Fitness Seller

Uit eten tips & tricks

Bezoekers in dit topic

FallingDutch

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 sep 2011
Berichten
88
Waardering
37
Lengte
1m76
Massa
103kg
Forumleden!
Wat zijn jullie tricks and tips voor het uit huis eten? Onverwachts of gepland..
Van Mc donalds tot sterren restaurant tot afhaal eten...voor alleen of rekeninghoudend met partner en/of kids..

Vb wij waren gisteren restaurantje gaan doen , heb ik een steakje met alleen sla gegeten...zonder saus of friet... als het gepland was had ik potje zero saus mee kunnen nemen...
Volgende week staat Mc do gepland voor de kids...wat nu?

Wat zijn jullie ervaringen / tips /tricks....
 
Sushi van de rijst halen en ik een zak doen. 😌
 
Beetje van het leven genieten, als het af en toe voorkomt dat je (ongepland) uit eten gaat is daar niks mis mee zolang je niet een paar weken out bent voor een show.
 
Beetje van het leven genieten, als het af en toe voorkomt dat je (ongepland) uit eten gaat is daar niks mis mee zolang je niet een paar weken out bent voor een show.
Dat is inderdaad wel soms gegund zeker ook naar motivatie toe... maar ik bv moet mijn vet % naar beneden halen en dan zijn zo n dagen niet ideaal...zijn ook valkuilen want je rolt zo weer in oude gewoontes
 
Maak je niet druk en geniet van het leven. Qua kcals gaat het om weekgemiddelde.
Dus ga je 1 dag erboven, pak je dat de volgende dagen terug.
 
Maak je niet druk en geniet van het leven. Qua kcals gaat het om weekgemiddelde.
Dus ga je 1 dag erboven, pak je dat de volgende dagen terug.
Voor mij persoonlijk is het niet makkelijk..ik ben een hele grote eter en lust alles maar ik zou zo hervallen als ik er te gewend aan raak en dit wil ik voorkomen. Was dan ook super fier op mezelf dat ik men frietjes heb laten staan 🤣
 
Je kunt genieten en een kleinere portie nemen? Normaal is het de vriendin die het bord niet leeg eet, who cares dat dat voor jou nu ook zo is?
Je kunt flink gaan wandele/fietsen ter compensatie?

Als ik mijzelf weerhoudt van dingen in dat soort momenten, lijkt het wel opgeslagen worden in mijn onderbewust redenatie vermogen, waardoor ik de keer erna het nog lastiger heb en een soort rebound effect krijg. Beter 2x 50% dan in een keer 110%.

Je kunt het ook als moment aannemen om eens te bekijken hoe vaak je uit eten gaan per maand en wat dat allemaal kost? Ik hoor bijvoorbeeld in het nieuws, boodschappen zijn zoveel duurder, het leven is duurder, maar terugschalen op aantal keer uit eten gaan hoor ik niemand over ;)
 
Als je serieus aan het cutten bent kies dan in elk geval niet voor AYCE. Ik ga meestal naar een restaurant waar ik als voorgerecht carpaccio en als hoofdgerecht steak kan bestellen.
 
Geen prep doen, beste tip ever mbt eten
 
Je kunt genieten en een kleinere portie nemen? Normaal is het de vriendin die het bord niet leeg eet, who cares dat dat voor jou nu ook zo is?
Je kunt flink gaan wandele/fietsen ter compensatie?

Als ik mijzelf weerhoudt van dingen in dat soort momenten, lijkt het wel opgeslagen worden in mijn onderbewust redenatie vermogen, waardoor ik de keer erna het nog lastiger heb en een soort rebound effect krijg. Beter 2x 50% dan in een keer 110%.

Je kunt het ook als moment aannemen om eens te bekijken hoe vaak je uit eten gaan per maand en wat dat allemaal kost? Ik hoor bijvoorbeeld in het nieuws, boodschappen zijn zoveel duurder, het leven is duurder, maar terugschalen op aantal keer uit eten gaan hoor ik niemand over ;)
Daarom dat ik , als we thuis eten mijn eigen potje kook, juist genoeg zodat ik ook niet kan bijnemen. Uit eten gebeurt normaal 1x in de maand maar zoals nu onverwachte keringen door de kids. Maar het zijn dan net die momenten die het gevaarlijk maken
 
Als je serieus aan het cutten bent kies dan in elk geval niet voor AYCE. Ik ga meestal naar een restaurant waar ik als voorgerecht carpaccio en als hoofdgerecht steak kan bestellen.
Dat probeer ik ook wel te vermijden.. maar nu bv met de steak.. is daar dan klein portie friet/aardappel bij of ook gewoon zonder?
 
Geen prep doen, beste tip ever mbt eten
Bedoel je dan eten voor meerdere dagen? Doe ik dus wel...mn vriezer steekt vol ondertussen 🤣
 
Dat probeer ik ook wel te vermijden.. maar nu bv met de steak.. is daar dan klein portie friet/aardappel bij of ook gewoon zonder?
Zeker dat kan prima. Je vermijdt in je dieet toch ook geen carbs? Toetje neem ik ook altijd. En als ik aan het cutten ben eet ik dan overdag gewoon wat minder carbs.
 
Vb wij waren gisteren restaurantje gaan doen , heb ik een steakje met alleen sla gegeten...zonder saus of friet... als het gepland was had ik potje zero saus mee kunnen nemen...
Volgende week staat Mc do gepland voor de kids...wat nu?

Ik snap het probleem niet...
Als je een biefstuk eet van 250 gram? met wat patat mag je blij zijn als je op 7-800 calorieën uitkomt. Dat moet toch geen probleem zijn om te eten?

Mc donalds heeft gewoon voedingswaarden op de site staan dus je kunt nu alvast gaan uitrekenen wat en hoeveel je kunt eten?
 
Zeker dat kan prima. Je vermijdt in je dieet toch ook geen carbs? Toetje neem ik ook altijd. En als ik aan het cutten ben eet ik dan overdag gewoon wat minder carbs.
Nee inderdaad maar thuis eten is meer gecontroleerd dan dat je uit eten gaat..smaakt ook helemaal anders waardoor je meer of teveel zou kunne eten van de dingen dat je eigenlijk minder zou moeten..
 
Ik tel meestal ~1k voor een goed stuk vlees met friet en saus. Als ik helemaal berserk ga kan het soms uitlopen tot 2-2.5k..
 
Nee inderdaad maar thuis eten is meer gecontroleerd dan dat je uit eten gaat..smaakt ook helemaal anders waardoor je meer of teveel zou kunne eten van de dingen dat je eigenlijk minder zou moeten..
Is allemaal geen probleem hoor. Maar met een AYCE kun je zo de progressie van een hele week teniet doen. Gewoon niet jezelf volproppen.
 
Nee inderdaad maar thuis eten is meer gecontroleerd dan dat je uit eten gaat..smaakt ook helemaal anders waardoor je meer of teveel zou kunne eten van de dingen dat je eigenlijk minder zou moeten..
Maakt het weer maximaal ingewikkeld op deze manier.
Als je gewoon mager vlees/ wit vis pakt met groente en eventueel brood/friet/ aardappels etc kan je het toch inschatten. Ergste geval zit je er 700 kcal langs is op je weekgemiddelde 100 kcal pd, dat ga jij nog niet eens merken al heb je het graag.

Hoe moeilijker men het maakt hoe sneller de motivatie/ doorzettingsvermogen verminderd.
 
Ik snap het probleem niet...
Als je een biefstuk eet van 250 gram? met wat patat mag je blij zijn als je op 7-800 calorieën uitkomt. Dat moet toch geen probleem zijn om te eten?

Mc donalds heeft gewoon voedingswaarden op de site staan dus je kunt nu alvast gaan uitrekenen wat en hoeveel je kunt eten?
Dat is zo , alleen, in mijn geval dan moet ik echt zien mij in te houden...zeker bij aardappel of friet... voor ik begon (maand geleden) nam ik groot pak friet en 3 stukken vlees en had ik nog honger. Dat zit misschien allemaal in het kopje maar is echt gevaarlijk voor me als ik hieraan begin :D ik eet ook 4x op een dag waarvan 2x warm..dus ik zit al snel aan mn kcal
 
Back
Naar boven