AndroidHealthClinic

Uit Keto naar 40e/40k/20v

Valandinz

Freaky Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Waardering
6.179
Lengte
1m84
Zoals de meeste ondertussen wel weten volg ik nu 5-6 maanden het ketogeen dieet en ben ik al flink wat kilo's kwijt. De eindbestemming begint ondertussen in zicht te komen en met een maandje of twee ben ik klaar met cutten en ga ik over op cleanbulken. Hiervoor heb ik 40/40/20 in gedachten.

Aangezien ik in een knal dus weer koolhydraten ga introduceren ben ik bang dat ik als een ballon zal opzwellen omdat mijn lichaam er niet aan gewent is en dus veel vocht zal vasthouden.

Ik hoop dat een lid hier er een beetje ervaring mee heeft, en wat tips heeft.
Nu heb ik het idee om het over een periode van ~2 weken langzaam op te brengen.
Beginnen op lagere calorieen, en zo langzaam opbouwen tot onderhoud. Dan daarop blijven tot ik een week gelijk blijf en er geen vocht meer extra vastgehouden word.

Dag 1-5: 1500 kcal 20/40/40
Dag 5-10: 1700 kcal 30/40/30
Dag 10-12: 1800 kcal 40/40/20
Dag 12+: 2000 kcal 40/40/20

2000 is m'n onderhoud trouwes. Langzaam metbolisme. Op 2500 kcal gain ik als de maddarfakkarz.

• Topic Starter Topic Starter
Dat je metabolisme 'veel' trager word van een langdurige cut is al lang achterhaald, na wetenschappelijk onderzoek bleek dat na 6 maanden met een 500 deficit maximaal een vertraging van 5% aan te tonen valt.

Ik ben eenmaal vervloekt met een traag metabolisme en daar zal ik mee moeten leven, toen ik begon met sporten heb ik eerst 2 maanden op 2500-2700 kcal massa gekweekt (110-> 115 kilo)

Op 2000 zal ik sowieso ongeveer op gelijk gewicht blijven, en ik zal daarna nog eens een paar weekjes op onderhoud blijven om m'n lichaam goed te laten wennen aan de herontroductie van koolhydraten, waarna ik dan langzaam ga uitbouwen naar een +500 cleanbulk.

Dit is dus puur een schema voor het herintroduceren van koolhydraten en m'n lichaam er langzaam aan te laten wennen zonder dat ik ineens opblaas aan vocht dat vastgehouden word door de koolhydraten.
Dat zou misschien ook beter zijn om over een langere periode te doen, +- een maand ofzo.

Bedankt voor het reageren (:

Gedurende periode zullen er trouwens geen cheats plaatsvinden en zullen de eerste weken de koolhydraten puur bestaan uit complexe koolhydraten waarin later ook enkelvoudige koolhydraten uit fruit.

Laatst bewerkt:
Ik doelde vooral op het feit dat je dat metabolisme van maar 2000 kcal zeker weten hoger kan krijgen, als je gaat reverse dieten. Hierdoor heb je ook meer succes in de toekomst als je eventueel weer gaat cutten.

Zou carbs sowieso langzaam opbouwen. Denk eerder aan 5% per week ipv van 5% totaal naar 40% in 12 dagen.

Jah daar dacht ik ook aan, maar ben bang dat als ik op 10% carbs zit ik in zo'n tussen-staat kom.
Dan zit ik net niet in ketose, maar ook weer te weinig koolhydraten om voldoende energie te krijgen..

Jah daar dacht ik ook aan, maar ben bang dat als ik op 10% carbs zit ik in zo'n tussen-staat kom.
Dan zit ik net niet in ketose, maar ook weer te weinig koolhydraten om voldoende energie te krijgen..

Probeer het uit zou ik zeggen.
Op 100g carbs kun je prima trainingen neerzetten, 400kc is 20% of zo?
Probeer gewoon ff 10%

Zal ik indd gaan doen.
Zal ergens in de aankomede weken eens de schema's gaan klaarmaken.
thx

Terug
Naar boven