Fitness Seller

Uitvindertje verdient tonnen met slimme deurbel

Realist

Massive Warrior
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
851
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
media_xl_863231.jpg

Een Britse schooljongen verdient tonnen met een even simpel als briljant idee. Hij bedacht een deurbel die inbrekers in het ootje neemt.

Als iemand op de deurbel drukt, belt het apparaat naar het mobieltje van de bewoner. Deze persoon kan dan praten met degene die voor de deur staat. De 'Smart Bell' produceert zelfs een beetje geruis, zodat het net lijkt of iemand de intercom gebruikt.

Zo denkt een inbreker die voor een leeg huis staat dat de bewoner thuis is of kan een postbode instructie krijgen waar hij een pakketje kan afgeven. Het slimme idee is van de 13-jarige Laurence Rook.

Afleveren pakketjes
'Ik kreeg het gouden idee nadat mijn moeder klaagde dat ze steeds naar het postkantoor moest, omdat we weer niet thuis waren bij de aflevering van een pakketje', zegt de uitvinder tegen Daily Mail.

'Tijdens het uitwerken van het idee realiseerde ik dat het ook uitermate goed geschikt is voor inbraakpreventie.' De meeste inbrekers bellen volgens hem aan om te kijken of iemand thuis is.

Grote orders
Laurence heeft inmiddels 20.000 exemplaren verkocht aan telecomgigant Commtel Innovate en onderhandelt met een ander telecombedrijf voor nog een grotere order.

Als deze deal doorgaat, ontvangt de tiener 250.000 pond. 'Toen ik hoorde dat het een kwart miljoen oplevert, dacht ik: wow, dat zijn veel computergames', aldus de jonge uitvinder. (Dolf Hendriks)

Ad.nl

Damn wat een simpele uitvinding, waarom kom ik daar niet op! :D

ja deze had ik ook gelzen op nu.nl

maar daar reageerde al mensen dat Siemens dit vroeger al hadden bedacht.

T idee was al bekend dus.

dat zijn zeker een hoop computergames!

Ja ja.. Net als die uitvinder van de hersluitbare blikjes die zogenaamd rijk zou zijn geworden.

dit bestaat toch allang?

Remote intercom

ik had al veel langer een piem0l

jij suckt

uitvinding is wel goed, maar bestond volgens mij al inddd

ik zou echt mad worden als die snertjong 2,5 ton krijgt.

• Topic Starter Topic Starter
Slimme reacties, wie a zegt moet ook b zeggen, leuk dat iemand het al een keer heeft verzonnen maar niet op de markt heeft gebracht, en Isnogood, een hersluitbaar blikje is wel van minder belang dan een remote deurbel toch?

hoe vaak heeft een mogelijke inbreker al aan jullie deur gebeld? nutteloos dus.

• Topic Starter Topic Starter
hoe vaak heeft een mogelijke inbreker al aan jullie deur gebeld? nutteloos dus.

Het is niet alleen voor inbrekers, en het kan zijn dat een inbreker even wil dubbelchecken of je nou wél of niet met vakantie bent nadat hij door heeft dat de lichten al een paar dagen niet branden.

Lol, waar ik vorig jaar werkte hadden ze zoiets ook al lang. Zo kan ik ook wel dingen uitvinden :o

Ik heb een deurbel in de vorm van een pitbull,2zelfs ik doe de deur soms niet eens op slot in de hoop dat iemand eens binnen wandelt,want ja hij hangt de heledag aan een stuk hijsband te scheuren en hij zei me gisteravond ik wil wel eens een lekkere vleespoot of arm hebben nu na al die jaren van hangen...dus wie durft kost niks en is gratis whaha...

Ik heb een deurbel in de vorm van een pitbull,2zelfs ik doe de deur soms niet eens op slot in de hoop dat iemand eens binnen wandelt,want ja hij hangt de heledag aan een stuk hijsband te scheuren en hij zei me gisteravond ik wil wel eens een lekkere vleespoot of arm hebben nu na al die jaren van hangen...dus wie durft kost niks en is gratis whaha...
Goed idee man, misschien kan je het wel verkopen voor 2,5 ton.

leuk voor die kleine

Vreemd dat dat nog niet bestond. Eigenlijk houd hij er niet zo heel veel aan over...

Dat zijn 6250 nieuwe games in Engelse ponden!

****!!! Weer iemand anders met een goed idee!

---------- Post added di 7 jun 2011 at 19:41 ----------

Vreemd dat dat nog niet bestond. Eigenlijk houd hij er niet zo heel veel aan over...

Niet veel??? Wacht maar tot zo'n product door Europa gaat, laat staan de wereld over...

Mss dat die best ook even een foto neemt en doorstuurt, dan kan je alsnog beslissen of je opneemt of niet.

Terug
Naar boven