MuscleMeat

Transvet in Mutant Mass? o0

SkyBlazer

Colossal Veteran
10 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
4.751
Lengte
1m88
Massa
101kg
Vetpercentage
18%
Zag vandaag bij de ingredienten op de zak die ik heb bij vetten iets van trans staan.

Zijn dit echt transvetten of bedoelen ze me trans in het engels (on)verzadigde vetten?

Zie afbeelding:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd Tue 20 Sep 2011 om 19:55 ----------

Zie nu dat op de afbeelding van de B&F website 0gr. bij trans staat.

Op de verpakking echter staat 0.2gr per 4 scoops en dus 0,1gr per 2 scoops.

Er staat toch 0 gram achter? :rolleyes: ;)

edit: als er minder dan 0,5 gram in zit per 100 gram mag de fabrikant zeggen dat er geen transvetten in zitten. Amerikaanse wetgeving.

lol ja trans betekend transvetten, maar aangezien er 0 gr staat zal ik me geen zorgen maken xD

• Topic Starter Topic Starter
Op de daadwerkelijke verpakking staat dus 0,2gr.

Zal wel niet veel uitmaken. Alleen sinds ik sticky over transvet heb gelezen en het bijbehorende filmpje heb gekeken waarschuw ik iedereen om transvet te vermijden.

En nu kom ik er dan achter dat ik er zelf iets van 1,4gr. per week van binnenkrijg xD

---------- Post toegevoegd Tue 20 Sep 2011 om 20:10 ----------

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/kcal-voor-kcal-ongezondste-eten-transvet-203704/

De gezondheidsraad adviseert dat maximaal 1% van je dagelijkse calorieën uit transvet mag komen. Dat is de hoeveelheid die veilig word geacht. Eet je dagelijks 3000 kcals, dan kun je daarvan dus 'veilig' 1% (30kcals) uit transvet halen, wat neerkomt op zo'n 3,3 gram transvet.. No worries met 1,4 gr transvet per week. :D

• Topic Starter Topic Starter
De gezondheidsraad adviseert dat maximaal 1% van je dagelijkse calorieën uit transvet mag komen. Dat is de hoeveelheid die veilig word geacht. Eet je dagelijks 3000 kcals, dan kun je daarvan dus 'veilig' 1% (30kcals) uit transvet halen, wat neerkomt op zo'n 3,3 gram transvet.. No worries met 1,4 gr transvet per week. :D

Thx, nu kan ik vannacht weer rustig slapen.
Was wat bezorgd erover en vond het k*t omdat ik hier tegen iederreen zei om uit de buurt van transvet te blijven :roflol: Karma voor de goede reacties hier.

Ps. Mod bedankt voor verwijderen van die spam <3

Terug
Naar boven