XXL Nutrition

uitrekenen wat trainen op jaarbasis kost

Jim

Cool Novice
Elite Member
Waardering
0
Heeft hier iemand al eens de moeite gedaan wat ongeveer een jaar
trainen kost , lidgeld(al een geluk dat dit bij mij door het werk betaald wordt) consumpties voeding supps eventueel kuren etc..
Moet je eens doen word je niet goed van. Al goed dat sommigen onderons werken maar ik heb meedelijde met de sommige ouders die nog opdraaien voor hun thuiswonende kroost :D die ook nog eens zakgeld nodig hebben.
Maar ja geld dient om te worden uitgegeven.

29,5 * 12 = 354,- Trainen
30 * 52 = 1560,- Eten (plus vitC, lijnzaadolie, levertraan enz)
75 * 4 = 300.- supps (whey,creatine enz)
totaal: euro 2568,- per jaar.

En dit is nog exclusief uitstapjes naar bijv. bb-ing shows/beurzen en extra kledingskosten door bijv. harde groei :)

Maar daar tegenover staat wel dat ik niet meer door de weeks iets op school koop (blikjes frisdrank/hamburgers/Maccen enz enz). En niet meer drink in het weekend. Ik denk dat ik nu per jaar minder uitgeef dan voorheen. (3 jaar geleden).

• Topic Starter Topic Starter
mijn rekening
lidgeld ; niets opkosten van het werk
consupties op fitness +- 570 euro/jaar train 4 dagen perweek en gemiddeld 3 euro/dag
shakes ed +- 150 euro per jaar
supps pillen vit ed : +- 150 euro (of meer )
voeding +-2500 euro/jaar (biefstukken,vis ananas wat op voedingsschemastaat)
zonder wat ik tussendoor nog allemaal durf te nemen.
kuren: wie zal het zeggen
------------------------------
minstens 3370 euro maar ben wss nog wel wat vergeten

Je moet niet vergeten dat je normaal ook al moet eten he, waarschijnlijk eet je misschien 2x zoveel als normaal. Dus daar mag je al wat kosten vanaf halen vind ik.

lidmaatschap: geen.
supplementen: geen.
extra voeding: geen.
kuren: geen. (maar misschien in de toekomst wel)
apparatuur: 800 éénmalig, komt nog totaal 300 aan stang+schijven bij.

Kortom: over 10 jaar gerekend ongeveer 100 per jaar.

Ouders betalen in de meeste gevallen de sups ook niet denk ik :rolleyes:

ik zit rond de 4000 euro per jaar alleen al aan voeding, supps en lidmaatschap :eek:

wil ik dit eigenlijk wel weten???

dj_phreak zei:
Ik zou me eerst afvragen of het allemaal wel nodig is.

Zo kan je wel heel lang door blijven gaan.... of het wel nodig is...... het is allemaal niet noodzakelijk als je het zo gaat bekijken....

the_ur zei:
Zo kan je wel heel lang door blijven gaan.... of het wel nodig is...... het is allemaal niet noodzakelijk als je het zo gaat bekijken....
Nee, noodzakelijk is niets. Maar ik bedoel het meer in de trant van: heeft het ook echt een toegevoegde waarde? Veel mensen slikken allerlei supplementen, poeders, pillen, etc., maar trainen en rusten niet eens goed. Dan is het toch slimmer om dat eerst aan te pakken. En nee, ik zeg niet dat dat in dit geval zo is. Maar het zou zo kunnen zijn. Ik heb er zo genoeg gezien.

Laat ik het zo zeggen: voor zoveel geld per jaar verwacht ik een semi-pro uiterlijk. Als dat zo is, dan begrijp ik het. Maar als iemand zo'n hoeveelheid geld uitgeeft om de grootste van een gemiddelde sportschool te worden, dan vind ik het een beetje vreemd.Als iemand 10.000.000 per jaar uitgeeft om in de F1 te rijden, dan is dat niet meer dan normaal om competitief te zijn. Maar hetzelfde geld uitgeven om "fiets-'em-erin" te winnen is nogal pathetisch.

supplementen is bij mij nihil. Het enige wat ik neem is glutamine en whey

hoofdzakelijk is het de voeding die me de kosten in jaagt. En ja, voor mij is het noodzakelijk. De een eet een paar bakken kwark per dag om aan eiwitten te komen en ik biefstuk en zalmfilet, om maar een voorbeeld te noemen.

Laatst bewerkt:
KaLe zei:
De een eet een paar bakken kwark per dag om aan eiwitten te komen en ik biefstuk en zalmfilet, om maar een voorbeeld te noemen.
Dat is gewoon decadentie; DAAR kan ik me ook zeer goed in vinden. :D

haha, ja en nee. Ik hou van afwisseling en lekker eten. Maar voor BB vind ik het belangrijk om veel hoogwaardige producten binnen te krijgen.

€ 0 - Training
€ 0 - supps
€ 0 - eten

niks, noppes, nada dus

KaLe zei:
haha, ja en nee. Ik hou van afwisseling en lekker eten. Maar voor BB vind ik het belangrijk om veel hoogwaardige producten binnen te krijgen.
Nou, misschien ligt het aan mij, maar ik heb zelf nooit echt veel gemerkt van de kwaliteit van mn voeding invloed had op mn training. Ik heb jaren getraind op McDonalds en dat ging ook lekker. Misschien niet helemaal droog ;) maar wel redelijk sterk. De enige uitzondering zijn periodes dat ik aan het dieëten ben; dan moet het wel wat gebalanceerder zijn. Maar meestal kwam ik niet boven de 100 gram eiwit. Bij een lichaamsgewicht van 125+.

echt invloed op de training heeft het niet echt natuurlijk, maar groei en spierkwaliteit is een ander verhaal.

Terug
Naar boven