MuscleMeat

Peiling Tweede kamer verkiezingen november '23

Peiling Peiling Zo zal een nieuw kabinet eruit komen te zien

• Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 18 50,0%
  • Meerderheidskabinet - PVV | VVD | NSC

Stemmen: 6 16,7%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC | BBB

Stemmen: 2 5,6%
  • Meerderheidskabinet - VVD | PVV | NSC

Stemmen: 0 0,0%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | NSC

Stemmen: 1 2,8%
  • Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | D66 | BBB | SP | CDA

• Meerderheidskabinet - PvdA/GL | VVD | NSC | BBB

Stemmen: 1 2,8%
  • Minderheidskabinet - PVV | NSC | BBB | FvD

Stemmen: 6 16,7%
  • Minderheidskabinet - PVV | VVD | BBB | FvD

• Geen formatie - Nieuwe verkiezingen

Stemmen: 2 5,6%

• Totaal stemmers
    36
  • Peiling gesloten .
1707138321998.png
En dat allemaal door een demissionair kabinet.

Starters kunnen via het nieuwe fonds maximaal 50.000 euro korting op de aankoopprijs van de woning krijgen. Dit huis mag dan niet meer dan 390.000 euro kosten en moet nieuwbouw zijn. De koopstarters mogen daarnaast maximaal twee keer modaal verdienen.
Kopen, na een jaar weer verkopen en dan iets kopen van 5 ton. Graties geld

Gaat de huizenprijzen alleen maar verder opdrijven.

Met 2x modaal kun je nu 415k aan hypotheek krijgen, dus kun je al een woning van 390k kopen

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.085
Gaat de huizenprijzen alleen maar verder opdrijven.

Alle huizen instantly +50k

Met 2x modaal kun je nu 415k aan hypotheek krijgen, dus kun je al een woning van 390k kopen
Ik ben wel benieuwd hoeveel starters dat hebben. Als twee net afgeronde studenten mag je er ook gerust een halve tot hele ton aftrekken voor de studieschuld. Als wat minder hoog geleide mensen zit je waarschijnlijk niet als starter op modaal.

• #2.088
Eisen: max 390k EN nieuwbouw. Dat kun je hier in de regio al niet eens vinden. :roflol:

Dat kunnen we ook alleen in Nederland; iets subsidiëren wat niet te financieren valt.
Hier in de regio lukt dat denk ik ook niet echt, of je moet heel veel geluk hebben en energie label G accepteren. Betaal je je vervolgens blauw aan energiekosten naast je veel te dure hypotheek :roflol:

Eisen: max 390k EN nieuwbouw. Dat kun je hier in de regio al niet eens vinden. :roflol:
Weet niet of dat belastingvrij schenken van een ton nog geld maar er is poen zat lijkt t.

• #2.090
Weet niet of dat belastingvrij schenken van een ton nog geld maar er is poen zat lijkt t.

Als je maar genoeg bijdrukt dan is er genoeg idd. Je moet er daardoor wel steeds meer van neerplempen om iets ervoor terug te krijgen.

1707198126196.png

Dat kunnen we ook alleen in Nederland; iets subsidiëren wat niet te financieren valt.
Hier in de regio lukt dat denk ik ook niet echt, of je moet heel veel geluk hebben en energie label G accepteren. Betaal je je vervolgens blauw aan energiekosten naast je veel te dure hypotheek :roflol:
Dat is dus het leuke, er bestaat geen slecht geïsoleerde nieuwbouw.. :o Hier krijg je voor 350k een huis van voor de eerste isolatie bouwbesluiten waar alles aan vernieuwd moet worden. Een nieuwbouw in de buurt (Harderwijk) bijvoorbeeld kost je al gauw rond de 450k. Er zijn er een paar die er voor 355k op stonden, maar die zijn ook snel weer weg gegaan.

En dan heb je voor 355k 2 slaapkamers en een 82m2 perceel. Ons huis is in nog geen 1.5 jaar tijd ondertussen ook al 10% in waarde gestegen. Gekkenhuis dit.

• Like
Waarderingen: Vonk

Ik vraag me alleen wel af of de verdeling tussen arm en rijk niet steeds minder evenredig wordt.

Ik ben wel benieuwd hoeveel starters dat hebben. Als twee net afgeronde studenten mag je er ook gerust een halve tot hele ton aftrekken voor de studieschuld. Als wat minder hoog geleide mensen zit je waarschijnlijk niet als starter op modaal.
Dat is de belachelijke maximale eis. Ik vind dat te hoog, en deze maatregel gaat hen echt niet helpen

Moet je dit zien

Schermafdruk van 2024-02-06 11-22-55.png

Laatst bewerkt:

Nee, de jubbelton is er af. Ik geloof ook geen fl**ker van die cijfers

1707214744698.png

• Haha
Waarderingen: Vonk
Hoezo? Toen ik mijn hbo afgerond had, had ik €0,- studieschuld.

Hoezo? Toen ik mijn hbo afgerond had, had ik €0,- studieschuld.
Schijnt dat wanneer een basisbeurs thuiswonend van +- 80 euro en uitwonend +-250 euro afgeschaft wordt. Dit een vrijrbief is om tienduizenden euro's schuld op te bouwen. Ik heb het ook nooit begrepen.

Terug
Naar boven