XXL Nutrition

Tren+primo+var

Ano_43562

Huge Freak
uitgeschakeld
Waardering
210
Lengte
1m92
Massa
104kg
Vetpercentage
13%
Had voor januari een leuk kuurtje uitgewerkt, wat vinden jullie hier van:

1-6 anavar 100mg ED
8-16 TREN E 800mg EW
1-8 test e 500mg ew
8-16 sust 250mg EOD
1-16 primobolan 600mg EW

DOEL: HARDER EN DROGER

waarom eerst test e en dan sust

zou het eerder omdraaien kun je nog enig profijt hebben van de korte esters erin.

verder pittige kuur met de tren

• Topic Starter Topic Starter
Zit nu al tijdje op 250mg test e als bridge.. EN wou na die 8weken eens kijken of sust op hoge dosis wat minder vocht brengt dan de enathate.

Als je harder en droger wil komen te staan, waarom dan in godsnaam Sustanon. Prima middel voor de bulk maar niet voor jou doel. Daarnaast aromatiseren de esters in Sust te veel waardoor je sneller tegen ongewenste sides aanloopt met de Tren, voor de zekerheid pak je hier ook beter de Acetaat. Wel ben ik voorstander van een hogere dosering Tren dan Test, ivm het bovenstaande(aromatisering).

Voor de zekerheid dagelijks 0.5mg arimidex ter preventie van het oplopen van de oestrogeen conversie en dostinex bij de hand en je bent g2g....

Op basis van jouw voorstel zou ik het zo doen(alhoewel ik zelf andere middelen zou pakken):

1-6 anavar 100mg ED
8-16 TREN A 100mg ED
1-8 test e 500mg ew
9-17 Test P of Test PP 100mg ED
1-16 primobolan 600mg EW

4 - 17 0.5mg Arimidex ED
4 - 17 250-500ui hcg per week
17-19 12.5mg Aromasin
19-23 Nolvadex

Waarom niet gewoon test 250 en 600 tren ofzo. En als je bf lekker laag is mast erbij.

In elk geval zou ik 600mg primo vervangen door mast.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom niet gewoon test 250 en 600 tren ofzo. En als je bf lekker laag is mast erbij.

Ik wil test altijd hoger hebben dan de tren anders heb ik problemen beneden...
Een goeie kuur voor mij = veel test want daarmee pak ik echt massa.

EN mast is geen optie want ik schiet dan vol etterbulten.

succes

Als je harder en droger wil komen te staan, waarom dan in godsnaam Sustanon. Prima middel voor de bulk maar niet voor jou doel. Daarnaast aromatiseren de esters in Sust te veel waardoor je sneller tegen ongewenste sides aanloopt met de Tren, voor de zekerheid pak je hier ook beter de Acetaat. Wel ben ik voorstander van een hogere dosering Tren dan Test, ivm het bovenstaande(aromatisering).

Voor de zekerheid dagelijks 0.5mg arimidex ter preventie van het oplopen van de oestrogeen conversie en dostinex bij de hand en je bent g2g....

Op basis van jouw voorstel zou ik het zo doen(alhoewel ik zelf andere middelen zou pakken):

1-6 anavar 100mg ED
8-16 TREN A 100mg ED
1-8 test e 500mg ew
9-17 Test P of Test PP 100mg ED
1-16 primobolan 600mg EW

4 - 17 0.5mg Arimidex ED
4 - 17 250-500ui hcg per week
17-19 12.5mg Aromasin
19-23 Nolvadex

Ari nooit, nooit preventief pakken. Zorgt voor rebound in oestrogeen en dergelijke, lekker dan als je het niet nodig had gehad en alsnog met de gebakken peren zit. Als je weet dat je last hebt van te hoge oestrogeen pak dan Aromasin, als je dit niet zeker weet gewoon afwachten.

250 iu HCG per week zal ook voor bijna niemand genoeg zijn, 500 iu 2 x per week komt eerder in de buurt.

Kzou gewoon Test/Bold/Tren pakken voor 16 + weken :) 250/1000/600 ofzo.

Ik wil test altijd hoger hebben dan de tren anders heb ik problemen beneden...
Een goeie kuur voor mij = veel test want daarmee pak ik echt massa.

EN mast is geen optie want ik schiet dan vol etterbulten.

Nu spreek jij jezelf tegen, in jouw openingspost kom ik na een kleine berekening toch echt uit op 750mg test en 800 mg tren per week vanaf week 8-16..

Als je de conversie naar oestrogeen onder controle houd zul je niet zoveel sides ervaren. Als je het goed doet kun je gerus de tren 2x hoger dan test doseren zonder enige problemen.

---------- Toegevoegd om 19:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:44 ----------

Ari nooit, nooit preventief pakken. Zorgt voor rebound in oestrogeen en dergelijke, lekker dan als je het niet nodig had gehad en alsnog met de gebakken peren zit. Als je weet dat je last hebt van te hoge oestrogeen pak dan Aromasin, als je dit niet zeker weet gewoon afwachten.

250 iu HCG per week zal ook voor bijna niemand genoeg zijn, 500 iu 2 x per week komt eerder in de buurt.

Kzou gewoon Test/Bold/Tren pakken voor 16 + weken :) 250/1000/600 ofzo.

Hoezo Aromasin, hoe kom je aan deze info?? Je pakt Arimidex om het grootste deel van de conversie naar oestrogeen te voorkomen zodat je geen prolactine gerelateerde sides krijgt die je met Bromocripine of Pramipexol moet bestrijden. Armidex werkt de conversie tegen, maar niet 100%. aangezien een bepaald niveau van oestrogeen natuurlijk en ook wenselijk is voor je gezondheid en gains, is het beter om een lage dosering Arimidex met de kuur mee te laten lopen.

Des te meer Aromatisering, des te meer sides.

Aromasin hecht zich aan oestrogeen en vernietigd deze voor 100% in het lichaam, vandaar dat deze niet tijdens de kuur genomen moet worden maar in de laatste week van de kuur tot aan de nakuur. Dit voorkomt je oestrogeen rebound.

Als je afwacht ben je te laat..... zeker met tren gerelateerde issue's. (Zie Jesse)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben ik zeker niet met je eens. Ieder zijn ding natuurlijk maar ik lees echt veel te veel van mensen dat ze na Ari een dikke oestrogeenrebound krijgen en dan dus nog met gyno zitten. Ik snap je gedachtegang verder wel en ben heel, heel erg blij dat ik echt totaal ongevoelig ben voor gyno en andere oestrogeen gerelateerde sides.

Aromasin op een lage dosering neemt, bij mijn weten, niet alle oestrogeen weg, zou ook apart zijn, als 5 mg Aro het wegneemt, waarom zou je dan 10 of 20 mg nemen? Verder klopt wel idd dat het een suicide inhibitor ( geen idee of ik dat goed schrijf ) is.

Jesse vind ik idd geen voorbeeld hahaa.

Kijk.. ik leg je net uit waarom je die Arimidex pakt, over de rebound ben ik het niet met je eens. Dit is niet per definitie zo. Echter heeft iedereen tussen kuur en nakuur een rebound die je opvangt door op dat moment Aromasin te nemen.

Aromasin tijdens de kuur is echt not done... ik zie meer mensen die dit aangeven maar dit is geen goed idee. Zoals je zegt is Aromasin een suicide inhibitor en vernietigd 100% van het oestrogeen. Daarnaast zorgt gebruik van aromasin in deze periode alleen maar voor een beter en sneller herstel, IGF waardes stijgen en de netto winst is groter en makkelijker te behouden.

Ik heb het hier over behoorlijk wat jaren praktische kennis, niet over theoretische. Ikzelf ben b.v. wel gevoelig voor Gyno, helemaal van Tren. Maar als ik dit protocol volg, kan ik de Tren net zo hoog doseren zonder ook maar een moment een prikkel of jeuk onder mn tepels te ervaren.. Better safe then sorry... Dostinex of prami zijn niet eens nodig..

K vond jesse juist een prima schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.. en aan dingen beginnen zonder je de ballen verstand er van hebt.. IIg.. als je zulke tepels wil, moet je afwachten en kijken wat er gebeurt.....

Hoezo Aromasin, hoe kom je aan deze info?? Je pakt Arimidex om het grootste deel van de conversie naar oestrogeen te voorkomen zodat je geen prolactine gerelateerde sides krijgt die je met Bromocripine of Pramipexol moet bestrijden. Armidex werkt de conversie tegen, maar niet 100%. aangezien een bepaald niveau van oestrogeen natuurlijk en ook wenselijk is voor je gezondheid en gains, is het beter om een lage dosering Arimidex met de kuur mee te laten lopen.

Aromasin hecht zich aan oestrogeen en vernietigd deze voor 100% in het lichaam, vandaar dat deze niet tijdens de kuur genomen moet worden maar in de laatste week van de kuur tot aan de nakuur. Dit voorkomt je oestrogeen rebound.

Als je afwacht ben je te laat..... zeker met tren gerelateerde issue's. (Zie Jesse)
Je haalt een aantal dingen door elkaar. Zowel aromasin en arimidex werken volgens exact hetzelfde principe: competitieve antagonist voor aromatase. Zij binden aan het enzym waardoor de normale ligand, testosteron, niet meer kan binden. Gevolg is dat er minder conversie plaatsvindt van testosteron naar oestradiol.

Aromasin hecht niet aan oestrogeen, en vermindert de aanmaak van oestrogeen absoluut niet voor 100%, zie [1]. Het onderdrukt diens aanmaak voor >90% in vrouwen, bij mannen is de werking zelfs iets minder effectief wat dit betreft dan arimidex.

Wat MikieB zegt klopt, van arimidex is er wel een oestrogeen rebound aanwezig (deze bindt omkeerbaar). Bij aromasin is dit niet het geval, de binding is dermate sterk dat deze feitelijk onomkeerbaar is, de Michaelis constante van beide kun je opzoeken op wikipedia als je dit niet gelooft.

[1] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14671195

Kijk.. ik leg je net uit waarom je die Arimidex pakt, over de rebound ben ik het niet met je eens. Dit is niet per definitie zo. Echter heeft iedereen tussen kuur en nakuur een rebound die je opvangt door op dat moment Aromasin te nemen.

Aromasin tijdens de kuur is echt not done... ik zie meer mensen die dit aangeven maar dit is geen goed idee. Zoals je zegt is Aromasin een suicide inhibitor en vernietigd 100% van het oestrogeen. Daarnaast zorgt gebruik van aromasin in deze periode alleen maar voor een beter en sneller herstel, IGF waardes stijgen en de netto winst is groter en makkelijker te behouden.

Ik heb het hier over behoorlijk wat jaren praktische kennis, niet over theoretische. Ikzelf ben b.v. wel gevoelig voor Gyno, helemaal van Tren. Maar als ik dit protocol volg, kan ik de Tren net zo hoog doseren zonder ook maar een moment een prikkel of jeuk onder mn tepels te ervaren.. Better safe then sorry... Dostinex of prami zijn niet eens nodig..

K vond jesse juist een prima schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.. en aan dingen beginnen zonder je de ballen verstand er van hebt.. IIg.. als je zulke tepels wil, moet je afwachten en kijken wat er gebeurt.....
Gyno van tren is op z'n zachtst gezegd bijzonder te noemen.

Klopt en ik zeg dat ik het niet met je eens ben :P Velen zullen 't met jou eens zijn en vast ook een aantal met mij, da's het mooie, zo kan TS kiezen wat ie doet en kijken wat hem bevalt, right?

Overigens weet ik nu nog niet waarom, als 5 mg Aromasin alle oestrogeen wegneemt, er mensen zijn die er 20 mg ( in Arofixen bijvoorbeeld, 20 Aromasin en 20 Nolva ) nemen?

Daarbij, Tren zorgt bij mijn weten toch niet voor verhoogde oestrogeenwaardes right? Wel prolactine maar daar doet Arimidex niks tegen? Dus zou je nog Dostinex of Caber of een ander nodig hebben.. Zou het in jouw geval niet kunnen dat je last hebt van de hoge test?

Gewoon denkwerk van mijn kant, ik leer graag. Als ik fout zit ook no problem.

Aromasin in de juiste dosering haalt absoluut niet alle oestrogeen weg, ik heb genoeg bloedwerk om dat te bewijzen. Als je 25mg of meer per dag gaat gebruiken misschien ja, maar echt niet op 5 of 10mg (uiteraard afhankelijk van dosis Testosteron). Ik moet altijd aromasin gebruiken bij meer dan 500mg Test, anders is mijn oestrogeen te hoog en krijg ik erectieproblemen. Met 5 a 10mg aromasin is alles perfect in orde.

En met al die jaren aan praktische kennis verkondig je nog steeds een verouderd HcG protocol en meen je van tren gyno te krijgen?

Klopt en ik zeg dat ik het niet met je eens ben :P Velen zullen 't met jou eens zijn en vast ook een aantal met mij, da's het mooie, zo kan TS kiezen wat ie doet en kijken wat hem bevalt, right?

Overigens weet ik nu nog niet waarom, als 5 mg Aromasin alle oestrogeen wegneemt, er mensen zijn die er 20 mg ( in Arofixen bijvoorbeeld, 20 Aromasin en 20 Nolva ) nemen?

Daarbij, Tren zorgt bij mijn weten toch niet voor verhoogde oestrogeenwaardes right? Wel prolactine maar daar doet Arimidex niks tegen? Dus zou je nog Dostinex of Caber of een ander nodig hebben.. Zou het in jouw geval niet kunnen dat je last hebt van de hoge test?

Gewoon denkwerk van mijn kant, ik leer graag. Als ik fout zit ook no problem.

Dat beweer ik niet maar de bijwerkingen van Tren worden sterker naarmate er meer conversie van Testosteron naar Oestogeen plaatsvind. Dit kun je voorkomen door geen sterk aromatiserende middelen te gebruiken of er een anti-e naast te laten lopen om het aromatiseren te beperken.

---------- Toegevoegd om 22:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:27 ----------

Aromasin in de juiste dosering haalt absoluut niet alle oestrogeen weg, ik heb genoeg bloedwerk om dat te bewijzen. Als je 25mg of meer per dag gaat gebruiken misschien ja, maar echt niet op 5 of 10mg (uiteraard afhankelijk van dosis Testosteron). Ik moet altijd aromasin gebruiken bij meer dan 500mg Test, anders is mijn oestrogeen te hoog en krijg ik erectieproblemen. Met 5 a 10mg aromasin is alles perfect in orde.

En volstaat Arimidex dan niet in jouw geval?

Dat beweer ik niet maar de bijwerkingen van Tren worden sterker naarmate er meer conversie van Testosteron naar Oestogeen plaatsvind. Dit kun je voorkomen door geen sterk aromatiserende middelen te gebruiken of er een anti-e naast te laten lopen om het aromatiseren te beperken.

---------- Toegevoegd om 22:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:27 ----------

En volstaat Arimidex dan niet in jouw geval?

Oke dat snap ik. Als je daar dan gevoelig voor bent zou ik eerder opteren idd minder test te pakken dan weer extra dingen in je lichaam drukken.

Arimidex zal z'n werk vast ook doen maar bevat dus de rebound als nadeel. Als je daar geen last van hebt en verder Ari heel fijn vindt kan dat ook vast.

En met al die jaren aan praktische kennis verkondig je nog steeds een verouderd HcG protocol en meen je van tren gyno te krijgen?

Gynecomastea d.m.v prolactine... zeker wel.

Wat is het juiste HCG protocol dan volgens jou, k zie nergens een onderbouwing. Doe eens een poging!
je bedoeld een crash dosis van 2000iu waarbij je de vanlydig cellen beschadigd? Nee dank je....

Gyno is in functie van A:E ratio, niet de absolute hoeveelheid estrogeen.

Aromasin bind onherroepelijk het aromatase enzym, niet het estrogeen. Omdat dat enzym daardoor uitgeschakeld is, treed er geen rebound op nadat je stopt. Lage estrogeen betekent compensatie door extra aromatase in beperkte mate. Met arimidex ga je dus na het stoppen dat oude aromatase en je extra aromatase terug beschikbaar stellen, met als resultaat minder test en meer estradiol. Aromasin voorkomt dit probleem.

Niet-suicide inhibitors als arimidex dienen enkel gebruikt te worden in gevallen van EXTREME estrogeen overgevoeligheid, iets wat slechts HEEL zelden voorkomt.

Integendeel, tren lost zen eigen issues op. Tren is een anti-progesterone en een sterk HPTA onderdrukkend middel. het VERLAAGT prolactine. Er kunnen enkel problemen optreden als je je tren kuur aanvat met een hoog level prolactine. Veel prolactine op zich doet niet veel wegens geremd door progesterone en estrogeen. Net als bij een zwangere vrouw na de geboorte, kan een sterke dip in estrogeen en progesterone gecombineerd met een stimulus, leiden tot activatie van prolactine en lactatie. Dit zou zich zonder behandeling na een paar dagen zelf corrigeren omdat de lage progesterone/estrogeen ervoor zorgt dat de hoeveelheid prolactine niet in stand kan gehouden worden. met uitzondering van een prolactinoom, een veel voorkomende hersentumor. Dus als je hoog prolactine hebt, sta dan niet te klooien met dopamine agonisten en ga naar je dokter.

Trenbolone an sich veroorzaakt geen problemen. het is niet estrogeen, het is anti-progestageen en sterk HPTA onderdrukkend. Je tepels worden er staalhard van. Als problemen zich voordoen dan komen die door iets anders wat je best niet gaat gaan maskeren met andere producten, maar laat onderzoeken en behandelen.

---------- Toegevoegd om 11:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:02 ----------

Gynecomastea d.m.v prolactine... zeker wel.

Prolactine veroorzaakt geen gyno in de afwezigheid van estrogeen. Punt. Kan je gerust wat uitvoeriger teksten geven om je dit duidelijker te maken.

Wat is het juiste HCG protocol dan volgens jou, k zie nergens een onderbouwing. Doe eens een poging!
je bedoeld een crash dosis van 2000iu waarbij je de vanlydig cellen beschadigd? Nee dank je....

Nee, 2x500-750 Iu per week doorheen de kuur. Voor die mensen die nog van plan zijn te stoppen uiteraard, wat op zich al wat verouderd is.

Overigens van crashdosissen worden je leydig cellen niet permanent beschadigd, het standaardprotocol voor herstel van BBers die lange tijd gebruikten dat door alle endo's wordt toegepast is te beginnen met 10.000 IU en dan afbouwen over periode van 3-4 maanden.

Terug
Naar boven