- Waardering
- 851
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 95kg
- Vetpercentage
- 15%
Een Britse schooljongen verdient tonnen met een even simpel als briljant idee. Hij bedacht een deurbel die inbrekers in het ootje neemt.
Als iemand op de deurbel drukt, belt het apparaat naar het mobieltje van de bewoner. Deze persoon kan dan praten met degene die voor de deur staat. De 'Smart Bell' produceert zelfs een beetje geruis, zodat het net lijkt of iemand de intercom gebruikt.
Zo denkt een inbreker die voor een leeg huis staat dat de bewoner thuis is of kan een postbode instructie krijgen waar hij een pakketje kan afgeven. Het slimme idee is van de 13-jarige Laurence Rook.
Afleveren pakketjes
'Ik kreeg het gouden idee nadat mijn moeder klaagde dat ze steeds naar het postkantoor moest, omdat we weer niet thuis waren bij de aflevering van een pakketje', zegt de uitvinder tegen Daily Mail.
'Tijdens het uitwerken van het idee realiseerde ik dat het ook uitermate goed geschikt is voor inbraakpreventie.' De meeste inbrekers bellen volgens hem aan om te kijken of iemand thuis is.
Grote orders
Laurence heeft inmiddels 20.000 exemplaren verkocht aan telecomgigant Commtel Innovate en onderhandelt met een ander telecombedrijf voor nog een grotere order.
Als deze deal doorgaat, ontvangt de tiener 250.000 pond. 'Toen ik hoorde dat het een kwart miljoen oplevert, dacht ik: wow, dat zijn veel computergames', aldus de jonge uitvinder. (Dolf Hendriks)
Ad.nl
Damn wat een simpele uitvinding, waarom kom ik daar niet op!

Wacht maar tot zo'n product door Europa gaat, laat staan de wereld over...