AndroidHealthClinic

verbetering nodig in voedsel schema

dafff17

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
92kg
halllo iedereen
ik ben een meisje van 17, ik weeg 93 kilo en ben 1.83 lang.
Ik wil ongeveer naar de 70-75 kilo toewerken.

ik vroeg mij af:
hoeveel calorieën is gezond op een dag?
Wat zou ik s'avonds kunnen eten, behalve fruit?
eventueel wil ik bij een goed voedingsschema ook wel wat trainingsoefeningen doen maar wil hiervoor niet naar de sportschool gaan, dan liever cardio buiten of buikspieroefeningen of iets in die richting.
dit is wat ik nu ongeveer eet op een doordeweekse dag:
1 boterham worst (theeworst,smeerworst,salami)
Koekje/fruit
2 boterhammen (1 zoet, een worst)
Fruit
Avondeten (wat de pot schaft)
Soms fruit

Over de gehele dag drink ik zo’n 2 liter water, soms zelfs meer.

jij moet de sticky's maar eens gaan lezen.

En met die 'hiervoor niet naar de sportschool gaan' opmerking trek je geen seriously reacties aan

Nou, dat is al niet bijzonder veel wat je daar eet. Denk niet dat je al boven je Kcal onderhoud zit. Misschien dat je je beleg kan vervangen door kip of kalkoen filet, maar dat is ook alles.
Hoe lang ben je al bezig? Of wil je juist net beginnen?
Ik zou gewoon beginnen met eens goed te gaan cardioen. 3 keer per weer een uur.

• Topic Starter Topic Starter
Nou, dat is al niet bijzonder veel wat je daar eet. Denk niet dat je al boven je Kcal onderhoud zit. Misschien dat je je beleg kan vervangen door kip of kalkoen filet, maar dat is ook alles.
Hoe lang ben je al bezig? Of wil je juist net beginnen?
Ik zou gewoon beginnen met eens goed te gaan cardioen. 3 keer per weer een uur.

ik probeer zegmaar niet te snoepen wat af en toe nog wel eens gebeurt maar buiten dat probeer ik het al een tijdje
verder fiets ik elke dag naar school : maandag en dinsdag kwartiertje heen kwartier terug woensdag donderdag vrijdag driekwartier heen en terug
verder doe ik op maandag avond een uurtje streetdance en op donderdag middag een sportles geregeld door school(nu aan het wandklimmen maar over 2 weken fitness.)
dus bewegen doe ik wel maar wil in mijn vrije tijd idd nog extra gaan doen. Maar watvoor cardio is er mogelijk... ik was al weer begonnen met skaten en vind dit ook leuk! maar verder zou ik het niet weten.

Hardlopen natuurlijk

hey dafff17 je zouw eigenlijk een voedingsschema moeten maken maar je moet meer eten dat klinkt raar maar als je te weinig eet dan slaat je lichaam alles op als vet zeg maar snap je. bewegen doe je genoeg je kan alle soorten cardio doen, fietsen lopen crosstrainer roeien enz. je moet het wel langzaam op bouwen niet meteen als een gek te keer gaan, begin met een half uur wat je uit kan bouwen tot 1uur. 3x perweek
ook krachttraining helpt! sucses

hey dafff17 je zouw eigenlijk een voedingsschema moeten maken maar je moet meer eten dat klinkt raar maar als je te weinig eet dan slaat je lichaam alles op als vet zeg maar snap je. bewegen doe je genoeg je kan alle soorten cardio doen, fietsen lopen crosstrainer roeien enz. je moet het wel langzaam op bouwen niet meteen als een gek te keer gaan, begin met een half uur wat je uit kan bouwen tot 1uur. 3x perweek
ook krachttraining helpt! sucses

hey bedankt voor je reactie!
je zegt meer eten,,, maar wat zou ik dan moeten eten dat het niet ongezond word?

kip/vis/groente biefstuk of entrecote kan ook meer boterhammen bruin of donker met kipfilet kalkoenfilet tonijn pindakaas (maar niet te veel) magere kwark s'avonds fruit natuurlijk is altijd goed. sucses

Hmm je moet even goed duidelijk maken wat je doelen zijn, want dit is wel een bodybuild forum en als jij niet aangeeft dat je totaal geen spieren wilt, dan gaan wij ervan uit dat je ondertussen ook gewoon wat spiermassa wilt behouden. Weet je heel toevallig wat je vetpercentage is?

Er zijn verschillende manieren om af te vallen:
1. Je verbruikt dagelijks 2500 calorieen (bijvoorbeeld dan) door gewoon je normale ding te doen en je eet 2000 calorieen per dag. Je zal dan vet kwijtraken maar ook veel spieren (spieren worden afgebroken voor energie).
2. Je krikt je voedingomhoog naar 2500 calorieen en bovendat verbrand je een extra 500 calorieen door elke dag te cardio'n. Hierdoor zal je vet kwijtraken en ook spier, maar minder spier als in situatie 1.
3. Zelfde als situatie 2, maar je gaat ook 2,3 of 4 keer per week naar de sportschool voor krachtraining. Hierdoor zal je ook nog steeds vet kwijtraken (mits je onder je dagelijkse verbruik eet), maar het zal vooral vet gebruiken als energie en je zal weinig spier verliezen (en misschien wat spieren krijgen, als je redelijk wat vet hebt en je bent net nieuw).

Als je teweinig eet (zoals jij doet) dan zal je lichaam op de geve moment heel zuinig omgaan met je energie. Je lichaam verbruikt dan aanzienlijk minder energie en zal eten heel snel opslaan (dus als je opeens weer veel gaat eten word je opeens stuk dikker). Ik raad je gewoon aan om iets meer te eten (maar geen worsten aub, dat is puur vet) en meer cardio te gaan doen + krachttraining. Krachttraining is ook goed, want als je meer spiermassa krijgt dan zal je lichaam meer energie verbruiken per dag aan het onderhouden van je spieren (daar komt het op neer in ieder geval).

kijk ik moet gewoon mijn buik kwijt. ik weet niet wat mn vetpercentage is.
wat is het gevolg ervan als je teveel spiermassa kwijtraakt?
kijk ik hoef geen sixpack ofzo dus...
en moet nog even kijken of ik echt naar de sportschool wil gaan of gewoon cardio als skaten en misschien hardlopen.

Nou het gevolg van teveel spiermassa kwijt is dat je er gewoon totaal niet gespierd uitziet als je vet weg is :p En bovendien zal je sneller aankomen als je minder spieren hebt.

Met jezelf verhongeren en wat skaten krijg je geen mooi strak buikje.

Bloed zweet en tranen

strak buikje is een overdreven doel want die heb ik nog nooit gehad(A) xD maar iniedergeval bedankt voor de tips(A) ga vaker op een dag eten en misschien ook wel trainen

Terug
Naar boven