AndroidHealthClinic

Trainen in zomer

Ano_1990_9

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
70
Lengte
1m73
Massa
73kg
Vetpercentage
19%
Oi,

Ik ben van plan wat kleine aankopen te doen om in de zomer thuis (buiten) te kunnen trainen. Nu heb ik wel een fitness abbo maar ik heb geen zin als het mooi zomer weer is binnen in een veels te warme gym gaan trainen..
Het bankje ben ik zo goed als zeker dat ik het ga kopen, maar het squat rek twijfel ik nog.

Nu zou ik dit eventueel aankopen:
http://www.helisports.be/benches/PowerMark-420UB-Bench.html 175EURO
+
http://www.helisports.be/squat-en-press-racks/PowerMark-315-Squat-Rack.html 125EURO
OF
http://www.helisports.be/squat-en-press-racks/PowerMark-415-Squat-Rack-Deluxe.html 175EURO

Nu wat zouden jullie aanraden van squat rack? is het die 50euro's waard dat hij in hoogte kan verteld worden? - Ook staat bij het duurdere model niet aangegeven wat de afmeting is als je hem op de kleinste stand zet (dit ivm plaats te besparen). Hou er ook rekening mee dat dit een extratje is om wrs enkel in de zomer te gebruiken en miss af en toe eens als ik niet op de training kan graken.

Nu bijkomende vraag uit intresse: Zijn er hier nog die wat materiaal kopen om in de zomer buiten te kunnen trainen?

grtz

Squatrack 2. Meer belastbaar. Zeker 50 euro meer waard.

denk tbh dat het buiten in de zon warmer is dan in een gym met eventueel airco.
maar ik zou persoonlijk doorsparen voor een powerrack ipv squat rack.

• Topic Starter Topic Starter
denk tbh dat het buiten in de zon warmer is dan in een gym met eventueel airco.
maar ik zou persoonlijk doorsparen voor een powerrack ipv squat rack.

ja maar buiten kan je bruinen en genieten van het weer, en in gym kan je dat nu eenmaal niet..

Powerrack kan niet ivm met plaatsgebrek.

Je wilt buiten trainen, daar heb je geen 2x2 over?

Het safety rack kan meer balast aan. Ben ik zeker van. Denk dat ik momenteel ook buiten ga trainen ivm plaats. :)

Ik zou het duurdere rack kiezen. Ik heb zelf het goedkopere rack i.v.m. met ruimtegebrek. Is een goed ding maar de vaste safety's zitten enorm in de weg bij het benchen. Het is erg lastig om te unracken, je moet namelijk meer naar onder liggen zodat de safety's niet in de weg zitten.

Ik zou het duurdere rack kiezen. Ik heb zelf het goedkopere rack i.v.m. met ruimtegebrek. Is een goed ding maar de vaste safety's zitten enorm in de weg bij het benchen. Het is erg lastig om te unracken, je moet namelijk meer naar onder liggen zodat de safety's niet in de weg zitten.

Ik zit ook met ruimtegebrek (om het te stockeren dan) - maar hoe weet je dat die 'deluxe' versie groter is dan?

Goed dat je het zegt!

Edit; op de site staan de afmetingen er wel bij, maar namelijk niet hoe breed hij is als hij volledig is ingeschoven - bij het goedkopere rack staat dit wel erbij.

Misschien dat je dit rack kan kopen of iets soortgelijks laten maken: http://link.marktplaats.nl/538965328
redelijk compact en je kan het aan de muur bevestigen, nu weet ik alleen niet of jij dat wil. maar voor roest zou ik zeker niet bang zijn, lakwerk is meestal niet top bij de wat goedkopere racks dus zodra het begint te roesten kaalschuren en een dikke laag hammerite erop. of je moet het laten verzinken maar dan is het niet meer lowbudget ben ik bang hehe

Ik zit ook met ruimtegebrek (om het te stockeren dan) - maar hoe weet je dat die 'deluxe' versie groter is dan?

Goed dat je het zegt!

Edit; op de site staan de afmetingen er wel bij, maar namelijk niet hoe breed hij is als hij volledig is ingeschoven - bij het goedkopere rack staat dit wel erbij.

Het punt was voor mij vooral dat de safety's dan in de weg gaan zitten met flyes en dergelijke. Mijn trainingsruimte is maar 1,8m diep en 2,5 meter breed. In elkaargeschoven zal het deluxe rack alleen wat dieper zijn 93cm t.o.v. 70cm van het kleine rack. De rest is hetzelfde. Breedte zal hetzelfde zijn.

Thnx voor de moeite - Maar het moet iets los zijn + compact (zoals de racks die ik eventueel zou aanschaffen).

Zou natuurlijk nice zijn om een powerrack te hebben, maar aangezien ik een fitness abbo heb zijn dat zotte kosten.. En men ouders vermoorden me als ik begin gaten te boren in muren voor die 'dommigheden' :p

Ik heb de luxe versie , en vind het ook k*t voor op te bankdrukken ;) heb terug mijn oude bank genomen . En gebruik het enkel nu voor millitairy presses en squat .op de breedste stand van het toestel heb ik amper ruimte voor mijn armen mooi vrij te bewegen tijdens het benchen .En als je het zeer smal zet zit je met je armen op die valbeveiliging . Nu het gaat wel hoor , maar ik vind het niet zo prettig trainen . ook mochten er anti-slip pads opgezeten hebben , rek sliert alle kanten op ( ook op betonvloer ) . Vind het allemaal niet zo lekker voelen persoonlijk .

thnx voor reacties en tips, zal voorlopig enkel de powermark benck kopen.

Dit omwille door het feit dat ik toch maar 60kg aan gewicht heb, dus eigenlijk veels te weinig om te de grote oefeningen te doen - zal nu voorlopig DB oefeningen doen op het bankjé in de zomer en eerst wat investeren in gewichten en daarna eventueel het squat rack kopen.

Ook als ik alles ineen zou kopen zouden men ouders wel eens moeilijk durven doen.

Als je een rack koopt van Henk kan je hem termisch laten verzinken, dan kan je hem buiten laten staan. En in de toekomst ook binnen natuurlijk!

Terug
Naar boven