AndroidHealthClinic

Tuinhuis/bijgebouw voor fitness

Bezoekers in dit topic

Je gaat m.i. veel voordeliger uitkomen met gewoon een Basic Fit abbo. Die nieuwe gyms zijn echt nice (hebben bv. ook een Eleiko platform), zijn vaak 24/7 open (of van 7u tot 23u) en je vindt er ondertussen overal wel eentje op 5-10min rijden. En je kan gerust al je PL oefeningen daar doen + je hebt een shitload meer opties voor accessory work.

Zeker waar en heb zelf ook jaren in de gym (o.a. ook Basic Fit) getraind, maar denk dat mensen die thuis trainen dat niet (alleen) doen vanwege kostenbesparing. Ik vind het gemak van letterlijk 24/7 (en binnen 2 minuten na opstaan van de bank kunnen beginnen aan je eerste setje) ook wel wat waard, net als het hebben van eigen materiaal, huisregels en vrienden kunnen uitnodigen om te komen trainen. Accessories zijn afhankelijk van hoe je traint, maar met barbell, rack, bankje, dumbbells en wat creativiteit kom je een heel eind.
 
Je gaat m.i. veel voordeliger uitkomen met gewoon een Basic Fit abbo. Die nieuwe gyms zijn echt nice (hebben bv. ook een Eleiko platform), zijn vaak 24/7 open (of van 7u tot 23u) en je vindt er ondertussen overal wel eentje op 5-10min rijden. En je kan gerust al je PL oefeningen daar doen + je hebt een shitload meer opties voor accessory work.
Voor het geld hoef je het niet te doen. Het is meer het gemak dat je gewoon altijd een gym beschikbaar hebt. Ook als je maar 30 minuten de tijd hebt kun je in ieder geval nog een paar sets squatten of zo.

Als ik tel wat ik inmiddels aan mijn homegym kwijt ben had ik ook jaren en jaren een gym abbo kunnen hebben.
 
Je gaat m.i. veel voordeliger uitkomen met gewoon een Basic Fit abbo. Die nieuwe gyms zijn echt nice (hebben bv. ook een Eleiko platform), zijn vaak 24/7 open (of van 7u tot 23u) en je vindt er ondertussen overal wel eentje op 5-10min rijden. En je kan gerust al je PL oefeningen daar doen + je hebt een shitload meer opties voor accessory work.

Ja als ik foto's bekijk is het inderdaad wel in orde. Maar zijn ze niet allemaal overbezet, de machines? Kan je er een beetje hardcore trainen, met bands en chains ev?
Mis dan ook het voordeel van niet thuis te kunnen trainen als de kinderen slapen.
 
Als ik tel wat ik inmiddels aan mijn homegym kwijt ben had ik ook jaren en jaren een gym abbo kunnen hebben.

Hangt er maar vanaf... Over 20 jaar gezien, had ik voor mijn investering geen abbo voor die tijd.
 
Je gaat m.i. veel voordeliger uitkomen met gewoon een Basic Fit abbo.

Voor het geld hoef je het niet te doen. [...] Als ik tel wat ik inmiddels aan mijn homegym kwijt ben had ik ook jaren en jaren een gym abbo kunnen hebben.

Hangt er maar vanaf... Over 20 jaar gezien, had ik voor mijn investering geen abbo voor die tijd.

Vergeet niet dat je gym ook nog wat resale value heeft (afhankelijk van wat je koopt en hoe goed je het verhandelt op Marktplaats). Mijn eerste homegym was bijna volledig tweedehands gekocht en voor vrijwel dezelfde waarde weer verkocht.
 
Als je elke dag op MP kijkt en een grote auto hebt + bereid bent om heel het land door te rijden, kan je voor een paar duizend euro echt een heel heel toffe gym bij elkaar verzamelen.

Maar ja dan heb je wel eerst de ruimte nodig :p

Overigens zijn tips zoals "het is goedkoper om een abonnement te kopen bij Basic Fit" ongeveer hetzelfde als tegen iemand zeggen die zijn droom-Ferrari wil kopen dat 'ie met een Fiat Panda goedkoper uit is... Goh

Het gaat juist om de kick van het bouwen, verzamelen, inrichten, uitbreiden van je EIGEN gym.
 
Zeker waar en heb zelf ook jaren in de gym (o.a. ook Basic Fit) getraind, maar denk dat mensen die thuis trainen dat niet (alleen) doen vanwege kostenbesparing. Ik vind het gemak van letterlijk 24/7 (en binnen 2 minuten na opstaan van de bank kunnen beginnen aan je eerste setje) ook wel wat waard, net als het hebben van eigen materiaal, huisregels en vrienden kunnen uitnodigen om te komen trainen. Accessories zijn afhankelijk van hoe je traint, maar met barbell, rack, bankje, dumbbells en wat creativiteit kom je een heel eind.

Ja, dat laatste is zeker leuk. Heb 2 kameraden die een zeer uitgebreide home gym hebben en is leuk om samen te trainen, erna wat te eten en chillen samen. Heeft ook absoluut zijn charmes!

Ja als ik foto's bekijk is het inderdaad wel in orde. Maar zijn ze niet allemaal overbezet, de machines? Kan je er een beetje hardcore trainen, met bands en chains ev?
Mis dan ook het voordeel van niet thuis te kunnen trainen als de kinderen slapen.

Hangt er maar van af op welk moment je gaat. Ik ga steeds om 7u en dan kan je gewoon doen wat je wilt. Ik zou zeggen: ga eens bij één of enkele BF's in de buurt trainen en bepaal zelf of jij er goed kunt trainen.

Hangt er maar vanaf... Over 20 jaar gezien, had ik voor mijn investering geen abbo voor die tijd.

Die redenering gaat enkel op voor het materiaal dat je koopt. Wim moet ook investeren in het (laten) bouwen van een ruimte; een kost die toch ook aanzienlijk is. Bovendien moet je ook alle kosten meenemen (bv. verwarming, water, etc.). Voor mensen die een gratis ruimte ter beschikking hebben, is de berekening anders dan voor mensen die specifiek daarvoor een gebouw neerzetten.

Als je elke dag op MP kijkt en een grote auto hebt + bereid bent om heel het land door te rijden, kan je voor een paar duizend euro echt een heel heel toffe gym bij elkaar verzamelen.

Maar ja dan heb je wel eerst de ruimte nodig :p

Overigens zijn tips zoals "het is goedkoper om een abonnement te kopen bij Basic Fit" ongeveer hetzelfde als tegen iemand zeggen die zijn droom-Ferrari wil kopen dat 'ie met een Fiat Panda goedkoper uit is... Goh

Het gaat juist om de kick van het bouwen, verzamelen, inrichten, uitbreiden van je EIGEN gym.

Sommige mensen hebben niet de tijd om dagelijks op MP te kijken en heel het land rond te rijden en spenderen die tijd liever aan het productief bezig zijn op werk of quality time met het gezin door te brengen. Ieder zijn keuzes, maar door daar nu zo'n compleet van de pot gerukte vergelijking tussen een Ferrari en Panda bij te trekken, doet me vermoeden dat de TS weinig aandacht zal besteden aan jouw input, wegens - om het in jouw terminologie uit te drukken - pretty retarded.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Back
Naar boven