AndroidHealthClinic

val niets meer af

ken82

Novice
Waardering
0
Hey,

kben 27 en al sinds tiener altijd veel te vet geweest. 2 jaar geleden elke avond een 25 min beginnen fietsen langs het kanaal met meerdere periode's van niets doen daartussen. Ook heb ik me toen een squatrek, bankje, latpully en gewichten aangeschaft.
Gezakt van 133 naar 106 ( wat ik nu weeg). Een tijdje de moed laten zaken na het vastzitten van mijn bekkengewricht (door verkeerde deadlift techniek) waarvoor ik bij de chiropracter moest gaan. Heb geen idee hoeveel mijn vetpercentage is. Heb wel zo een functie op m'n weegschaal en die geeft aan 27% vet :s maar ik las hier ergens dat die enkel het vp in je benen meet.
Al het vet lijkt wel op mijn romp te kleven :s , waar ik me echt om schaam vooral nu in de zomer.

M'n voeding heb ik tot over enkele maanden nooit afgewogen. Ik eet veel eiwitten, weinig vet en wsl te veel kh en alles samen te weinig kcal denk ik. Ook geef ik gerust toe dat ik wekelijks een vreetbui heb, als ik dan net de supermarkt passeer is het echt om zeep voor die avond.
Ik heb minstens eens per week ook een 'knock-out' moment, krijg ik plots een mokerslag en ontwaak ik een uurtje of 2 later, heel versuft nog gedurende een tijd. Meestal heb ik dit zondag voor. Ik heb net onderaan mijn gegevens in een onderhoud calculator ingegeven en als dat klopt eet ik dus te weinig energie wat die 'mokerslagen' of het soms geeuwen tijdens de KT zou kunnen verklaren?

Ik ben het momenteel echt zat dat ik nog altijd te vet ben, en kom hier dus om jullie goede raad. Zodat ik hopelijk zo snel en zo goed mogelijk een acceptabel vp heb en kan beginnen met spiermassa op te bouwen.

Momenteel:
Ma/Wo/Vr: ochtendcardio 40 min / na werk 45 min Fullbody KT en 30 min cardio
Di/Do/Za:'ochtendcardio 40 min / na werk 45 min cardio

Lengte: 1m79
Gewicht: 106kg
Leeftijd: 27

Zo gaat momenteel mijn werkdag:

6:00 45 min fiets cardio

7:00 500ml magere melk met 60g havermout en 2 caps (250mg) caffeïne

10:00 75g tonijn met ~20ml olijfolie

12:00 2 snede 10-granenbrood met 37.5g kippewit en boter, stuk fruit en 250g magere kwark

14:00 2 snede 10-granenbrood met 37.5g kippewit en boter

16:00 2 snede 10-granenbrood met 37.5g kippewit en boter

16:45 Kt en/of cardio

18(9):30 1 kipfilet of rundsvlees met 200g rauwkost en 100g volkoren pasta of zilvervlies rijst

21:00 250g magere kwark en cashew noten

Kwam op iets van een 2300kcal

Tussen 10 en 11 ga ik meestal slapen

Met de Benedict Harris formule calculator kom ik hierop uit: BMR 2230 kcal en Onderhoud 3457kcal ???

Met Katch-McArdle formule en 27% vet: BMR 2032kcal en onderhoud 3151kcal

Dan zou ik zo een 2600 kcal moeten eten om weer vet kwijt te raken?

Lees je beter in, veel te weinig eiwitten, te weinig vet, teveel kh en te weinig kcal geloof ik.

En als je afvalt, dan word je energieverbruik ook minder.

• Topic Starter Topic Starter
Ok thx,

dan ga ik morgen eens poging doen tot een voedinschema met meer eiwitten/vetten en minder kh

En opzoeken welk voedsel of combinaties deze eigenschappen bevat.
lijkt wel puzzelen :D maar heb toch tijd nu met die feestdag en de 'brug' naar het weekend
Wat voedinschema's van anderen doorlezen of gewoon op voedinschema.nl wat zoeken.
Als ik brood en pasta schrap verlies ik al een groot deel kh maar ook kcal :/

Laatst bewerkt:
Mag ik trouwens een boel eieren en bepaalde vissoorten eten om aan meer eiwitten en vetten te bekomen? Of beter dierlijke vetten mijden?

Nee, eieren en vis is prima. Vlees ook. Noten bevatten ook goede vetten.

Wat zou een goede ekv verhouding zijn om mee te starten. 35-40-25 zoals in het cutschema sticky staat? of beter 40-30-30

Zou zelf die boter er al uitgooien.

Net wat in exell ingegeven. Meer eiwit/vet en minder kh. Weet niet hoe ik kcal omhoog krijg zonder er een boel kh bij te nemen (pasta/rijst...) Tot hiertoe kom ik op:

E 298,25 K 72,60 V 105,96 kcal 2437,04
E 48,95 K12,51 V 39,13

Spijtig zitten er zoveel kh in noten en zaden :/

Dit voor een trainingsdag.
Onderhoud: 3165
Cutten: 2848

Bijlagen

voedingschema.jpg

Terug
Naar boven