MuscleMeat

Tsunamitopic, Verplichte quota allochtonen in programma’s publieke omroep!

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.656
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
De publieke omroepen hebben voor tientallen tv-programma’s doelen gesteld voor de aantallen multiculturele onderwerpen en allochtone studiogasten en presentatoren die in de programma’s moeten voorkomen.

De maatregel moet ervoor zorgen dat de drie netten meer allochtone kijkers trekken en een betere afspiegeling van de samenleving vormen. In het NCRV-programma ’Praatjesmakers’, bijvoorbeeld, moet 10 procent van de deelnemers allochtoon zijn. In zeven van de zestien afleveringen van de dramaserie ’Keyzer & De Boer’ moet het op de ene of andere manier gaan over de multiculturele samenleving. In het publiek van het Tros-peuterprogramma ’Bumba’ is „minimaal 1 van de 8 kinderen zichtbaar afkomstig van een ander continent”. Bij praatprogramma’s moeten meer allochtone gasten aanschuiven. En ’De rijdende rechter’ moet tenminste twee zaken behandelen die door of tegen allochtonen zijn aangespannen.
De Nederlandse tv geeft nu geen goed beeld van de samenleving. Dit blijkt uit een onderzoeksrapport van de universiteiten van Leuven en Nijmegen, dat begin volgend jaar verschijnt. Niet alleen etnische minderheden zijn ondervertegenwoordigd op tv, concluderen de onderzoekers. Ook vrouwen, kinderen en senioren zijn te weinig te zien.

„Het is tijd voor harde actie”, zegt Ruurd Bierman van de raad van bestuur van de publieke omroep. Volgens Bierman zijn de laatste maanden al veranderingen zichtbaar. „Bij bijvoorbeeld ’Pauw & Witteman’ en ’De wereld draait door’ zie ik steeds vaker allochtonen aanschuiven.” Maar het moet nog multicultureler, zegt Frans Jennekens, bij de NPS ’aanjager’ van multiculturele programmering. De omroep investeert twee miljoen euro in onderzoek naar kijkgedrag van allochtonen.

Trouw, hetNieuws| nederland - Televisie moet multicultureler

Insjallah!! Alles voor de kijkcijfers.

En dat zou moet resulteren in meer alchtonen kijkers?!? Ik vraag het me af.

ach waarom, ze hebben de NMO toch al

• Topic Starter Topic Starter
Ach ja we hebben ook al de meiden van Halal, een kijkje in de wereld van aartsconservatieve moslima's die volgens mij het liefst iedere tepel op TV willen verbieden.

• Topic Starter Topic Starter
En we hebben derick, dat is ook een toon alech

Niet iedere allochtoon is moslim, Bur. Onze Hindoestaanse vrienden, Chinese vrienden, Afrikaanse vrienden etc willen ook met hun kop op de kijkdoos komen.

We hadden laatst toch een Chinese aflevering van Lingo? Hoger kan je imo niet komen ;)

Als ze nou eens wat meer afleveringen opsporing verzocht uitzenden dan wordt dat tekort aan allochtonen binnen no time gecompenseerd.

Als ze nou eens wat meer afleveringen opsporing verzocht uitzenden dan wordt dat tekort aan allochtonen binnen no time gecompenseerd.

:roflol:

haha dies wel goed :D

ik vind het wel een goed initiatief, redenerend vanuit het 'publieke' van de omroep. Onbekend maakt onbemind.

Ik ben echter bang dat de achterliggende gedachte de kijkcijfers zijn...

weer zo'n typisch geval van positieve discriminatie ... word er volledig gek van

quota's zijn altijd een slechte oplossing...

eindelijk wat meer belgen op tv :thumb:

De maatregel moet ervoor zorgen dat de drie netten meer allochtone kijkers trekken en een betere afspiegeling van de samenleving vormen.
Dus alle blonde presentatrices worden door hun allochtone collega's lastig gevallen of uitgescholden voor h**r?

:roflol:

aaah, kon t niet laten he. voel me ietwat opstandig vandaag.

Rob is weer sterk bezig;)

Allemaal onzin. Hoeveel allochtonen willen meedoen met zo'n spel?
Hoeveel allochtonen willen daar naar kijken?

Net als de negerzoen, de producenten hebben toegegeven dat het niet meer en niet minder dan een publiciteitsstunt was.

Pr medewerkers hebben moedwillig op allerhande fora hun gal gespuwd om hier bekenheid voor te krijgen, het is toch niet te geloven.

Bevolkingsgroepen tegen elkaar op zetten om maar naamsbekendheid te krijgen voor je product.

stiekem vind ik het op zich wel knap van ze.

Maar dit is alleen maar voor de kijkcijfers : geld :)

:roflol: :roflol: :roflol:

Volgens mij gaat het er niet om dat er meer allochtonen naar de Publieke Omroep kijken, die zijn immers te druk bezig te integreren met hun schotel op Mekka gericht. Het is de bedoeling dat de blanke kijkers een beter beeld van de samenleving krijgen. Ik vind het geen goed idee om om dat te forceren in bestaande programma's, de kijkers voelen het feilloos aan als er mensen in programma's voorkomen die er zonder hun kleurtje niet voor waren uitgenodigd. Als iemand niet aan de criteria voeldoet om uitgenodigd te worden valt hij/zij in zo'n programma ook door de mand. Ik heb trouwens niet het idee dat er zo'n schrijnend tekort is aan allochtonen op tv, maar goed, misschien kijk ik teveel naar programma's als opsporing verzocht.

Terug
Naar boven