35gig!

Wat heb jij dan roxxe? Ik sta open voor andere providers maar wil er niet op achteruit gaan natuurlijk...

ze zijn nu bezig met adsl2 waarbij je gelijkwaardige snelheden hebt, maar voorlopig nog op 4mbit (400kbyte/sec) die stabiel is en ik gebruik ook hun voip (internet telefonie)

en je hebt dan ook nachttarief dus je kunt in theorie tot 150gig afhalen aan fullsnelheid, als je erover zit zak je naar 150kbyte/sec maar kun je dan zoveel afhalen dat je wilt

en een nieuw snufje is dat ze geen overhead aanrekenen op je limiet, waardoor je meer limiet hebt voor je geld :)

Hm, iig goed dat er wat concurentie komt vanuit die hoek. Voorlopig blijf ik nog ff bij me 20mbit :)

Het probleem met eweka is trouwens opgelost, bleek dat ik gewoon ff de pc en modem moest rebooten :rolleyes:

Terug
Naar boven