MuscleMeat

Vanaf welke leeftijd.

vanaf wanneer jij wil denk ik?

• Topic Starter Topic Starter
maar ze hebben toch meestal een minimum leeftijd?

Alle leeftijden zijn toegelaten.
Persoonlijk zou ik wel zeggen minstens 15-16 jaar omdat het me veiliger lijkt :p Ik kan dit niet staven ofzo, maar kzou pas echt zware krachttraining doen als je een beetje volgroeid bent

Ik zou zeggen 11 jaar als je testosteron wat op gang komt. Maar daarvoor is ook goed :D

volgensmij is het gemiddelde minimum rond de 12

Zul je waarschijnlijk moeten informeren bij je sportschool, met een health center kun je er eigenlijk van uit gaan dat de minimum leeftijd rond de 16 hangt.

Bij de sportscholen waar ik getrained heb was het 15/16 jaar minimum

bij ons is het als je onder de 18 bent je een ouder of voogd mee moet laten komen ....

Verschilt enorm per sportschool, de een heeft min 16 de ander min 18,
en je heb ze die geen leeftijds grens hebben...

gewoon vragen en dan hoor je het wel.

wij hadden zelfs een little-afdeling, 1kg schijven enzo maar wel legpress enzo voor die kinderen, die waren allemaal 10-14, bij ons meot je ouders mee laten komen als je onder de 16 bent darna is t zelf weten.

16 jaartjes.

beetje off topic
soort van ander verhaal

is voor de 16 beginnen niet goed voor je want dat hoor je ook soms?

groete

hoe vroeger ermee beginnen hoe beter (wel juiste techniek hanteren bij de oefeningen)

als je te vroeg begint dan is het slecht voor de groei zeggen ze altijd.

ja maar dan is de vraag waarom?

als je te vroeg begint dan is het slecht voor de groei zeggen ze altijd.

Als je het goed doet benadeel je er niks mee. Zo gauw je oefeningen goed beoefent kan er inprincipe niks mis gaan daarom word er meestal op een goede sportschool veel naar omgekeken. Maar bepaalde sportscholen zijn erg commercieel en die hebben er over het algemeen geen zin of geen geld voor om jongeren goed in de gaten te houden daarom worden ze dan pas op een later leeftijd toegelaten en natuurlijk de meeste sportscholen hebben ook geen zin rond kinderen. Zo zie ik het maar ik kan het natuurlijk mis hebben

Ik hoop dat het 16 is, al die kleuters in de sportschool lijkt me niets.

Terug
Naar boven