MuscleMeat

uiteindlijke pC systeem..... is het wat?

• Topic Starter Topic Starter
Ik kom erachter dat m'n maat het eigelijk helemaal niet zo verkeerd heeft gedaan...

1. Ik heb besloten gezien het feit dat het om toch grafisch iets gaat bij de Intel te blijven.

2. En om nu 2 euro's te gaan bezuinigen om een ram geheugen;) Ik ben een hollander dat geef ik toe, maar zo erg toch niet.

3. Ik heb een voeding gevonden van 450 watt en die zou dik 43 euro's zijn ipv. 500 watt 55 euro's...

4. het moederbord lijkt me wel wat (?)

Je maat heeft dat zeker niet verkeerd gedaan ;)

Je moet gewoon de prijs tgo de snelheid zetten bij het hele pc gebeuren.
Als je bv er niets op tegen hebt om af en toe wat luttele seconden tot
een halve minuut ofzo langer te wachten, is die 75euro een hele besparing.

1 - het ging toch om geluid? ;)

2 - :D

3 - En je voeding ... die Intels slurpen toch wat stroom hoor. Ik zou niet te licht gaan met je voeding.
Zeker niet als je nadien nog van plan bent om nog meer USB-toestellen te nemen, interne HDD's, overclocking, etc...

4 - Moederbord is AMD ;) Daar krijg je je Intel Processor met de beste wil van de wereld niet werkend in.
OK, met een hamer wel, maar dat gaat de werking niet bevorderen :p

Laatst bewerkt:
CITAAT:

''Moederbord is AMD Daar krijg je je Intel Processor met de beste wil van de wereld niet werkend in.
OK, met een hamer wel, maar dat gaat de werking niet bevorderen ''

Beste Robke 78, dat laaste snap ik niet?

Bedoel je hiermee dat wanneer ik bij Intel blijf ( processor) er geen AMD moederbord in kan?

Het is het nu zo verstandig om voor 20 euro nog te gaan bezuinigen ? ( verschil tussen intel en AMD moederb.) met kans op dingen uit verhouding hebbend?

Ik weet het niet....

ik zou 2gb intern geheugen er in laten hoor. Als je met veel programmas werkt is dat aangeraden.
Ook is een intel core 2 duo beduidend sneller dan die amd 4600.
CPU Charts | Tom's Hardware
de E6300 staat er niet tussen maar dan nog zul je aan de hand van deze chart zien dat de E6300 sneller is.

daar kun je een vergelijking van de 2 proc vinden en je kan ook een applicatie kiezen.

Ik wil hier even op in haken. Je zegt dat deze AMD 4600 een stuk langzamer is. He je gekeken om welke socket het gaat. De nieuwe 4600 heeft een AM2 socket die ddr2 ondersteund. Jij vergelijkt hier een oude 4600 Socket 939 die ddr1 ondersteunt.
Ik wil je ook nog zeggen dat AMD nog steeds meer performance per watt geeft. Dit even ter veduidelijking.

@ Jaccis.

Op een voeding zou ik niet gaan bezuinigen. Een slechte voeding kan je voor onverklaarbare storingen zorgen.
Het verschil tussen de nieuwe AMD en de Intels is voor de niet tweakende consument niet tot nauwelijks merkbaar.

Ik wil hier even op in haken. Je zegt dat deze AMD 4600 een stuk langzamer is. He je gekeken om welke socket het gaat. De nieuwe 4600 heeft een AM2 socket die ddr2 ondersteund. Jij vergelijkt hier een oude 4600 Socket 939 die ddr1 ondersteunt.
Ik wil je ook nog zeggen dat AMD nog steeds meer performance per watt geeft. Dit even ter veduidelijking.

A Look At AMD's Socket AM2 Platform | Tom's Hardware

hieruit blijkt dat de socket niet veel uitmaakt. Is wel voor een 4800+ maar de vgl geld ook voor 4600+

Enj meer performance per watt...daar wint de amd well maar goed. Met de nieuwe core 2 duo is het dit toch al enorm verbeterd. Men spreekt nog maar over 10 watt als hij aan het werken is. Was vroeger véél meer.

Tweakers.net - Nieuws [ Energiemeting van Core 2 Duo en Energy Efficient Athlon ]

Ik denk dat ik het zo laat jongens:

Iets anders: Ik zag dat de kast die ik in gedachte heb: 1 FW aansluiting heeft ( aan de zijkant, das visueel gezien wel netjes opzich) maar GEEN 2de optie voor FW... ( even voor de duidelijkheid we hebben het hier over een COMPLEET LEGE kast, met geheel eigen inbouw mogelijkheden) Maakt dit wat uit? Aangezien ik 2 APARTE firewire nodig heb? Dit maakt niet uit en kan gewoon op het moederbord komen en die fw mogelijkheid steekt dan aan de achterkant uit ?

Of hoe werkt dit?

linkies:

SilverStone LC10 HTPC Case Review - ap0calypse - The Last Stop in Tech

silverstonetek.com.products-LC10

En zou ik er een afstandbieding bij kunnen krijgen, voor optimaal control? Of moet er dan een display opzitten ? ZONDER dat ik de multimedia optie moet nemen? Kan zoiets uitgerust worden met en afstandbedienning?

ivm het moederbord en de processor is het heel simpel
Intel Processor past niet in een AMD moederbord, en andersom ook niet. Het werkt gewoon niet.

- Denk niet dat er veel cases zijn die 2 FW's aan de voorkant of zijkant hebben.
Maar daar bestaan wel kitjes voor om in je 5'25 bay te steken. (dus waar je dvd-schrijver zit bv)

- Volgens mij kan je zo afstandbedienings-kitje wel vinden hoor,
maar dan moet je wederom nog een 'slot' vrij hebben waar je je dvd-schrijver steekt (5'25bay).

Maar dan zit je in beide gevallen wel weer met het feit dat je telkens
je deurtjes moet openhouden als je de FW of afstandbediening wilt gebruiken.

Er zit volgens mij geen deurtjes op de desktop?? Het is gewoon enkel een cd/dvd laden
?

Ik denk dat ik het definitief zo laad wat betreft: eisen/specificaties.

Iemand het verschil tussen een MCE en HTPC computer ?

Wat is het beidde? kan er ook een gewone PC van gemaakt worden met mijn eisen/wensen ? Met gewoon XP proffesional dus?

Want ik zit misschien aan deze te denken?

[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven