XXL Nutrition

Turkije bij de EU?

Peiling Peiling Turkije bij de EU?

• Ja

Stemmen: 12 16,4%
  • Nee

Stemmen: 61 83,6%

• Totaal stemmers
    73
  • Topic Starter Topic Starter
Ik vindt dat Turkije NIET bij de EU mag komen, Turkije is naar mijn mening geen Europees land. Verder zal de immigratie vanuit Turkije naar andere EU landen alleen maar toenemen, lijkt me ook geen goed idee.

Nee. Hoe achterhaald het ook is, we hebben in wat nu de EU is een gemeenschappelijk gedachtengoed en deels gemeenschappelijke cultuur. Daar wijkt de op de islam gebaseerde inslag van Turkije te veel van af. Samenwerking met Turkije is een goed idee, want we kunnen wederzijds voordeel van elkaar hebben. Maar om Turkije te laten bepalen wat er in Nederland gebeurt? Slecht plan.

Het enige dat ik als goede punt uit deze toestand zie komen, is een hopelijk groeiende solidariteit tussen bestaande EU-landen om een blok te vormen tegen de islam en haar exponenten.

Nee, islamitisch land. Past niet bij onze huidige lidlanden!

Kijk gewoon naar de kaart van Europa, Turkije hoort er totaal niet in thuis. Er zijn landen die dichter staan bij Europa en er ook niet in mogen. Waarom dan Turkije wel? Bovendien zorgt het land meer voor problemen dan wat anders, totaal geen postieve aanvulling voor Europa. Mag er niet aan denken nog meer vluchtelingen en parasieten die de staat hier nog wat meer gaan komen pluimen. Want ze kunnen dan zonder probleem toestromen naar de "betere" landen. Verarming van Europa hebben we bovendien zeker niet nodig nu.

Turkije zelf heeft alle reden om toe te treden, voordelen voor hen te over! Maar welk voordeel zal het de andere lidstaten geven? Geen ENKEL!
Maar ik denk op precies dezelfde manier over andere landen, met name het Oostblok. Europa probeert Goedheiligman te spelen door ook arme landen erbij te betrekken en dat kan op lange termijn inderdaad wel voordeel bieden, maar ik ben bang dat mijn generatie dat niet meer gaat meemaken en alleen maar harder moet gaan werken om de economisch minder sterke landen erbij te trekken...

ja. op deze manier zul je in Turkije een democratie/mensenrechten proces op gang brengen (zoals nu al aan de gang is). Dit lijkt me heel positief, temeer Turkije naast het Midden-Oosten ligt en zo als voorbeeld kan dienen voor de rest van dat gebied.
Daarnaast brengt het culturen (Westen en Islam) dichterbij elkaar. Positieve effecten die niet onderschat mag worden imo!

En de vraag of Turkije deel uitmaakt van Europa: jazeker! Maar net zo goed maakt het deel uit van het Midden-Oosten.

Tenslotte denk ik dat als Europa een serieus machtsblok wil worden je Turkije goed kan gebruiken en er zelfs economisch van kan profiteren in de toekomst.

Groetjes

iedereen die "ja" stemt krijgt een enkeltje Turkije met Onur Air.

neen, vind hun cultuurverschil met de huidige EU landen te groot

krijgen teveel te zeggen :cool:

boogie zei:
Dit lijkt me heel positief, temeer Turkije naast het Midden-Oosten ligt en zo als voorbeeld kan dienen voor de rest van dat gebied.

Mag ik u complimenteren met deze ZEER juiste opmerking?

MAAR... als we even puur naar de economische kant van het verhaal kijken en niet naar de culturele, vind je dan ook niet dat Europa niet zo'n beste zet maakt?

Ik weet niet hoor. Turkije was al vroeg in de 19e eeuw verwesterd. Die vieze boeren en PKK'ers uiteraard niet (en laat die nu allemaal hier komen).

Turkije ligt strategisch ook op een belangrijke plek. Het is de grens tussen Europa en al die Allah-Akbar landen. Als je Turkije de deur wijst heb je ook geen invloed meer in haar politiek. Dit kan betekenen dat in Turkije die stinkende moslim-extremisten (die nu in toom worden gehouden door de regering aldaar) de macht krijgen doordat de bevolking een afkeer krijgt van Europa, waardoor ze lang aan het lijntje zijn gehouden en uiteindelijk de deur gewezen, en zal het land in de handen vallen van moslimfundamentalisten.

Goed voor de economie zal het niet zijn? Nou, ik had liever Turkije gehad dan al die Oostbloklanden. Lekker, al die Polen en Ukrainiers hier.

Ik ben voorts van mening dat het moslimextremisten snoeihard in de kiem moet worden gesmoord en ik ben zelfs pro-Amerikaans, dus zie me nu niet als een tolerante linkse hufter - want dat ben ik niet :D

dj_phreak zei:
iedereen die "ja" stemt krijgt een enkeltje Turkije met Onur Air.

thank you! liever KLM.. ik doe wel enkeltje terug met onur air :D

verder ben ik het HELEMAAL met boogie eens, ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.
Daarnaast ben ik niet bang voor concurrentie als het gaat om banen, wat denk je? dat er nu geen banen gejat worden door mensen uit poolen? Daarnaast hoef ik me geen zorgen te maken zover ik mn opleiding maar afrond.

Verder is turkije de nederland van al die arabische landen. Turkije is zo vrij, die vrouwen lopen daar in rokjes. En dat voor een islamietisch land. Verder zal turkije europa veel goeds brengen, ze hebben zat grondstoffen waar wij ook wel wat aan zullen hebben.

Maar wat ik niet snap is, als er een europa is, dan werkt nederland toch voor nederland en niet voor europa? Wat hebben wij voor de rest met die sloeberlandjes te maken? Als turkije bij europa komt zal dit alleen maar gunstig zijn voor de economie. Er zal verder denk ik ook wel een beleid komen over het nemen van banen in andere landen. Daarnaast zullen nederlanders eerder voorkeur bij het krijgen van een baan dan een turk.

Cultuur verschil vind ik crap, we weten allemaal dat we ons niet gaan aanpassen. Woon je hier, dan pas je je maar aan.

dj_phreak, hoe kom je er trouwens bij dat turkije voor nederland gaat bepalen?
huckfinn zei:
Ik ben voorts van mening dat het moslimextremisten snoeihard in de kiem moet worden gesmoord en ik ben zelfs pro-Amerikaans, dus zie me nu niet als een tolerante linkse hufter - want dat ben ik niet
wat is er? bang dat je teveel je zelf bent? Of dat iemand je dan niet mag?
:D hehehe :tomato:

Niet,de verschillen zijn te groot.
Ze kunnen net zo min onze kant op denken alswel wij hun kant op kunnen denken.
Resulteert onherroepellijk in een cultuurshok.

De grotere steden,en de toeristensector oke,maar het overgrote deel wordt bevolkt door agrariers die amper zelf het hoofd boven water houden.

Voorbeelden te over in Nederland,ze zitten hier niet voor niets.

SageFrancis zei:
Huh? waar doel je op?(niet aanvallende vraag)

Als de mensen daar werk en inkomen konden garanderen,hadden ze geen reden ergens anders hun geluk te beproeven.
Meeste turken die ik ken zijn trots op hun afkomst maar kunnen daar geen goede en standvastige toekomst bouwen.
Dus zijn hier uit puur economische overweging.

BramHoogkamer zei:
Als de mensen daar werk en inkomen konden garanderen,hadden ze geen reden ergens anders hun geluk te beproeven.
Meeste turken die ik ken zijn trots op hun afkomst maar kunnen daar geen goede en standvastige toekomst bouwen.
Dus zijn hier uit puur economische overweging.

Uiteraard, klopt wel wat je zegt. Maar wat zou jij doen dan? Zou jij in een land blijven wonen waar je hard moet werken voor een k*t loontje?
Zo heb je een goed voorbeeld: Amerika.
Vroeger gingen nederlanders, duitsers, spanjaarden etc allemaal naar amerika omdat dat het land was waar dromen uitkwamen. Daar was de toekomst, daar kon je goudgeld verdienen(wat achteraf valse hoop bleek te zijn).

Mijn vader was hier op vakantie, en van het een kwam het ander en kreeg hij werk. Mijn moeder echter, die is uit het buitenland gehaald. Er was een oproep vanuit nederland, ze zochten attelier medewerkers(mensen die goed kleren konden naaien etc.) Deze vonden ze dus in servie, mijn moeder dus. En mijn pa komt uit kroatie.. het is dus niet altijd het geval dat ze voor werk komen. Maarja, meederheid zit hier denk ik wel vanwege het feit dat ze werk zochten, of een goede/betere toekomst...

SageFrancis zei:
Uiteraard, klopt wel wat je zegt. Maar wat zou jij doen dan? Zou jij in een land blijven wonen waar je hard moet werken voor een k*t loontje?
Zo heb je een goed voorbeeld: Amerika.
Vroeger gingen nederlanders, duitsers, spanjaarden etc allemaal naar amerika omdat dat het land was waar dromen uitkwamen. Daar was de toekomst, daar kon je goudgeld verdienen(wat achteraf valse hoop bleek te zijn).

Mijn vader was hier op vakantie, en van het een kwam het ander en kreeg hij werk. Mijn moeder echter, die is uit het buitenland gehaald. Er was een oproep vanuit nederland, ze zochten attelier medewerkers(mensen die goed kleren konden naaien etc.) Deze vonden ze dus in servie, mijn moeder dus. En mijn pa komt uit kroatie.. het is dus niet altijd het geval dat ze voor werk komen. Maarja, meederheid zit hier denk ik wel vanwege het feit dat ze werk zochten, of een goede/betere toekomst...

Begrijp me niet verkeerd ,ik keur het niet af.
Waarom ik tegenstem is het feit dat als we Turkije tot de EU willen laten toetreden er heel veel geld ingepompt moet worden wil het het niveau krijgen van de overige Eu landen.
Daarnaast is de religie daar vele malen sterker als hier het geval is.
Mensen uit de binnenlanden van Turkije zullen onze levenswijze vanuit religie gezien niet kunnen waarderen/begrijpen.

Opbokken met al die linkse ratten hier! :mad: :p
Turkije toetreden: nee! Woon al in een gemeente waar 1/10 inwoners Turk is, nu moet je ze het niet nog makkelijker maken om naar hier te komen :mad:

Terug
Naar boven