Fitness Seller

Verband AAS en myeloperoxidase

RickyRozay

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

een redelijke tijd geleden heb ik een kuur gedaan, 10 weken test e 500mg. Dit is inmiddels al een goede 2 maanden geleden. Onlangs heb ik een bloedonderzoek laten doen (niet gericht op test levels) en ik kreeg net een belletje omdat de resultaten apart waren. Na electronisch onderzoek bleek mijn witte bloedcellen count ver onder de norm. Dit bleek omdat ik een enzym mis dat gebruikt wordt voor dat onderzoek om te meten. Het missende enzym is myeloperoxidase. Nu weet ik hier verder niks van af, maar zou dit tekort in dit enzym kunnen komen door de kuur? De dokter vertelde me dat dit een aangeboren afwijking is, maar hij is niet bekend met mijn kuurverleden.

Thanks!

Ik zou dit even lezen
http://en.wikipedia.org/wiki/Myeloperoxidase

Sowieso niet echt aan te raden om met deze conditie/aandoening te blijven kuren..

Recent studies have reported an association between myeloperoxidase levels and the severity of coronary artery disease.[8] It has been suggested that myeloperoxidase plays a significant role in the development of the atherosclerotic lesion and rendering plaques unstable.[9][10]

• Topic Starter Topic Starter
Ja, ik ben ook m'n best aan het doen om de belangrijke punten te ontleden. Ik ga de desbetreffende studies vanavond ook even doornemen. Ben vooral benieuwd of het verband positief is of negatief, dat staat er niet bij.

Ik denk dat het er los van staat. Maar wellicht dat 1 van de studies daarover meer duidelijkheid verschaft.
iig goed dat je niet zomaar de mening van 1 arts als leidraad neemt. Knowledge is Power ;)

Ja, vond ook zo 1-2-3 niet iets op Google wat erop wees dat AAS (tijdelijk) de het desbetreffende enzym reduceert, maargoed, heb verder geen kennis op dat gebied.
Inderdaad!

Hallo allemaal,

een redelijke tijd geleden heb ik een kuur gedaan, 10 weken test e 500mg. Dit is inmiddels al een goede 2 maanden geleden. Onlangs heb ik een bloedonderzoek laten doen (niet gericht op test levels) en ik kreeg net een belletje omdat de resultaten apart waren. Na electronisch onderzoek bleek mijn witte bloedcellen count ver onder de norm. Dit bleek omdat ik een enzym mis dat gebruikt wordt voor dat onderzoek om te meten. Het missende enzym is myeloperoxidase. Nu weet ik hier verder niks van af, maar zou dit tekort in dit enzym kunnen komen door de kuur? De dokter vertelde me dat dit een aangeboren afwijking is, maar hij is niet bekend met mijn kuurverleden.

Thanks!

stuur een pm naar getxxl is de expert hier.. of miss reageert hij zelf wel

Hier zitten geen experts op dit forum. Alleszins geen ervaringcoïtusperts. GetXXL studeert informatica. Het enigste wat hij hier post, is ook maar wat hij erover op internet vindt.
FYI ik haal de minste informatie nog van het internet (zeg maar gerust bijna nihil).

9aog7p.jpg

xc3tk2.png

En toevallig vandaag binnengekomen:
2hg7pfl.png

Voor de rest lees ik eigenlijk alleen journals en heb het e.e.a. digitaal aan boeken. Ik kom vrijwel niet op andere fora, noch lees ik andere sites. Voortaan nadenken voor je domme assumpties plaatst.

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Thanks!

t'Is toch duidelijk dat een genetische afwijking is waar je mee geboren wordt. Het is niet zo dat anabole steroïden plots iets aan je chromosonen gaat veranderen.

Nee oke, dat staat nu wel ongeveer vast. Ik heb er geen kennis van dus dacht misschien zou het kunnen...

Heb 2 artikelen die het verband tussen het enzym en hartproblemen uitleggen globaal bekeken. Enkele quotes:

However, recent studies have demonstrated that MPO contributes to adverse ventricular remodeling after myocardial infarction. Using a chronic coronaryartery ligation model, MPO knockout mice demonstrated amarked reduction in leukocyte infiltration and left ventriculardilatation, associated with delayed myocardial rupture andpreservation of systolic function (Figure 4).This benefit
was associated with reductions in the oxidative inactivationof plasminogen activator inhibitor-1 and subsequent tissueplasmin activity. By promoting the development of abnormalventricular geometry, MPO may thus play a role in thesusceptibility to and progression of heart failure after myo-cardial infarction.
Recent observations now extend this perspective and suggest that MPO is profoundly involved in the regulation of cellular homeostasis and may play a central role in initiation and propagation of acute and chronicvascular inflammatory disease. For example, low levels of MPO-derived hypochlorous acid (HOCl) interfere with intracellular signaling events,MPO-dependent oxidation of lipoproteins modulates their affinity to macrophages and the vessel wall, MPO-mediated depletion of endothelial-derived nitric oxide (NO) impairs endothelium-dependent vasodilatation, and nitrotyrosine (NO2Tyr) formation by MPO sequestered into thevessel wall may affect matrix protein structure and function.
A major determinant of plaque progression or regression rate is the balance between cholesterol uptake versus efflux pathways. These results suggest that MPO may adversely impact on both processes, fostering the net deposition and accumulation of cholesterol within cells of the artery wall. The correlation between MPO levels and angiographic evidence of atherosclerotic plaque, as well as the apparent
atheroprotective effects of genetic deficiencies of MPO, are consistent with the hypothesis that MPO participates in the initiation and/or propagation of CVD (Figure 1)
Alternatively, therapeutic strategies aiming to remove MPOfrom the endothelial and subendothelial space may represent apromising tool to prevent the proinflammatory actions ofMPO in the vessel wall. MPO binds to endothelial cells viaheparansulfate–GAG, and indeed it was shown that heparinprevents and reverses MPO binding to endothelial cells (Baldus et al., 2002). The removal of MPO by heparin is very
likely an explanation for the anti-inflammatory actions ofheparin.

Dus als ik het goed begrijp, hoef ik er niet bang voor te zijn dat de cominatie AAS en myeloperoxidase deficientie een vervelende afloop kan hebben..

Terug
Naar boven