AndroidHealthClinic

Verbranding fietsen/hometrainer

ReVision

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
104kg
Vetpercentage
29%
Beste mensen ik loop tegen een probleem op wat betreft de calorie verbranding tijdens het fietsen.

Mijn stats zijn.

24jaar
175cm
104Kg
29% VP/BF

Ik fiets de afgelopen dagen 30min op de hometrainer met een gemiddelde snelheid van 36km/h Volgens de hometrainer heb ik dan 140cal verbrand.
Echter als ik online kijk en naar andere voorbeelden dan zou dit veel meer moeten zijn? Nu heb ik vandaag normaal buiten gefietst wederom 30min nu met gemiddelde snelheid 25km/h.

Volgens verschillende "online calculators" verbrand ik dan +/- 500cal.
Ook heb ik online gekeken wat ik zou moeten verbranden met de hometrainer. Wederom zou dit +/- 500 moeten zijn.

Kloppen de gegevens online helemaal niet, of zitten die van mijn hometrainer er gewoon volledig naast? Wie kan mij uitsluitsel geven?

140 cal is inderdaad bijzonder weinig.. klopt iets niet.
De meeste online calculators zijn echter ook wel vrij inaccuraat. Probeer deze eens: http://www.shastasoftware.com/

Laatst bewerkt:
Ik heb een snelheid van 50 op de crosstrainer, dat is zo'n 700kcal per uur. Zou het nog eens goed nakijken.

• Topic Starter Topic Starter
Heb het programma uit de link geprobeerd. Werkt opzich aardig echter enkel als je alle gegevens van de rit weet. Maar ook bij dit programma zit ik bij zowel de hometrainer als de normale fiets net boven de 450cal.

Hoe weet ik wat ik moet hanteren, de gegevens van de hometrainer kloppen overduidelijk niet.

Zal inderdaad zoiets rond de 450 cal zijn dan, hoor. Dat was je vraag toch, hé?

Terug
Naar boven