XXL Nutrition

verkiezingen amerika

Peiling Peiling ik ben voor de

• Totaal stemmers
    28
Waarom ben je voor de republikeinen? Kan je wat standpunten van ze opnoemen, wat vind je van de Tea Party en Palin? Ben je het eens met de rechts-populistische aantijgingen in de Amerikaanse 'SBS6' media jegens Obama dat hij stiekem moslim en marxist zou zijn? Hoe denk je over het gegeven dat 20% van de Amerikaanse kiezers werkelijk denken dat Obama een moslim met dubbele agenda zou zijn? Wat vind je er van dat de Republikeinse afgevaardigden de afgelopen 2 jaar daar waar mogelijk werkelijk ieder voorstel van Obama heeft geblokkeerd ongeacht de inhoud?

Laatst bewerkt:
Ik ben geen Texaanse boer!! Natuurlijk ben ik democraat als ik een Amerikaan zou zijn.

Is het gewoon toevallig dat de persoon die "republikeinen" verkeerd schrijft kiest voor de republikeinen? Vragen, vragen..

Geen van beiden, dat 2 partijenstelsel is k*t en gericht op de echte plucheplakkers. Change :roflol:

Geen van beiden, dat 2 partijenstelsel is k*t en gericht op de echte plucheplakkers. Change :roflol:

Hij heeft toch wel minstens twee fundamentele zaken voor elkaar gekregen, dat hem niet meer gelukt is te veranderen zegt meer over het Amerikaanse systeem dan over zijn intenties lijkt me.

Ik denk dan aan de toezicht op kredietverstrekking en de hervormingen in het zorgstelsel. Dat zijn zaken die een tijdje terug onmogelijk werden geacht in het paradijs van het neo-conservatisme. Al is dat laatste natuurlijk nog niet zo effectief als dat het zou moeten zijn, toch ligt er nu een fundament die niet meer terug te draaien is en dus alleen maar voor verbetering vatbaar.

Ook de overheidsingrijpen in het bedrijfsleven i.v.m. de crisis is een typisch niet Amerikaanse ingreep. Tegen de marktwerking in, een republikein of minder eigengereide democraat had dit anders aangepakt en had nu te kampen met een grotere werkloosheid en dus nog slechtere midterm uitslagen.

Laatst bewerkt:
De hervormingen in het zorgstelsel :roflol: Je wel eens verdiept in de gevolgen voor kleinere bedrijven?

De man wordt niet voor niks uitgekotst natuurlijk, het hele change-verhaal was gewoon een wassen neus.

Zover ik begrepen heb zijn er regelingen en subsidies voor kleinere ondernemers die er financiële hinder van ondervinden. Althans, die hadden er moeten zijn. Indien dit systeem niet werkt is het misschien raadzamer te bestuderen waarom dat vangnet er niet is, ik weet dat niet verder. Natuurlijk was dat hele change verkiezingsretoriek, maar zo werkt het daar. Net als dat het daar zo werkt dat de zittende president tijdens de midterms wordt uitgekotst en dat de zittende president afgerekend wordt op de staat van de economie, wat ook de oorzaak van die staat mag zijn en van welk kamp die president ook afkomstig mag zijn.

Wel is het duidelijk dat hij zijn mogelijkheden heeft overschat, ik meen me te herinneren dat hij dat ergens ook impliciet heeft toegegeven.

Laatst bewerkt:
Charles Groenhuijsen had gisteren bij P&W wel een goede analyse waarom dat zorgstelsel niet werkt in de USA. De hele mentaliteit is geheel anders dan onze verzorgingsstaat.

groot fan van Bush hier, republikeinen gestemd dus.

Tijd voor verandering, ik zou op geen van beide partijen stemmen

/care wie er wint. Geldverspilling die hele verkiezing.

Republikeinen, gewoon omdat een democratie nog zwakker is.

Wat zijn je favoriete Bush momenten/ingrepen?

Kyoto +1, War on terror +1 onder andere.
Vond hem ook een veel betere leider dan Obama, was een overschatte vent is dat zeg. Ook werd er toen zoveel onderscheid gemaakt, blanken mogen dat niet maar oh als het een kleurling is dan wel, want die Oprah zat gelijk weer helemaal blij te doen en al die andere van eindelijk een zwarte president terwijl hij inhoudelijk niks klaarspeelt in mijn ogen.

Dat "War on Terror" tegen de "Axis of Evil" heeft goed uitgepakt ja. Heeft ook niet zoveel geld en mensenlevens gekost. Vooral die weapons of mass destruction die ze hebben aangetroffen en opgeruimd is een sterk punt.

Tja, en milieu is natuurlijk een linkse hobby.

is er niet genoeg mis met het beleid hier in BE en NL om over te discussiëren? Moeten we echt persé ook nog een discussietopic openen over die achterlijke amerikanen?:eyes:

Kyoto +1, War on terror +1 onder andere.
Vond hem ook een veel betere leider dan Obama, was een overschatte vent is dat zeg. Ook werd er toen zoveel onderscheid gemaakt, blanken mogen dat niet maar oh als het een kleurling is dan wel, want die Oprah zat gelijk weer helemaal blij te doen en al die andere van eindelijk een zwarte president terwijl hij inhoudelijk niks klaarspeelt in mijn ogen.

:roflol: Ja kleurlingen hebben nu een soort van omgekeerde apartheid ingevoerd natuurlijk? Verder vind ik Obama ook zwaar overschat, maar ach mensen willen ergens in geloven.

:roflol: Ja kleurlingen hebben nu een soort van omgekeerde apartheid ingevoerd natuurlijk? Verder vind ik Obama ook zwaar overschat, maar ach mensen willen ergens in geloven.

Dat vind ik dan ook weer een beetje ver gaan om dat zo te stellen maar als het gaat om de kern zal het er niet ver vanaf zitten.

Terug
Naar boven