Fitness Seller

Twee vraagjes.

OnnoR

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
68kg
Vetpercentage
12%
Hallo allemaal, ik heb ff twee vraagjes.

Ten eerste train ik al een tijdje het zelfde programma:
- borst / triceps
- benen
- schouders
- rug / biceps

Ik heb na rug altijd het probleem dat ik weinig kracht over heb in m'n biceps, dus ik zat te denken aan het volgende:
- armen (biceps / triceps)
- rug
- borst schouders
- benen

Wat denkjen jullie hiervan?

Ten tweede zit ik te twijfelen over hoeveel reps nou het beste is. Ik weeg inmiddels ca 70 kilo, en ik train voor massa. Ik doe vrijwel overal 3x8, wat is het beste volgens jullie?

Alvast bedankt

train je alles op één dag? want dan is een betere volgorde:
Benen
Rug
Borst
Schouders
Armen

als je het split op verschillende dagen.. dan zou ik stoppen met die split en of fullbody gaan doen 3x in de week of Upper body/Lower body 4x in de week (iedere training dus 2x)
Hier haal je (als beginner) veel meer uit.

• Topic Starter Topic Starter
Ik train 4 dagen per week. Ik deed eerst : rug/biceps/benen, en borst/triceps/schouders, en dit dan allebij 2x per week, en dus 4 trainingen. Dit was alleen wel erg zwaar, en de trainingen waren zo'n 90 min. Ik had vaak niet het gevoel dat ik elke spiergroep echt belaste, vandaar dat ik het anders ben gaan doen.

Nog een kanttekening, ik ben al een paar maanden bezig, en woog eerst ca 60 kilo, dus ik ben zo'n 10 kilo aangekomen. Ik zeg dit even om te melden dat ik niet net nieuw ben.

Ligt eraan tot wanneer je een beginner bent dan ;p

Mooie winst gepakt dan al met die 10kg! waarom veranderen als het zo goed gaat zou ik bijna zeggen?
Ja ik denk dat je op jouw gewicht nog steeds beter 2x in de week een spiergroep kan trainen voor meer resultaat.

Over het algemeen begin je ook met je grotere spiergroepen en eindig je met de kleinste (armen/schouders) omdat je deze vaak al pakt bij compound oefeningen en omdat je anders hierop niet meer zwaar kan gaan.

Ook maar net wat je doelen zijn, je wilt massa dan kan je beter focus leggen op de compound oefeningen en dan zijn je armen maar moe, die groeien toch wel mee.
Dus: Squat, deadlift, benchpress, overheadpress, bent over row, chinups/pullups, dips en dergelijke

Ik zou ook gaan voor een ub/lb schema ja, maar ik kan natuurlijk niet zien vanaf mijn telefoontje wat het beste werkt voor jou persoonlijk. Gewoon uitproberen wat het meeste resultaat oplevert!

UB/LB schema inderdaad, ga ik ook mee beginnen volgende week lijkt me heerlijk!

• Topic Starter Topic Starter
@Carth, ik train al bijna een jaar, in het begin had ik nogal wat opstart foutjes door 'experts' die onzin verkochten. Eer zijn veel mensen die iets anders beweren waardoor het soms verwarrend wordt. Bijna 10 kilo is niet slecht, maar het kan zeker beter.

Maargoed nieuw probleem, nu moet ik een schema samenstellen. ik ga dit doen in een nieuwe topic, allemaal hartelijk bedankt

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven