XXL Nutrition

vast op 'laag' gewicht

sammy45

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
85kg
hallo iedereen,

eerst en vooral wil ik vermelden dat mijn profiel idd net is aangemaakt, maar dat komt omdat ik eigenlijk alleen maar lees en geen reacties zet... ik zit al vanaf mijn 17jaar ongeveer op dit forum (ben nu 21) dusjah... :p
maar kom, nu waarvoor ik eigenlijk dit topic aanmaakte:

Ik ben beginnen trainen op mijn 17 jaar omdat ik toen met de voetbal wat steviger moest worden voor de eerste ploeg (ik woog amper 60 kilo, met 1.79m). Ik had toen al wat gelezen op dit forum en wat dingen onderhoord op de sportschool, en het kwam bijna overal op het zelfde neer: eten. Dus deed ik dat ook. Ik heb van in het begin serieus getraind (heb hier en daar zelfs wat last van striemen, maar deze zitten goed verborgen in huidplooien :p) en woog tegen mijn 20jaar al een goede 77-78kg .Ik heb eerst een dik jaar getraind zonder supplementen, maar toen kwam het erop neer dat ik door de voetbal en het trainen in de sportschool tesamen, nogal veel eiste van mijn lichaam dus heb ik eiwittenshakes ed aangeschaft. Via de voetbal kreeg ik vanaf mijn 19e ook creatine, dit alles tesamen heeft dus ook wel veel bijgedragen.

Wel, nu zit ik een jaartje verder en weeg ik eigenlijk nog altijd 78 kg en heb geen idee hoe ik nog iets meer spieren zou kunnen kweken... Ik denk niet dat 78kg mijn natuurlijke limiet is, ben namelijk 1.78m-1.80m (denk ik) en zou graag 85-86kg wegen. In de bijlage zit een kort overzicht van welke dag ik wat train, en om een voorbeeld van mijn voedingsschema wat te laten zien zit er ook bij wat ik gisteren allemaal gegeten heb.
sportschool is maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag (avond)
voetbal is maandagmiddag, woensdagavond en zaterdagavond.
Iemand die iets ziet wat ik niet goed doe??? :s of heb ik toch mijn natuurlijke limiet bereikt?

alvast bedankt
Sammy

Bijlagen

Meet eten, pak chocomel per dag er bij ;) Misschien eens van trainingsschema wisselen, ipv van bv 4x8 naar 5x5 of 3x3 gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Meet eten, pak chocomel per dag er bij ;) Misschien eens van trainingsschema wisselen, ipv van bv 4x8 naar 5x5 of 3x3 gaan.
oke, meer eten... maar dat heb ik al geprobeerd, zelfs nu moet ik al met tegenzin eten omdat ik eigenlijk geen honger heb :s en mijn schema verandert elke 10 weken, dus dat zit (volgens mij) wel goed denk ik :p

maar je veranderd je schema kwa oefeningen of reprange?

14 sneden brood, 10 in 1 keer :eek:

heb je je voeding al eens goed uitgerekend qua kcal en verhouding van e/k/v?

• Topic Starter Topic Starter
maar je veranderd je schema kwa oefeningen of reprange?
om de 10 weken van oefeningen, maar ik doe niet bij bvb elke borst oefening 4x8, ik doe bvb bench press 4x10, en dumbbell flys 5x6 enzo...

---------- Post added di 7 jun 2011 at 19:59 ----------

14 sneden brood, 10 in 1 keer :eek:

heb je je voeding al eens goed uitgerekend qua kcal en verhouding van e/k/v?
nog niet echt uitgerekend, maar ik heb het gekregen vanuit de club en heb ze vermeld dat ik ook nog naar de sportschool ga... dus in principe zou dit niet zo een slecht voedingsschema mogen zijn voor mij (ik sluit hierbij natuurlijk niet uit dat het geen slecht kan zijn he :p)

Probeer eens op je zware compounds 5x5, en dan je assistance oefeningen in de 3-4x12-15

Terug
Naar boven