XXL Nutrition

tussentijdse upgrade!

klusmier

Massive Warrior
Waardering
0
het word weer eens tijd voor een "laatste" tussentijdse upgrade, voordat ik aan een compleet nieuwe PC toe ben!

huidige staat:
Asus p4p800 SE MOBO
P4 Prescott 3 ghz/800mhz fsb/1mb l2-cache
2*512 mb DDR333 geheugen
Ati Radeon 9600SE videokaart 128 mb
80 Gb + 120 Gb harddisk, beide IDE-ATA133
voeding 300 watt

MOBO + Proc hou ik gewoon, die zijn voor mij nog snel genoeg ( kan OC tot 3.6 Ghz aan ;) )

upgrade:
video AGP Nvidia Geforce 7800 GS OC 512mb DDR3, 256 mbit
voeding CoolMaster 600 watt
2* 1 GB DDR400~500 ( weet nog niet precies wat)
250 GB SATA harddisk 16 mb cache

heeft er iemand nog tips, op/aanmerkingen?

ik hoor het wel!

;)

• Topic Starter Topic Starter
het word weer eens tijd voor een "laatste" tussentijdse upgrade, voordat ik aan een compleet nieuwe PC toe ben!

huidige staat:
Asus p4p800 SE MOBO
P4 Prescott 3 ghz/800mhz fsb/1mb l2-cache
2*512 mb DDR333 geheugen
Ati Radeon 9600SE videokaart 128 mb
80 Gb + 120 Gb harddisk, beide IDE-ATA133
voeding 300 watt

MOBO + Proc hou ik gewoon, die zijn voor mij nog snel genoeg ( kan OC tot 3.6 Ghz aan ;) )

upgrade:
video AGP Nvidia Geforce 7800 GS OC 512mb DDR3, 256 mbit
voeding CoolMaster 600 watt
2* 1 GB DDR400~500 ( weet nog niet precies wat)
250 GB SATA harddisk 16 mb cache

heeft er iemand nog tips, op/aanmerkingen?

ik hoor het wel!

;)

ik heb nog enkele wijzigingen:
video= ipv 7800 koop ik de 7600 met 256 mb ( de helft van de prijs van de 7800!)
voeding= 500 watt ( is genoeg)
harddisk= 250 GB SATA met 8 MB Cache ( 16 mb is de SATA2 versie)

ik zit nog te twijfelen tussen het gewone geheugen van DDR-PC3200, of het supersnelle geheugen PC4300 van Kingston HyperX :D
( alleen is de HyperX het dubbele van de prijs van normaal, terwijl de snelheidswinst op ongeveer 20% zit => beide DDR met latency CL2 )
;)

en hoeveel kost je upgrade? ik persoonlijk zou gewoon een tijdje wachten en dan een nieuwe pc samenstellen

ik heb nu een budget van ongeveer 1200~1300 Guldens; omgerekend iets van 500 euro!

mijn pc is wat verouderd en ik wil wel graag een beetje bijblijven ( volgend jaar Vista erop,....)

een nieuwe pc is voor mij nog te duur, en er komen nog teveel nieuwe producten in korte tijd met pci-express; DDR2 geheugen is nu nog te langzaam ( latency 4 of 5 met DDR2-800 => DDR1-500 is stukken sneller op latency 2!! en stukken goedkoper)

ik zit qua uitrusting net in de subtop, dus niet de allersnelste spullen ( die zijn over een aantal maand ook alweer goedkoper), en ik kan mijn nieuwe pc weer een jaar uitstellen!

eigenlijk zit ik te wachten op een BTX kast waardoor de koeling een stuk beter verloopt ( heel belangrijk hier op Curacao!! )

:D

Btx is afgevoerd en Intel gaat er niet mee verder.
Je upgrade is goed. Maar binnenkort zakken de Core2Duo's in prijs.
Mss effe doorsparen?
Als het je om gamen te doen is kan je ook alleen de graka veranderen.
600 watt heb je niet nodig hoor.

Btx is afgevoerd en Intel gaat er niet mee verder.
Je upgrade is goed. Maar binnenkort zakken de Core2Duo's in prijs.
Mss effe doorsparen?
Als het je om gamen te doen is kan je ook alleen de graka veranderen.
600 watt heb je niet nodig hoor.

voor die Core2Duo's heb ik ook een nieuw Mobo nodig & DDR2 geheugen, dus dat laat ik nog even zitten, videokaart verander ik zeker ( met een AGP Geforce 7600 GS-OC 256 mb op 256bits kan ik wel weer een tijdje vooruit!)
600 watt heb ik al laten vallen voor een 500 watt; ik heb nu 300 watt en ik wil graag wat reserves hebben ;)

eind volgend jaar zitten de quadcores misschien al op een interessante prijs ( 8 mb l2 cache tot 2*6mb l2 cache........:D :D :D )

bron: Tweakers.net - 1.613 pageviews per minuut! :cool:

;)

ik denk in eerste instantie aan snel DDR1 geheugen met een lage latency (2), zodat ik het via BIOS kan OC............een 400 mhz opkrikken naar 500~533 is ideaal; maar die bankjes zijn prijzig!

2gig mem is overkill, 1gig is al genoeg hoor (voorlopig ;))
en hd kost geen flup, kun je gerust naar 500gig gaan

2gig mem is overkill, 1gig is al genoeg hoor (voorlopig ;))
en hd kost geen flup, kun je gerust naar 500gig gaan

ik doe nu al anderhalf jaar met 1 Gb, en ik weet uit ervaring dat je met 2~3 Gb sneller bent ( je kunt dan namelijk virtueel geheugen laten vallen, waardoor je oa sneller opstart)

harde schijf van 400~500 Gb kost hier op Curacao ongeveer een gulden per Gb..........terwijl een 250 Gb mij maar 80 cent per Gb kost!

ik ben laat mijn 2 IDE schijven hangen zodat ik totaal toch 400 Gb heb........

;)

vergeet je niet aan mijn laptop te denken?

ik hoop idd dat je er weer een snelle pc van kan maken, maar doe wel snel en niet blijven knutselen

ja als je dat koopt zit je wel goed

ik geloof dat nooit dat je die 4gig gaat merken bij games

4 Gig aan geheugen is voor de meeste overkill. Voor mensen die dus hun virtueel geheugen (swapfile) uit hebben staan en games als FEAR & Battlefield draaien is het zeker geen overkill.

Ik draai zelf met 2 gig en wel met een swapfile want zonder swap kapt de genoemde spellen met de melding no more memory :( Dan is 2 gig al te weinig.
Ook in de gaten houden dat starks vista komt die 1 gig al zeker nodig heeft om lekker te draaien.???

ik heb nu een budget van ongeveer 1200~1300 Guldens; omgerekend iets van 500 euro!

mijn pc is wat verouderd en ik wil wel graag een beetje bijblijven ( volgend jaar Vista erop,....)

een nieuwe pc is voor mij nog te duur, en er komen nog teveel nieuwe producten in korte tijd met pci-express; DDR2 geheugen is nu nog te langzaam ( latency 4 of 5 met DDR2-800 => DDR1-500 is stukken sneller op latency 2!! en stukken goedkoper)

ik zit qua uitrusting net in de subtop, dus niet de allersnelste spullen ( die zijn over een aantal maand ook alweer goedkoper), en ik kan mijn nieuwe pc weer een jaar uitstellen!

eigenlijk zit ik te wachten op een BTX kast waardoor de koeling een stuk beter verloopt ( heel belangrijk hier op Curacao!! )

Even ter info Kingston Hyper X ddr 1 PC4000 500Mhz = cl3. Voor Intel maakt die Latency's niet zoveel uit als bij AMD.
Je zou gewoon een goedkoper PC4000 kunnen kopen.

Vraag die Intel van jou is dat wel een ddr, want ik had het idee dat die prescots al ddr2 waren.

Even ter info Kingston Hyper X ddr 1 PC4000 500Mhz = cl3. Voor Intel maakt die Latency's niet zoveel uit als bij AMD.
Je zou gewoon een goedkoper PC4000 kunnen kopen.

Vraag die Intel van jou is dat wel een ddr, want ik had het idee dat die prescots al ddr2 waren.

Prescott is nog DDR1, dus bestemd voor 266mhz t/m 533 mhz!!! ( volgens BIOS):D

dus met een snelle pc3200-400 mhz met cl2, kan ik OC naar 500!( timings & voltage iets aanpassen)

zelfde geld voor die Geforce 7600!

Kingston HyperX Memory

voor alle HyperX mogelijkheden!

ik twijfel nog tussen 1Gb erbij of 2Gb erbij...........

pc3200 cl2 of cl2.5 op 2.6 volt; die kun je makkelijk op 500 mhz zetten met kleine verhoging van je latency in je BIOS!!

;)

in plaats van Kingston HyperX heb ik gekozen voor Super*Talent: 2 bankjes van 1 Gig DDR400

het systeem loopt nu lekker snel, nog even wat zaken aanpassen en tweaken............. ;)

voor het eerst in mijn leven een LEGALE windows versie gekocht :D , en nu gelijk alles updaten............

windows mediaplayer 11 is best mooi, IE7 haal ik er denk ik weer af, ik kan nu alleen nog maar internetten via Opera....
( eerst ff de topics bekijken voordat ik iets raars ga doen)

kortom, ik ben DIK tevreden!!
:cool:

geheugen loopt nu lekker snel & stabiel op 2.5-3-3-6 , DDR400

videokaart OC op core 530 mhz, memory op 390 mhz........

op Everest zit ik tussen de 3.6 Ghz. Pentium4, terwijl de mijne nog steeds op 3 Ghz loopt ( ik kan hem 20% overklokken, maar dan loopt de temp erg snel op)

liever veilig en stabiel dan snel en te heet..........de buiten temp is dagelijks 30~32 graden; binnen nog altijd 28 graden MINIMAAL
:eek:

en niet te vaak achter die pc blijven hangen, en zeker niet gamen!
:(

Terug
Naar boven