Fitness Seller

Turkije bij de EU?

Peiling Peiling Turkije bij de EU?

• Ja

Stemmen: 12 16,4%
  • Nee

Stemmen: 61 83,6%

• Totaal stemmers
    73
Samu zei:
Opbokken met al die linkse ratten hier! :mad: :p
Turkije toetreden: nee! Woon al in een gemeente waar 1/10 inwoners Turk is, nu moet je ze het niet nog makkelijker maken om naar hier te komen :mad:

Heb een tijdje in Zaandam gewoont,voor de kenners poelenburg.
Heb er ooit 10 minuten rondgelopen zonder een blanke tegen te komen :D

BramHoogkamer zei:
Begrijp me niet verkeerd ,ik keur het niet af.
Waarom ik tegenstem is het feit dat als we Turkije tot de EU willen laten toetreden er heel veel geld ingepompt moet worden wil het het niveau krijgen van de overige Eu landen.
Daarnaast is de religie daar vele malen sterker als hier het geval is.
Mensen uit de binnenlanden van Turkije zullen onze levenswijze vanuit religie gezien niet kunnen waarderen/begrijpen.

Ik snap je wel hoor ;) haha
Was gewoon benieuwd wat je bedoelde!

BramHoogkamer zei:
You,ve got me foold :D
Dacht even dat je zelf turk was ;)
Maar ik probeer alles altijd objectief te kunnen blijven zien maarrrrrrrrr valt niet mee!
Zo ben ik ook, is moeilijk. Voor je het weet trap je op iemands teentjes zonder dat je het door hebt.
Ik ben geen turk, heb wel een paar echte hele goeie turkse vrienden. Veel turken mag ik ook niet die een verkeerde indruk bij me achterlaten. Ik ben kroaat. Het is maar net hoe je het bekijkt. Eigenlijk ben ik gewoon nederlander ik heb alleen een nederlands paspoort.

Tegen, totdat iemand mij een zinnig voordeel kan noemen dat opweegt tegen de nadelen. Nu willen ze alleen maar profiteren van de grote Europese pot met geld (waar NL relatief verreweg de grootste hoeveelheid geld stort) om daar eens flink in te graaien.

boogie zei:
ja. op deze manier zul je in Turkije een democratie/mensenrechten proces op gang brengen (zoals nu al aan de gang is). Dit lijkt me heel positief, temeer Turkije naast het Midden-Oosten ligt en zo als voorbeeld kan dienen voor de rest van dat gebied.
Daarnaast brengt het culturen (Westen en Islam) dichterbij elkaar. Positieve effecten die niet onderschat mag worden imo!

En de vraag of Turkije deel uitmaakt van Europa: jazeker! Maar net zo goed maakt het deel uit van het Midden-Oosten.

Tenslotte denk ik dat als Europa een serieus machtsblok wil worden je Turkije goed kan gebruiken en er zelfs economisch van kan profiteren in de toekomst.

Groetjes

Ik begrijp uit deze post dat jij nu het vooroordeel over alles wat Groningen komt toch maar weer is even bevestigd, en nee dit bedoel ik niet positief :rolleyes:

wat een verschrikkelijk trieste opmerking gast.
Je laat je nu wel erg kennen zeg. jammer...

Laatst bewerkt:
SageFrancis zei:
Cultuur verschil vind ik crap, we weten allemaal dat we ons niet gaan aanpassen. Woon je hier, dan pas je je maar aan.
Dat gebeurt nu ook al niet, dus waarom dan wel opeens?

dj_phreak, hoe kom je er trouwens bij dat turkije voor nederland gaat bepalen?
Nu wordt Nederland deels getolereerd in haar nogal liberale wetgeving. Voorbeeld: drugsbeleid. Nu kan Frankrijk ons niet echt onder druk zetten, want ze hebben niet genoeg macht binnen de EU. Maar samen met 1 groot machtsblok, Turkije, hebben ze in 1 klap een meerderheid. Denk je dan echt dat het drugsbeleid hier nog te handhaven is? Zeker gezien de toch onvermijdelijke ondertekening van de Europese grondwet.

Ik heb ook nee gestemd, ik vindt de cultuur veel te ver uit elkaar liggen.
Kan volgens mij nooit goed gaan samen.
Willem 2

Nee,

Alhoewel het is wel goed voor de heroine handel... :p :rolleyes: ;)

SageFrancis zei:
wat is er? bang dat je teveel je zelf bent? Of dat iemand je dan niet mag?
:D hehehe :tomato:

Nee, ik zet het erbij omdat mensen het stukje dan misschien lezen voordat ze brullen dat het links geleuter is.
Veel mensen lullen rechts om rechts te praten en zijn net zo dom als wouter bos. Neem dit stukje van Samu bijvoorbeeld:

Opbokken met al die linkse ratten hier!
Turkije toetreden: nee! Woon al in een gemeente waar 1/10 inwoners Turk is, nu moet je ze het niet nog makkelijker maken om naar hier te komen

Zo redeneren mensen in een woonwagenkamp. Bang zijn dat er nog meer Turken komen, terwijl Nederland ondertussen door Polen en andere fijne Oostblokjongens wordt overspoeld.
Ik hou er een eige filosofie op na die noch links nog rechts is, dus probeer ik met die laatste toevoeging het hokjesdenken van de meesten te ondermijnen.
Ik vind dat Turkije bij de EU moet, maar kom tot die conclusie aan de hand van geheel andere argumenten dan linkse knapen.

no ****ing way!

• Topic Starter Topic Starter
Brolly zei:

Helemaal mee eens:

- Turkije is een islamitisch land...
- Turkije ligt niet echt in Europa (meer in het midden oosten).
- Turkije is heeft zeer slechte mensenrechten.
- Het gaat ons en andere EU veel teveel geld kosten om Turkije op het zelfde niveau te krijgen als de rest van de EU.
- Toestroom van immigranten vanuit Turkije naar Nederland en andere EU landen is ook niet wenselijk, als ze bij de EU zitten staan de grensen wagenwijd open.

:D

Laatst bewerkt:
huckfinn zei:
Neem dit stukje van Samu bijvoorbeeld:
Dat was m'n hoofdreden hoor. Die andere redenen waren hier al gepost dus vond het niet nodig ze nog eens te zeggen. Turkije toelaten voegt imo niks toe en ik ben gewoon volledig anti-Europese Unie :mad:
Proficiat trouwens dat je me durft vergelijken met mensen uit een woonwagenkamp :rolleyes:
Van mij mogen alle buitenlanders die zich niet aanpassen opbokken, al wonen ze hier 100 jaar. Als ik kennis wil maken met een vreemde cultuur ga ik wel op reis. :wave:

nee, landen die toetreden moeten( vind ik ) de EU ten goede komen, en Turkije bij de EU is geen goeie zaak... De immigratie zal dan NOG meer toenemen dan nu... :finger:

De immigratie zal echt niet zoveel meer toenemen, ze krijgen bij toetreding zoveel subsidies en van die onzin dat emigreren niet meer nodig is :cool:
Je moet je wel realiseren dat een groot land als turkije met toch ook redelijk wat inwoners over een jaar of tien meer in te brengen zal hebben binnen de EU dan een land als Nederland....dat vind ik nou jammer aangezien wij Nederlanders samen met een paar anderen diegenen zijn geweest die lang lang geleden grondleggers zijn geweest van de voorloper van de huidige EU..............

Turkije is er nog zeker nier klaar voor...er zijn wel al vele stukken westersgezind maar hun moslimcultuur zal er niet in passen.
Ook ben ik bang dat Turkije in de ban zal geraken van terroristische aanslagen door de vele extremisten die tegen hun kandidatuur zullen zijn.

grtz

ik heb nee gestemd

1) de reden waarom ik nee stem is niet omdat de turken in wezen etnisch zoveel verschillen als ons (al is dat wel zo) maar wel omdat ze gewoon helemaal anders denken

2) ten tweede zou het een achteruitgang betekenen voor de EU
het is geen win-win-situatie want enkel Turkije zou er groot voordeel mee doen, bovendien heeft Turkije (en dat geldt ook voor andere landen die er nu maar ff vlugvlug bij komen/willen) weinig of geen voeling met Europa en de Europese geschiedenis
nee...ik heb respect voor de Turkse cultuur maar het is nu eenmaal zo dat die op grote vlakken verschilt met de onze dus welke voordelen wij of zij er ook zouden kunnen uithalen, moesten ze toetreden verliest "Europa" een groot deel van z'n eigenheid en gaat het kernidee verloren

De EU kan in mijn ogen perfect samenwerken met landen (zoals Turkije) en er handels- en ander soort verdragen mee afsluiten maar je moet ergens de grens trekken, anders kan je binnen 50 jaar China ook tot Europa gaan rekenen en die grens is in de eerste plaats het 'cultuurverschil'!

wimmeke26 zei:
Turkije is er nog zeker nier klaar voor...er zijn wel al vele stukken westersgezind maar hun moslimcultuur zal er niet in passen.
Ook ben ik bang dat Turkije in de ban zal geraken van terroristische aanslagen door de vele extremisten die tegen hun kandidatuur zullen zijn.

grtz

Vanuit dat optiek had ik het nog niet eens bekeken.
zeker waar!

Terug
Naar boven