AndroidHealthClinic

Verkeerde uitvoering dumbbell flyes?

tclaesse

Cool Novice
Waardering
0
Tussen m'n oksel en borstspier heb ik al een hele tijd een vervelende huidplooi. Ze gaat als het ware tot in de helft van de borstspier, vertrekkende dus vanuit de oksel. Voornamelijk het felst aan de linkerzijde, iets minder aan de rechter. Nu vraag ik me af hoe dit er in godsnaam kon komen? Zou het kunnen dat dit werd veroorzaakt door een verkeerde uitvoering van de dumbbell flyes? Moet ik m.a.w. de dumbbells in het vervolg nog dieper laten zakken? Dit toppic heb ik ook reeds gepost onder 'blessures en gezondheid' en daar kreeg ik te horen dat het gewoon vetweefsel kan zijn. Nog iemand die met dit probleem opgezadeld zit? Vooral bij de uitvoering van de barbell biceps curl is het echt geen zicht! Ben steeds verplicht om een t-shirtje aan te trekken bij deze oefening.

lijkt me sterk dat het door een verkeerde uitvoering komt. Zit je hoog in vet of niet?

• Topic Starter Topic Starter
lijkt me sterk dat het door een verkeerde uitvoering komt. Zit je hoog in vet of niet?

Ik zit misschien net iets te hoog qua vetgehalte (dit is vooral te zien aan de heupen). Dus jij denkt ook dat het gewoon vetweefsel zou kunnen zijn ipv een verkeerde uitvoering?

ja dat denk ik wel ja, aantal jaren geleden nog voordat ik trainde en redelijk hoog in vet zat. had ik hetzelfde. en het is lelijk ja.

nee, geen last meer van. en ik zit niet heel laag in vet

Voel er eens goed aan: zeer vermoedelijk wat vet/teveel vel op dat plekje.
Als je iets hard of ''knobellig'' voelt. Is het even goed opletten en aan de bel trekken geblazen, want dat zou het misschien wel eens iets met je lympfeklieren kunnen zijn: onsteking(kje) of iets anders.... dan zou ik er even mee langs een huisarts gaan en er (serious) naar laten kijken.

Lijkt me zeer sterk dat het te maken heeft met een (jarenlang) uitvoeren van ...

Waarschijnlijk is het gewoon wat teveel vel/vet, nogmaals....

Trek er eens een paar (oude) foto's van Sylvester Stallone bij, volgens mij heeft hij dit ook.

Gewoon jouw eigenste eigenaardigheidje, géén sproeten, maar een extra huidplooitje ;)

Correcte uitvoering:

DBFly.gif

Terug
Naar boven