AndroidHealthClinic

Vergelijking fietsen - lopen

SquatIt

Advanced Bodybuilder
Waardering
11
Ik heb sinds kort veel last van m'n kuiten. Als ik ga joggen, krijg ik al snel een drukkende pijn in de onderbenen. Kheb wat opzoekwerk verricht en ik denk dat het mogelijk een logesyndroom zou kunnen zijn. De pijn is draaglijk bij het lopen, maar volledig afwezig bij het fietsen. Ik zat dus te denken: voor m'n cardio (lichte cardio met doel op vetverbranding) kan ik mss beter gaan fietsen. Op het internet vond ik enkele vergelijking, maar men ging in de discussies altijd te diep in op het aspect vd vervangen die de fiets biedt voor duurlopers. Ik vraag me eerder af of de cardio vervangbaar is wat lichte conditietraining/vetverbranding betreft, of iemand van jullie dit doet, en wat het fiets-equivalent is van een half uur op matige intensiteit te joggen? Alvast bedankt.

Ik had hier ook last van. Soms kon ik bij het hardlopen na 5 meter al niet meer verder door de pijn. Toen was ik even een maandje gestopt met hardlopen en deed ik af en toe ijs op mijn onderbenen. Wat bij mij daarna hielp was wat minder snel hardlopen en kleinere stapjes zetten. Ook let ik er nu goed op dat mijn benen niet gestrekt zijn als ik ze op de grond land. Het hardlopen gaat nu heel goed en ik doe het nu 2x per week.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt, ik zal dat ijs alvast eens proberen. Hoe dikwijls doe je dat?

• Topic Starter Topic Starter
Hier check dit topic even:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f43/heel-veel-pijn-onderbenen-hardlopen-160306/

Ik deed het 1x per dag en dan een kwartiertje. Maar het belangrijkste is dat je even rust neemt.

Heb de post ff doorgelezen. Bedankt, heeft zeker geholpen. Mss toch niet te snel gaan denken aan dat compartiment/logesyndroom. In ieder geval ga ik een week of twee niet lopen, dan zien wat het geeft. Zal de squats/deadlifts ook wat terugschroeven qua intensiteit, maar echt 2 weken stoppen daarmee... zou moeilijk worden denk ik!

Heb de post ff doorgelezen. Bedankt, heeft zeker geholpen. Mss toch niet te snel gaan denken aan dat compartiment/logesyndroom. In ieder geval ga ik een week of twee niet lopen, dan zien wat het geeft. Zal de squats/deadlifts ook wat terugschroeven qua intensiteit, maar echt 2 weken stoppen daarmee... zou moeilijk worden denk ik!

Ik ging zelf gewoon lekker door hoor met deadlifen en squatten. Alleen ff stoppen met hardlopen.

Terug
Naar boven