Fitness Seller

Nieuws Vanavond 20:30 bij Radar - De zin en onzin van o.a visolie.

Bedankt voor dit topic, ik heb daarom net gekeken. Los van de discussie of vis nu wel of niet slecht is, ik schrok wel een beetje dat melk, eieren, vlees (en dus kip en kalkoen) ook redelijk wat picogrammen gif (kunnen) bevatten. Ik ben er 8 jaar uitgeweest, misschien ligt het daaraan, maar ik consumeer nu weer minimaal 1,5 liter melk, 500 gr kwark, enkele porties kip/kalkoen, en 5 eieren (waarvan 4 zonder dooier) bovenop mijn normale voedselpatroon.

Vraag: zouden deze gifstoffen eruitgefilterd zijn uit whey proteine's? Anders neig ik naar minder zuivel/eieren en meer shakes...

Of moet je je niet gek laten maken? Wat dat betreft is alles slecht voor je tegenwoordig...

idd, wat je zegt. je kan net zo goed dan helemaal niks nuttigen ivm chemicaliën. ik vreet wel meer eiwitten dan de gemiddelde nederlander, dan hou ik er wel rekening mee dat ik voldoende water drink.

Alles is zo slecht, je kan niets goeds maar eten. Dit fout, dat niet goed en dat moet je al helemaal niet eten etc. Als die vissen vol zitten met gif, waarom gaan ze dan niet dood ? Vissen die vissen eten gaan ook niet dood.

Heb is gekeken en ben er geen zak wijzer van geworden. Stink radar.
Had gehoopt dat ze gingen kijken naar welke merk visolie capsules je het best kon nemen.

• Topic Starter Topic Starter
Alles is zo slecht, je kan niets goeds maar eten. Dit fout, dat niet goed en dat moet je al helemaal niet eten etc. Als die vissen vol zitten met gif, waarom gaan ze dan niet dood ? Vissen die vissen eten gaan ook niet dood.

kerel :)

Niks of niemand gaat instant er aan dood ook wij niet....wel langzaam als je te veel binnen krijgt en de slechte cellen de kans krijgen.

kerel :)

Niemand gaat instant dood er aan wij ook niet....wel langzaam als je te veel binnen krijgt en de slechte cellen de kans krijgen.

Vissen krijgen in verhouding toch veel meer binnen. ( probeer me eruit te redden hehe )

Dit gaat mij er niet van weerhouden om te minderen. Zou niet moeten weten wat ik anders zou moeten eten, ook gewoon omdat het heel lekker is :D!

Ja visolie is dat zeker. Echter niet als visolie caps.

x2, verklaar je nader Gouwetonny, ben erg benieuwd namelijk.

OT;

blablabla, kennelijk zit vrijwel overal gif in, zelfs in een glas melk.
Er zijn talloze onderzoeken waaruit blijkt dat visolie(capsules) grote gezondheidsvoordelen heeft.
Dat blonde vrouwtje van Radar was gewoon irritant en probeerde een storm in een glas water te maken (ook daar zal wel gif in zitten :rolleyes:), gelukkig liet die toxicoloog zit niet van de wijs brengen.

radar is de roddelkrant onder de consumentenprogramma's.

Heeft ff geduurd, druk..druk. Hier mijn uitleg. Voorop gesteld dat ik niemand afraad om zijn suplement tot zich te nemen. Als je overtuigt bent dat het wat voor je doet, prima.

1. Loo: "Er zijn talloze onderzoeken waaruit blijkt dat visolie(capsules) grote gezondheidsvoordelen heeft''. Hoeveel van die onderzoeken zijn onafhankelijk en hoeveel refereren naar de gezonde mens (lees: geen aandoeningen)?

2. Waarvoor zou je visolie tot je nemen? Stel dat je idd een BB-er bent, je sport genoeg en eet niet te veel suikers en verz.vetten. Je eet netjes je vis en vlees, dan heb je eigenlijk geen tekort aan EPA en DHA. Daarbij zijn de concentraties in de caps vaak "overkill". Hierdoor worden bepaalde enzymen in je lichaam onderdrukt wat tenkoste gaat van andere processen.

3. Veel van de caps bevatten synthetische vetzuren, zo goedkoop en zo hoog mogelijke concentratie (toch?). Echter hierbij vallen essentiele "verbindingen" weg, wat in nadeel werkt van de efficientie in opname. Niets gaat boven de vetzuren uit het natuurproduct.

4. Waarom wordt er wel dan wel zoveel gedaan over die vetzuren? Marketing.....
Voor een paar jaar terug zat iedereen aan de garlic caps...

Heeft ff geduurd, druk..druk. Hier mijn uitleg. Voorop gesteld dat ik niemand afraad om zijn suplement tot zich te nemen. Als je overtuigt bent dat het wat voor je doet, prima.

1. Loo: "Er zijn talloze onderzoeken waaruit blijkt dat visolie(capsules) grote gezondheidsvoordelen heeft''. Hoeveel van die onderzoeken zijn onafhankelijk en hoeveel refereren naar de gezonde mens (lees: geen aandoeningen)?

2. Waarvoor zou je visolie tot je nemen? Stel dat je idd een BB-er bent, je sport genoeg en eet niet te veel suikers en verz.vetten. Je eet netjes je vis en vlees, dan heb je eigenlijk geen tekort aan EPA en DHA. Daarbij zijn de concentraties in de caps vaak "overkill". Hierdoor worden bepaalde enzymen in je lichaam onderdrukt wat tenkoste gaat van andere processen.

3. Veel van de caps bevatten synthetische vetzuren, zo goedkoop en zo hoog mogelijke concentratie (toch?). Echter hierbij vallen essentiele "verbindingen" weg, wat in nadeel werkt van de efficientie in opname. Niets gaat boven de vetzuren uit het natuurproduct.

4. Waarom wordt er wel dan wel zoveel gedaan over die vetzuren? Marketing.....
Voor een paar jaar terug zat iedereen aan de garlic caps...

geef hier dan eens voorbeelden van

geef hier dan eens voorbeelden van

340mg EPA en 230mg DHA (Van reclame site).

Volgens onderzoek: 450 totaal, ...UK adult diet a daily intake of EPA+DHA of about 230 mg....

Dus komt iemand met een UK-diet 220 mg tekort. Geen 570 mg.

(Uk-diet is discusieerbaar, echter staat er dat het grootste gedeelte uit gevogelte komt)

Current intakes of EPA and DHA in European populations and the potential of animal-derived foods to increase them.Ian Givens D, Gibbs RA.
Faculty of Life Sciences, Nutritional Sciences Research Unit, School of Agriculture, Policy and Development, University of Reading, Reading RG6 6AR, UK. d.i.givens@reading.ac.uk

Maar wat zijn de concrete gevolgen? Je krijgt er dus kanker van? Nou dan ga ik echt niet minder vis eten, als het echt zo erg zou zijn dan zou het wel door EU verboden zijn. Daarnaast wordt vis ook vaak aangeraden in vele dieten.

340mg EPA en 230mg DHA (Van reclame site).

Volgens onderzoek: 450 totaal, ...UK adult diet a daily intake of EPA+DHA of about 230 mg....

Dus komt iemand met een UK-diet 220 mg tekort. Geen 570 mg.

(Uk-diet is discusieerbaar, echter staat er dat het grootste gedeelte uit gevogelte komt)

Current intakes of EPA and DHA in European populations and the potential of animal-derived foods to increase them.Ian Givens D, Gibbs RA.
Faculty of Life Sciences, Nutritional Sciences Research Unit, School of Agriculture, Policy and Development, University of Reading, Reading RG6 6AR, UK. d.i.givens@reading.ac.uk

nee van het dikgedrukte
namelijk dat het nadelig is voor bepaalde processen in het lichaam
welke dan?

Terug
Naar boven