JennyMindTricks
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 10
- Lengte
- 1m68
Wat voor vleesvervangende producten zijn goed? Want al dat kip etc eet ik niet.. (trouwens ook geen vis..)
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Als je maar geen soja voedsel eet, want ze kappen elke dag tientallen vierkante kilometers aan oerwouden om daar soja te verbouwen. Door al dat kappen van bossen sterven natuurlijk heel veel aapjes en andere bijzondere en exotische dieren en dat wil je al veganist natuurlijk niet op je geweten hebben! Het produceren van soja producten geeft daarnaast ook nog eens heeeel veel co2 uitstoot en daar zullen de aapjes ook niet blij mee zijn
oftewel eet gewoon lekker biologisch vlees dat van scharrel dieren komt en die een goed leven hebben gehad. Er is gewoon een kringloop van leven en voedsel en waarom die onnatuurlijke menselijke creaties eten als je daar mee alleen maar de natuur verstoort!
Gras > koeien > mensen
Mens poept = voeding voor gras en de kringloop gaat zo weer door.
Als je maar weet dat minimaal 95% van die soja wordt gebruikt als veevoer. Bijna alle soja die wordt gebruikt in vleesvervangers komt dan ook nog eens uit biologische teelt i.p.v. uit de teelt waarvoor diverse oerwouden verdwijnen. Soja uit de non biologische teelt is meestal genetisch gemodificeerde soja en wordt o.a. gebruikt in pleuriszooi als koekjes en andere troep.Als je maar geen soja voedsel eet, want ze kappen elke dag tientallen vierkante kilometers aan oerwouden om daar soja te verbouwen. Door al dat kappen van bossen sterven natuurlijk heel veel aapjes en andere bijzondere en exotische dieren en dat wil je al veganist natuurlijk niet op je geweten hebben! Het produceren van soja producten geeft daarnaast ook nog eens heeeel veel co2 uitstoot en daar zullen de aapjes ook niet blij mee zijn
oftewel eet gewoon lekker biologisch vlees dat van scharrel dieren komt en die een goed leven hebben gehad. Er is gewoon een kringloop van leven en voedsel en waarom die onnatuurlijke menselijke creaties eten als je daar mee alleen maar de natuur verstoort!
Gras > koeien > mensen

10 jaar geleden vond ik het zielig voor die beesten ja maar momenteel heb ik ook wel het verstanddat als ik het niet opeet dat iemand anders het wel doet, maar ik lust het gewoon niet meer dus
![]()
Nu vind je het dus niet meer zielig ofzo ... tsss ... Als je denkt dat je nu 'het verstand' hebt met voorgaande uitleg, you don't know anything. What an attitude!
Ik had je willen helpen met info over eiwitrijke vleesvervangende voeding, but with such an attitude you ain't got shit!
Als je maar geen soja voedsel eet, want ze kappen elke dag tientallen vierkante kilometers aan oerwouden om daar soja te verbouwen. Door al dat kappen van bossen sterven natuurlijk heel veel aapjes en andere bijzondere en exotische dieren en dat wil je al veganist natuurlijk niet op je geweten hebben! Het produceren van soja producten geeft daarnaast ook nog eens heeeel veel co2 uitstoot en daar zullen de aapjes ook niet blij mee zijn
Gras > koeien > mensen

Nu vind je het dus niet meer zielig ofzo ... tsss ... Als je denkt dat je nu 'het verstand' hebt met voorgaande uitleg, you don't know anything. What an attitude!
Ik had je willen helpen met info over eiwitrijke vleesvervangende voeding, but with such an attitude you ain't got shit!

Seitan is leuk, maar zijn eiwitten van zeer lage kwaliteit.
Toch kun je je afvragen in hoeverre een koe in de bioindustrie daadwerkelijk ongelukkiger is dan een koe die iedere dag in de weide mag rondlopen. Allicht dat het wat verschil maakt, maar veel verschil? En in hoeverre is die grotere mate van geluk te vergelijken met het geluk dat mensen ervaren?
Als je dezelfde koe uit de bioindustrie moet vergelijken met een wilde buffel ergens op de Afrikaanse Savannah zou je toch tot een veel andere conclusie moeten komen. In het wild hebben dieren continu te maken met stress en (doods)angsten. Maar nee, dat laatste is natuurlijk weer NIET ethisch verwerpelijk omdat het binnen ons menselijke idee 'natuurlijk' is. Wat 'natuurlijk' is, is immers wat de mens als 'natuurlijk' beschouwt. Wat mij betreft een beetje hypocriet.
(egoïsme)
hoe onzeker dat bestaan ook is. En als ik dat als weldenkend mens zou willen ga ik er ook vanuit dat de meeste dieren(als ze die keuze voor hun zelf zouden kunnen maken) dat prettiger zouden vinden en dus help ik een beetje mee met die keus door tegen de vlees industrie te zijn.@ bsbsbs
Dieren maken elkaar dikwijls op de meest grove wijze af. Het is een fabeltje dat dieren enkel doden uit noodzaak. Men hoeft dit niet eens ver van huis te zoeken: denk maar aan de kat die graag 'speelt' met zijn prooi, terwijl het beest meer dan genoeg te eten krijgt in de vorm van kattenvoer. Denk aan de mannetjesleeuw die uit strategisch belang mbt zijn territorium de welpen verwekt door andere leeuwen doodt.
ik bedoelde die opmerking die ik maakte ook niet persoonlijk tegen jou, en ik ben er ook van overtuigd dat als wij niet waren ge-evolueerd, maar een ander dier zoals bijvoorbeeld de chimpansees....dat die hetzelfde zouden gaan doen als de mens nu doet en het de mens was die met uitsterven zou worden bedreigd.