MuscleMeat

TV aansluiten op PC

Rakward

Born to lose. Live to win
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
58
Lengte
1m68
Massa
86kg
Als ik mijn pc aansluit op mijn TV(LG, HD Ready) moet ik de waarde van mijn vernieuwingsfrequentie veranderen van 70 naar 60 Hertz, anders heb ik geen beeld. Dit lukt wel, maar om de een of andere reden reset mijn computer hem terug naar 70 als ik hem opstart aangesloten op de TV, ipv van het CRT scherm dat er normaal op is aangesloten. Start ik hem op terwijl hij aangesloten is op de CRT, dan blijft hij op 60 hertz draaien, wat ik niet snap.

Enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de frequentie op 60 blijft ipv over te schakelen naar 70?
Heb al via het Nvidia control panel geprobeerd en bij Eigenschappen/Instellingen/geavanceerd/beelscherm.
Zowel op toepassen en op OK geklikt, maar probleem blijft zich voordoen.

Laatst bewerkt:
je tv zal wel niet een hogere frequentie dan 60Hz aankunnen!

• Topic Starter Topic Starter
Dat weet ik ondertussen ook al Einstein, ik zeg toch dat ik hem zelf heb overgeschakeld naar 60?
Het probleem ligt bij de PC, niet de TV.

Je zou eens kunnen beginnen met het waarderen van mensen die je proberen te helpen...

Echt veel hulp had hij toch niet aan de post.

slotje, bijdehande bek voor een 18 jarige.

Je zal wel gewoon baggere hardware hebben... ik plug m'n laptop zo via HDMI aan op m'n plasma en heb dan gewoon geweldig beeld. Nergens geen gezeik mee. :D

een tv die geen 70Hz aankan :S
beetje fatsoenlijke tv kan 100Hz als ik me goed herinner :S

hoe heb je em aangesloten ?
als je kiest voor 60 en je drukt op toepassen dan zou dit gewoon bewaard moeten blijven :S

• Topic Starter Topic Starter
een tv die geen 70Hz aankan :S
beetje fatsoenlijke tv kan 100Hz als ik me goed herinner :S

hoe heb je em aangesloten ?
als je kiest voor 60 en je drukt op toepassen dan zou dit gewoon bewaard moeten blijven :S
aansluiting via AVG-kabel

en ja, ik snap dus ook niet waarom hij die instelling niet bewaart
slotje, bijdehande bek voor een 18 jarige.
...? Zelf ben ju nu ook weer niet zoveel ouder als mij
Je zal wel gewoon baggere hardware hebben...
Ja wss, maar kweet niet of de fout in men PC zit of in die TV ergens ???

edit:
Juist eens opgezocht, en blijkbaar is de TV normaal 50 hertz, dat kan ik niet eens selecteren op mijn computer, rare boel.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven