XXL Nutrition

Vegetarisch en toch genoeg??

jfprinsesje

Novice
Waardering
0
Hey,

Ik eet vrijwel vegetarisch alleen af en toe wat vis/ rund of kip -varken echt nooit- Ik denk dat ik 2x in de week iets van vlees/ vis eet. Ik ben nog niet zo heel lang geleden begonnen met kt. Ik maak me een beetje bezorgd om mijn eiwitten. Probeer wel elke dag printa of kwark te nemen en heb laatst maar een eitje extra genomen, maar ik ben nou eenmaal een groentefreak!

Liefs,

Vlees heb je niet nodig. Je kunt makkelijk zonder mits je maar genoeg eiwitten verder binnen krijgt en lekker gevarieerd eet. Ik zou me daar echt geen zorgen om maken. Ikzelf eet wel vis maar geen vlees verder en daar voel ik me "kiplekker" bij.
Dus, hou die goede gewoonte vast (en ban dat vlees gewoon volledig uit je dieet op wat vis na) en trainze!

Vlees niet nodig? Het is thans een makkelijke (en lekkere) bron voor eiwitten. Denk dat je toch flink je best moet doen, als je niet elke daag vlees of vis om voldoende eiwitten binnen te krijgen.

Veel bonen en noten eten, in jouw geval zuivel (zoals kwark), eventueel aanvullen met proteïneshakes. Easy as pie.

Gruwelijk veel eieren, bonen combineren met rijst, pindakaas combineren met brood en genoeg melk.

Vlees niet nodig? Het is thans een makkelijke (en lekkere) bron voor eiwitten. Denk dat je toch flink je best moet doen, als je niet elke daag vlees of vis om voldoende eiwitten binnen te krijgen.

Onzin. Er zijn meer dan voldoende bronnen van eiwit behalve vlees. Hell, als je zo graag vlees wilt kun je zelf namaak vlees vreten. Smaakt nog lekker ook. Vlees is niet nodig, yup, I'll say it.

Hey,

Ik eet vrijwel vegetarisch alleen af en toe wat vis/ rund of kip -varken echt nooit- Ik denk dat ik 2x in de week iets van vlees/ vis eet. Ik ben nog niet zo heel lang geleden begonnen met kt. Ik maak me een beetje bezorgd om mijn eiwitten. Probeer wel elke dag printa of kwark te nemen en heb laatst maar een eitje extra genomen, maar ik ben nou eenmaal een groentefreak!

Liefs,

wat ik niet snap is dat je wel nog vlees eet, als je de princiepes van een vegetarier hebt moet je ook wel concequent zijn vindt ik

Zeur niet :) .....zegt dat ze zo eet niet dat ze de er 1 is.

En ja idd o.a eten zoals vegan aangeeft...vlees is overrated.

• Topic Starter Topic Starter
Haha, ik bén idd geen vegetarier, maar eet gewoon niet veel vlees. Vooral geen varken, is nou niet bepaald het meest gezonde vlees. Ook is een beetje minder vlees eten goed voor het milieu en tja... ik hoef niet zo nodig elke dag vlees op het menu en voordat ik kt deed, was dat prima!
Waar kan ik vinden hoeveel eiwitten ik nodig heb? Of is dat een hele stomme vraag, ik doe nog maar 2-3 weken aan kt en ben nu pas mijn voeding aan het aanpassen :oops:
Liefs

Terug
Naar boven