XXL Nutrition

veel aan het varen daarom problemen met voeding

nielsw93

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
73kg
Vetpercentage
10%
ik zal me eerst even voorstellen Niels uit Maassluis 20

Ik zit met het probleem dat ik vaak aan het varen ben (ik heb wel de gelegenheid om elke dag te sporten)

Nu vroeg me ik af hebben jullie tips kwa voeding

Ik ben meestal 1 maand weg.

ik 3x per dag kunnen we eten waar van 1 keer warm
daar tussen kan ik nog wel brood pakken

Mijn vraag is
-Wat kan ik nemen om meer voeding binnen te krijgen gebruik zelf eiwitten shake's

zou ik bijvoorbeeld repen mee kunnen nemen? zo ja welke raden jullie aan

Alvast bedankt!

Ligt eraan wat voor voeding je nodig hebt hé. Maar wat betreft eiwit, je kan toch gewoon een tonnetje whey meenemen en een shakebeker?

• Topic Starter Topic Starter
muesli, studentenhaver, gebroken lijnzaad, amandelmeel, Dit alles als ontbijt met Yoghurt?
Taco's met tonijn en wat groenten als tussendoor?
Voor het slapen gaan in plaats van kwart: casesein eiwit met scheut lijnzaadolie?
Ik bedenk nu maar wat opties. enne,.. een behouden vaart! :-)

Koop een weightgainer met havermout als carb source, sla paar dozen melk op, paar potjes pindakaas. Dan wanneer je honger hebt gewoon shake maken met dikke broodje pindakaas! Zit je zo tegen 500-600 Kcal

een hengel, genoeg eiwit om je heen toch?

maar vooral calorierijk voedsel lijkt me; noten, pindakaas, melk etc.

Koop een weightgainer met havermout als carb source, sla paar dozen melk op, paar potjes pindakaas. Dan wanneer je honger hebt gewoon shake maken met dikke broodje pindakaas! Zit je zo tegen 500-600 Kcal

zit je op een butget: koop xantaangom, havermout en wey en een multivitaminetablet. Maak hiervan je eigen weightgainer :) Ps op met die xantaangom, je hebt slecht een half theelepeltje ervan nodig in je blender.

allemaal bedankt voor de info ik heb ook andere topics bekeken met voeding

heb nu een schema in elkaar gezet alleen het blijft lastig

en dan voor al de tussen doortjes
19ta2e.png

zitten nog veel gaten in iemand hier nog tips voor?

kan niks in de koeling bewaren
en maar 1 keer per dag warm eten

heb je een dag waarop je vooruit kan koken?
Dan maak je gewoon flink wat maaltijden die je alleen hoeft te magnetronnen toch?

Waarom nemen zoveel mensen van die gore standaard zilvervliesrijst meuk? Er zijn toch veel lekkerdere en betere rijstsoorten te krijgen zeker?
Basmati zilvervlies rijst levert meer eiwit

Laatst bewerkt:
Als je de gelegenheid hebt om te sporten, heb je vast ook wel de gelegenheid om je (voorbereide
) voeding te bewaren?
Niet alles hoeft in de koeling, en zelfs daarbij is er veel te verzinnen

Waarom nemen zoveel mensen van die gore standaard zilvervliesrijst meuk? Er zijn toch veel lekkerdere en betere rijstsoorten te krijgen zeker?

meer vezels in zilvervliesrijst. Lager in de GI index, mocht je daar waarde aan hechten.

En "goor" is een mening. Ik vind het lekkerder dan basmati :)

meer vezels in zilvervliesrijst. Lager in de GI index, mocht je daar waarde aan hechten.

En "goor" is een mening. Ik vind het lekkerder dan basmati :)

+1
Basmati zilvervlies nog nooit geprobeerd, maar vind zilvervlies sowieso al lekker dan witte rijst (m.u.v. pandan bij sommige gerechten)

heb je een dag waarop je vooruit kan koken?
Dan maak je gewoon flink wat maaltijden die je alleen hoeft te magnetronnen toch?

nee kan niet voor uit koken

zit bij de marine, ik heb daar niet de beschikking over om te gaan koken,
of iets in de koelkast te bewaren. die zitten al helemaal vol voor de 150 man aan boord

ik zoek meer dingen die ik lang kan bewaren en niet in de koelkast hoeven

nee kan niet voor uit koken

zit bij de marine, ik heb daar niet de beschikking over om te gaan koken,
of iets in de koelkast te bewaren. die zitten al helemaal vol voor de 150 man aan boord

ik zoek meer dingen die ik lang kan bewaren en niet in de koelkast hoeven

blikken bonen? sowieso alles wat ingeblikt is lijkt me dan. Tonijn, sardines, etc.

Zit je ook bij de Marine? Zet het 6 meal plan uit je hoofd eventueel. Je kan ook genoeg makro's binnenkrijgen met 3 maaltijden, neem je wat shakies om je training heen. Om alleen aan de eiwitten te voldoen bij de broodmaaltijden supplementeer je met goeie whey (evt weightgainer/maaltijdvervangershakies) en je kan evt voor een maand tonijnblikken inslaan bij de Makro of iets en die meenemen ;)

Laat dat idee dat je zo vaak moet eten lekker varen, eet gewoon wanneer het je uit komt..

kon het niet laten

neem zelf tijdens het bergbeklimmen proteine pannekoeken van de body en fit shop mee en de gewoon repen verder is het lastig je moet namelijk natuurlijk ook je groente binnen krijgen

In studentenhaver zitten ook noten. Die voeg je ook toe in amandelmeel. Mogelijk een idee om je musli te verreiken met rozijnen in plaats van studentenhaver. Een schepje wey erbij lift je ontbijtje ook op!
Vergeet je fruit ook niet. Sinaasappels kan je lang bewaren. en bananen in het donker (niet koelen trouwens) ook. Die waardes zie ik niet terug in je schema.
Een shake met alleen wey? Maal thuis havermout tot poeder. 70 gram per dag bijvoorbeeld en reken uit hoeveel je moet fijnmalen voor een maand. Ik doe dat bijvoorbeeld met een blender. In die shake gaat ook nog een banaan, een scheutje olijfolie en een half theelepeltje xantaangom (eerder genoemd in een eerdere post). Kan er een blender mee aan boord? Zo heb je een volwaardige maaltijd vervanger :-)
Boterhammen en rijst in 1 maaltijd leveren soortgelijke koolhydraten. volkoren pasta met tonijn en pastasaus( die rode van de aldie bijvoorbeeld) Lijkt me een beter alternatief. Paar olijven erbij :-) kan ook met bonen in plaats van pasta of rijst die eerder is een post zijn genoemd.
Verder zie ik geen toegevoegde waarde bij die gebroken lijnzaad bij je caseïne eiwit later op de avond??

Laatst bewerkt:

Daarom:
Calories: Brown = 111, White = 130
Glycemic Index: Brown = 55, White = 70
Glycemic Load: Brown = 12, White = 18
Amino Acid Score: Brown = 75, white = 71
Protein: Brown = 2.6g, White = 2.7g
Carbohydrate: Brown = 23.0g, White = 28.2g
Total Fat: Brown = 0.9g, White = 0.3g
Saturated Fat: Brown = 0.2g, White = 0.1g
Monounsaturated Fat: Brown = 0.3g, White = 0.1g
Polyunsaturated Fat: Brown = 0.3g, White = 0.1g
Omega-3 Fatty Acids: Brown = 14.0mg, White = 13.0 mg
Omega-6 Fatty Acids: Brown = 309mg, White = 62.0mg
Dietary Fiber: Brown = 1.8g, White = 0.4g
Thiamin (B1): Brown = 0.1mg, White = 0.2mg
Riboflavin (B2): Brown = 0.0mg, White = 0.0mg
Niacin (B3): Brown = 1.5mg, White = 1.5mg
Vitamin B6: Brown = 0.1mg, White = 0.1mg
Folate: Brown = 4.0mcg, White = 58.0mcg
Vitamin E: Brown = 0.0mg, White = 0.0mg
Magnesium: Brown = 43.0mg, White = 12.0mg
Phosphorus: Brown = 83.0mg, White = 43.0mg
Potassium: Brown = 43.0mg, White = 35.0mg
Selenium: Brown = 9.8mcg, White = 7.5mcg
Zinc: Brown = 0.6mg, White = 0.5mg

Basmati levert inderdaad wel meer eiwitten op, maar dat zijn plantaardige;)

Terug
Naar boven