MuscleMeat

van 1gig naar 2gig werkgeheugen?

• Topic Starter Topic Starter
Wie is hier niet mee eens :D

Big Steve zei:
Ik wil totaal 2GB hebben, dus een kit van 2x 1GB is volgens jou het beste.
Alle genoemde spellen wil ik kunnen spelen. Dan kan je kiezen uit 333MHz of 400MHz maakt dat nog veel uit? Enig idee waar dit het goedkoopst te bestellen is?

Yup, 2x 1GB kit is dan het beste. 400MHz is sneller dan 333Mhz natuurlijk, maar je moet kijken of dat ook op je moederbord kan. Je kan wel 400Mhz geheugen kopen, maar als je moederbord maar 333Mhz aankan schiet dat dus niet op.

Meestal is Alternate (www.alternate.nl) of Informatique (www.informatique.nl) wel redelijk goedkoop. Als je in de buurt woont van Ridderkerk kan je gewoon bij Alternate je bestelling afhalen, dan hoef je geen verzendkosten te betalen. Dit staat niet op hun site, maar is wel mogelijk. Moet je bij je bestelling gewoon vooruitbetalen kiezen, en een schermpje verder is een hokje waar je eventuele opmerkingen kwijt kan. Als je daar in zet dat je de bestelling wilt komen afhalen wordt de prijs netjes voor je aangepast en krijg je een mailtje en/of belletje als je bestelling klaar ligt.

Je kan ook naar Alternate bellen, kan op de meeste dagen tot 20.00u.

Vind het wel duur die schijfjes van 1GB als je ze als kit moet kopen

The Rock, dat zijn nou net de bedrijven die niet goedkoep zijn ;)

Genoeg bedrijven die goedkoper zijn als je zoekt met http://tweakers.net/pricewatch/cat/548

Een goed setje merkgeheugen hoeft niet meer dan € 200,- te kosten als je 2Gb nodig hebt. Keuze uit diverse merken als OCZ, Corsair, Geill etc etc.

Alleen als je wil overklokken is duurder geheugen aan te bevelen, maar in de meeste gevallen is dat overkill.

Oké EricR we zijn weer vriendjes :D dit lijkt er idd meer op

overklokken vertel daar eens meer over, waarom doen mensen dat ?

Big Steve zei:
overklokken vertel daar eens meer over, waarom doen mensen dat ?

Je processor op een hogere kloksnelheid laten draaien. Bijvoorbeeld een AMD processor die standaard op 2.000 Mhz draait overklokken naar 2.400 Mhz en je hebt de snelheid van een type processor die zo'n € 200,- duurder is.

Zelf heb ik een processor van € 335 die ik heb overgeklokt van 1.800 Mhz naar 2.700 Mhz. Dat is dan de snelheid van een FX60 van AMD, zelfs nog iets hoger. Een processor die meer dan € 1.000,- kost.

Maar je moet wel precies weten wat je doet, afstemmen moederbord, geheugen en processor luistert vrij nauw. Daarbij moet je ook nog iedere instelling van je bios kennen, stel je iets verkeerd in dan loop je het risico dat je systeem niet meer opstart.

EricR zei:
The Rock, dat zijn nou net de bedrijven die niet goedkoep zijn ;)

Genoeg bedrijven die goedkoper zijn als je zoekt met http://tweakers.net/pricewatch/cat/548

Een goed setje merkgeheugen hoeft niet meer dan € 200,- te kosten als je 2Gb nodig hebt. Keuze uit diverse merken als OCZ, Corsair, Geill etc etc.

Alleen als je wil overklokken is duurder geheugen aan te bevelen, maar in de meeste gevallen is dat overkill.

Lol, als je bij Informatique kijkt is geen enkele kit DDR geheugen van 2x 1GB boven de €200, behalve die van GEIL, die is €201,-

Kingston Dual-Channel 2Gb Kit, 2x1Gb, PC3200 = €173.

Op tweakers zie je ze echt niet veel goedkoper volgens mij.

Laatst bewerkt:
Nou verkopen ze toch al weinig merken bij Informatique op geheugengebied, maar als je appels met appels vergelijkt dan is Informatique gewoon duur :

http://tweakers.net/pricewatch/88958

Kingston 2 Gb kit. Goedkoopste : € 152,12
Informatique € 173,-

http://tweakers.net/pricewatch/130120

Geill 2 Gb Kit. Goedkoopste € 172,50
Informatique € 201,-

Dan heb ik nog niets een hun Dane Electric kit vergeleken, maar de € 175,- die Informatique vraagt is zeker € 20 hoger dan bij anderen.

Op alle vlakken zijn ze net zoals Alternate een dure shop, waarbij Informatique maar een bedroevend klein assortiment heeft.

EricR zei:
Nou verkopen ze toch al weinig merken bij Informatique op geheugengebied, maar als je appels met appels vergelijkt dan is Informatique gewoon duur :

http://tweakers.net/pricewatch/88958

Kingston 2 Gb kit. Goedkoopste : € 152,12
Informatique € 173,-

http://tweakers.net/pricewatch/130120

Geill 2 Gb Kit. Goedkoopste € 172,50
Informatique € 201,-

Dan heb ik nog niets een hun Dane Electric kit vergeleken, maar de € 175,- die Informatique vraagt is zeker € 20 hoger dan bij anderen.

Op alle vlakken zijn ze net zoals Alternate een dure shop, waarbij Informatique maar een bedroevend klein assortiment heeft.

Informatique is ook niet echt een grote winkel ofzo. Tuurlijk zijn er zaken goedkoper, uiteraard, maar het gros van de "gemiddelde" computerwinkels zijn een stuk duurder. Vaak zijn de goedkopere winkels internetwinkels die geen kosten hebben aan een showroom e.d. en zo hun producten goedkoper kunnen aanbieden.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil Informatique niet verdedigen en ik werk niet voor Informatique ofzo, maar hun hebben een filiaal vlak bij mij in de buurt en zijn vaak toch wel relatief goedkoop met hun spullen ivm andere winkels hier in de buurt.

Als je geen probleem hebt met verzendkosten en vooruitbetaling/kopen onder rembours zijn internet winkels de beste optie. Maar voor mij is Informatique ideaal, ik stap in m'n auto en met 20 minuten ben ik daar.

In dat geval is Informatiue zeker een goede keuze, maar als je toch op Internet besteld om dat ze niet dicht bij je om de hoek zitten kan je net zo goed shoppen bij een andere winkel met een Internetshop.

Ze zijn overigens wel een tijdje vrij goedkoop geweest, maar had toen het idee dat ze de Powerline constructie toepasten. Geen btw doorberekenen, vooral op beurzen. Powerline heeft dat tonnen aan naheffingen gekost een jaar of 7 geleden.

ik vond crucial.com wel goed

en goedkoop. heb een upgrade gedaan van 1 > 2 op mn macje. merk je wel.

(tuurlijk)!

Terug
Naar boven