Fitness Seller

Breaking News TV-kok Peter Van Asbroeck rijdt fietser dood op A12

nu kunnen ze het wel duidelijk aangeven..

Bord hangt dag na ongeval met Van Asbroeck meter lager

0 reacties
E-mail bericht
Bookmarken/Delen

09:03 Exact 24 uur na het dramatische ongeval aan Atlas Copco op de A12 greep de wegbeheerder al in: een bijzonder ongelukkig geplaatst verkeersbord kreeg een andere plek.

Peter Van Asbroeck, acteur en presentator, reed dinsdag rond 14.45u de 39-jarige Danny B. uit Mortsel aan op het kruispunt van de A12 met de Atomiumlaan. De fietser overleefde de klap niet. Van Asbroeck moest zijn rijbewijs meteen inleveren, de politie startte een onderzoek naar de precieze omstandigheden van het dramatische ongeval.

Lees ook: Peter Van Asbroeck rijdt fietser dood op A12

Op de A12 tussen Wilrijk en Aartselaar wordt al enkele maanden gewerkt. Meerdere kruispunten krijgen er een andere inrichting. Die werken liggen stil tijdens de bouwvakantie. Het verkeer kan er vlot passeren, maar er geldt wel een snelheidsbeperking van 70 kilometer per uur.

Meteen na de aanrijding rezen vragen over de signalisatie op en rond het kruispunt. Die zou onvoldoende zichtbaar zijn en op slechte plaatsen staan. “De oude verkeerslichten werden aan het kruispunt in kwestie verwijderd”, weet Wouter Van Herck, woordvoerder van de dienst Wegen en Verkeer van het Vlaams Gewest. “Nu staan er tijdelijke werflichten. Het grote licht dat over de rijbaan hangt, werkt nog niet.”

En hoe zit het met de verkeersborden op het kruispunt? “Onze diensten zullen een inventarisatie van de signalisatie maken”, zegt Van Herck. “Als bepaalde zaken tot gevaarlijke situaties zouden leiden, gaan we misschien bijsturen. Eventueel kunnen sommige borden verplaatst worden.”

Bord zakt 1 meter
Wij deden woensdag zelf even de test: de werkzaamheden worden meermaals aangekondigd, net zoals de snelheidsbeperking. Maar omdat het licht over de rijbaan niet werkt, wordt het pas laat duidelijk of het licht op groen of rood staat. Bovendien zorgt een stopbord op twee meter hoogte ervoor dat het rechtse verkeerslicht totaal onzichtbaar is.

‘Onzichtbaar was’ eigenlijk, want woensdagmiddag werd een arbeider naar het kruispunt gestuurd. Die maakte het stopbord los en liet het meer dan een meter zakken. Gevolg: het verkeerslicht aan de rechterkant is nu wel zichtbaar.

• Topic Starter Topic Starter
Bij wegwerkzaamheden laat de signalisatie hier idd vaak te wensen over, maar dan nog, dan rijd je toch een stuk langzamer? Vooral die snelheid heeft de dodelijke afloop veroorzaakt.

Wel jammer dat juist hem dit moet overkomen, die man is de goedheid zelve.

http://www.youtube.com/watch?v=WLqvvUhagwQ

Hij doet me ook wat denken aan Jean Claude Van Damme, wss daarom dat ik hem ook zo sympathiek vind.

Bij wegwerkzaamheden laat de signalisatie hier idd vaak te wensen over, maar dan nog, dan rijd je toch een stuk langzamer? Vooral die snelheid heeft de dodelijke afloop veroorzaakt.

Tja, dat zou je ook kunnen omdraaien natuurlijk ... die fietser wist ook dat er
gewerkt werd, dus hij had ook beter kunnen opletten. Als ik sommige fietser
soms bezig zie, denken dat ze overal mogen fietsen en overal voorrang hebben.

Het is gewoon een jammerlijk ongeval. Het is niet alsof iemand het met opzet deed.

ah, ik weet al welk kruispunt, heb daar voor mijn werk in burger op uitkijk moeten staan voor Atlas Copco, 12 uur aan een stuk, 3 ongevallen gezien...

A12 daar is gewoon een dodenweg...

• Topic Starter Topic Starter
Tja, dat zou je ook kunnen omdraaien natuurlijk ... die fietser wist ook dat er
gewerkt werd, dus hij had ook beter kunnen opletten. Als ik sommige fietser
soms bezig zie, denken dat ze overal mogen fietsen en overal voorrang hebben.

Het is gewoon een jammerlijk ongeval. Het is niet alsof iemand het met opzet deed.
Tja, als automobilist weet je gewoon dat je de sterkere weggebruiker bent, ik ben altijd enorm voorzichtig op zo'n plaatsen. Natuurlijk reed niemand met opzet op de andere weggebruiker, maar iemand drukte wel bewust zijn gaspedaal diep in op een risicovolle plaats.

k*t fietsers altijd :mad:
die belemmeren altijd het verkeer

vooral die gasten met die vieze wielrennersbroekjes aan waar hun prakkie zo heerlijk te zien is :gay:
rij daar maar overheen :D

Dit kan iedereen overkomen.

Jij hebt iets met volslagen halve garen is het niet?

Blijkbaar :roflol::roflol:

k*t fietsers altijd :mad:
die belemmeren altijd het verkeer

vooral die gasten met die vieze wielrennersbroekjes aan waar hun prakkie zo heerlijk te zien is :gay:
rij daar maar overheen :D

Idd, kwam zo ook een keer een peloton wielertoeristen tegen in 1 van de binnewegen niet ver van m'n huis. Toen ik in volle snelheid naderde bleven die gasten gewoon rustig met 4,5 naast elkaar rijden. Toen ze zagen dat ik niet vertraagde panikeerden ze en probeerden ze dan plots wel zo vlug mogelijk aan de kant te gaan. Achteraf met z'n allen nog even goed schelden en gebaren maken omdat ze zichzelf vanwege hun pretentie in gevaar hadden gebracht en als gevolg bijna in de gracht lagen:roflol:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven