Fitness Seller

traint tijdje vraagt af of die het goed doet

born of satan

Cool Novice
Waardering
0
hey

ik train nu 3-4 maanden, ik zie mijn lichaam groeien en groeien :) heel leuk allemaal.

maar paar maten van mij zeggen dat ik elke dag andere spieren moet trainen... ik train om de dag of om de 2 dagen alle spieren...
en me benen een stuk minder...

maat 1 (traint ook) zegt dat het dan geen nut heeft... je moet elke dag andere oefeningen doen...
maat 2 zegt (heeft getraint) ''maakt niet uit zolang je het traint groeit het wel''

welke heeft nou gelijk =\.
en maakt het uit als je je benen haast niet traint en je bovenlichaam wel ?

thnx
-born of satan-

Aight, duivelsgebroed alles.

3 keer per week full body trainen is gewoon goed. Doen vele op dit forum met goede progressie.

Ik zou wel je benen trainen. Ten eerste je benen zijn de helft(zo niet meer) van je lichaam. Alleen je bovenlichaam trainen kan wel als je dat wil maar later krijg je er spijt van. En als je je benen traint train je niet alleen je benen maar ook een beetje je hele lichaam.

- je moet niet elke dag trainen
- 48-72 uren rust tussen trainingen
- eet je wel goed?
- alle twee je maten zijn dom
- ja , je moet je benen trainen. je wil toch niet zo'n superdude zijn ofwel?
- zoek eens door de trainingschema's en voeding zullen veel dingen instaan die je kunnen helpen

• Topic Starter Topic Starter
- je moet niet elke dag trainen
- 48-72 uren rust tussen trainingen
- eet je wel goed?

ik train wel volop... maar ik heb geen spierpijn en heb paar keer (3dage ofso) achter elkaar door getraint maar merk er niets van...

en ik eet prima.
goede vitaminen, goed 4ons groenten en 3x fruit per dag. snoep/snack amper.als ik snack is het vezelrijke snacks zoals brinta etc. maar blijf buikje houden (duveltje af en toe ? :shy: )

bij onze sportschool hedden ze pillen dat de dagelijkse vitaminen aanvult kost klauwe met geld maar wel effectief...

ik train wel volop... maar ik heb geen spierpijn en heb paar keer (3dage ofso) achter elkaar door getraint maar merk er niets van...

en ik eet prima.
goede vitaminen, goed 4ons groenten en 3x fruit per dag. snoep/snack amper.als ik snack is het vezelrijke snacks zoals brinta etc. maar blijf buikje houden (duveltje af en toe ? :shy: )

bij onze sportschool hedden ze pillen dat de dagelijkse vitaminen aanvult kost klauwe met geld maar wel effectief...

post eens wat je zoal eet op een dag , van s'morgens tot s'avonds.

ik loop nu stage van 9 tot 6... :

8uur 2 broodjes: kaas + ketchup en hagelslag/sandwitch bread.

10:15: 2 broodjes: kaas + ketchup/bebogeen/pindakaas/choco hagelslag.
fruit (appel/banaan/peer/meloentje ? :P)

14:00 : 4 broodjes bovenstaande.... soms afwisseling met bapao brood. en nog es fruit.

18:00 : nederlandse pot: aardappelen+groenten+vlees (met ketchup ! :D )

dan rond 19:30 fitnessen...

dan meestal rond 23:00 krijg ik weer honger dan vreet ik brinta.

ongeveer dat... soms 1x in de week zakkie chips. en weekend 4-8 biertjes.

en ik eet prima.

Spierpijn is niet echt een indicatie voor spiergroei. Zijn wel een paar onderzoeken over te vinden op dit forum.

Als je geen progressie meer merkt - > meer eten. Je eet nu niet echt heel erg veel.

vind dat ik veel eet hoor !

en ik HAD spierpijn, nu niet meer dat is het rare :P
hoort dat ? en progessie zie ik wel, maar ik moet oppassen met wat ik eet en hoeveel... want ik wil van dat buikje af.. !

vind dat ik veel eet hoor !

en ik HAD spierpijn, nu niet meer dat is het rare :P
hoort dat ? en progessie zie ik wel, maar ik moet oppassen met wat ik eet en hoeveel... want ik wil van dat buikje af.. !
Nee, is niet raar. Hebben een heleboel mensen, waaronder ik ook. Er is soms nog wel ff wat stijfheid maar echte spierpijn(zoals de eerste keer:heart:) niet meer.

aah ok...
want ik heb laast es bikkeltje gespeelt en 10kilo bovenop gegooit... toen setje van 13 gedaan (Wat ik altijd doe) volgende dag had ik wel een beetje spierpijn :)

Je eet te weinig. 8 boterhammen en warm eten is niet veel.

ok thnx dat word dus ETEN ! :P
de goeden dingen dan...

maar ik loop nu stage van 8uur dienst... daarna ben ik meestal moe en kan/heb ik geen zin om te fitnessen...
speelt vitaminen mischien een rol daarin ? en slaap tsja... slaap 6-8 uur per nacht. (moet er nu wel in eigelijk :P)

ik loop nu stage van 9 tot 6... :

8uur 2 broodjes: kaas + ketchup en hagelslag/sandwitch bread.

10:15: 2 broodjes: kaas + ketchup/bebogeen/pindakaas/choco hagelslag.
fruit (appel/banaan/peer/meloentje ? :P)

14:00 : 4 broodjes bovenstaande.... soms afwisseling met bapao brood. en nog es fruit.

18:00 : nederlandse pot: aardappelen+groenten+vlees (met ketchup ! :D )

dan rond 19:30 fitnessen...

dan meestal rond 23:00 krijg ik weer honger dan vreet ik brinta.

ongeveer dat... soms 1x in de week zakkie chips. en weekend 4-8 biertjes.

effe snel reageren. Eet geen brinta voor het slapengaan want dan zal je buikje blijven. Eet liever wat kwark.
en eet heel goed na je training.

ok thnx dat word dus ETEN ! :P
de goeden dingen dan...

maar ik loop nu stage van 8uur dienst... daarna ben ik meestal moe en kan/heb ik geen zin om te fitnessen...
speelt vitaminen mischien een rol daarin ? en slaap tsja... slaap 6-8 uur per nacht. (moet er nu wel in eigelijk :P)

Eet macaroni, spaghetti, volkoren brood, rijst, kip, tonijn, melk, pindakaas, noten enz.

ok thnx allemaal :D :)

dus: vezels, calcium, eiwitten, koolhydraten en dierlijke vetten.... neem ik aan =\

ik ga nu me bed in morge om 9uur @ dokter zijn... verstopte eur !

Ja full body is inderdaad wel mogelijk, maar niet aan te raden. Ik raad meestal mensen aan om inderdaad verschillende spiergroepen per keer te trainen. Met full body heb je op een gegeven moment toch geen puf meer over.

Spierpijn is geen indicatie van spiergroei inderdaad. Het zegt alleen dat je ze gebruikt hebt bij een oefening(zware?), wat je lichaam dus nog niet gewend was.

Zorg in ieder geval dat je de volgende rusten inlast:
24 uur voor zenuwstelsel
48-72 uur voor de spieren

voorbeeld (4x in de week);
dag 1 borst / biceps
dag 2 rust
dag 3 rug / triceps
dag 4 rust
dag 5 schouders
dag 6 rust
dag 7 benen

succes

wat is er mis met brinta ? ik moet vezels hebbe voor ut schijte man :P

klopt, maar dat zit vol carbs, en carbs in de avond slaat zich op als extra vet, --> buikje, meesten ontbijten met brinta, en eindigen met kwark
( magere, zonder fruit=10gr eiwitten per 100gr ) altijd zo weinig mogelijk carbs as possible eten s'avonds, en voor vezels kan je altijd nog van die cracots eten btw.

En van bier drinken gaat je buikje ook niet weg...

klopt, maar dat zit vol carbs, en carbs in de avond slaat zich op als extra vet, --> buikje, meesten ontbijten met brinta, en eindigen met kwark
( magere, zonder fruit=10gr eiwitten per 100gr ) altijd zo weinig mogelijk carbs as possible eten s'avonds, en voor vezels kan je altijd nog van die cracots eten btw.

ah ok thnx wisk nie ! :D

@ huntelaar
JA MAAR BIER IS LEKKEL ! :(

Terug
Naar boven