XXL Nutrition

verkiezingen amerika

Peiling Peiling ik ben voor de

• Totaal stemmers
    28
Waarom ben je voor de republikeinen? Kan je wat standpunten van ze opnoemen, wat vind je van de Tea Party en Palin? Ben je het eens met de rechts-populistische aantijgingen in de Amerikaanse 'SBS6' media jegens Obama dat hij stiekem moslim en marxist zou zijn? Hoe denk je over het gegeven dat 20% van de Amerikaanse kiezers werkelijk denken dat Obama een moslim met dubbele agenda zou zijn? Wat vind je er van dat de Republikeinse afgevaardigden de afgelopen 2 jaar daar waar mogelijk werkelijk ieder voorstel van Obama heeft geblokkeerd ongeacht de inhoud?

Laatst bewerkt:
Ik ben geen Texaanse boer!! Natuurlijk ben ik democraat als ik een Amerikaan zou zijn.

Is het gewoon toevallig dat de persoon die "republikeinen" verkeerd schrijft kiest voor de republikeinen? Vragen, vragen..

Geen van beiden, dat 2 partijenstelsel is k*t en gericht op de echte plucheplakkers. Change :roflol:

Geen van beiden, dat 2 partijenstelsel is k*t en gericht op de echte plucheplakkers. Change :roflol:

Hij heeft toch wel minstens twee fundamentele zaken voor elkaar gekregen, dat hem niet meer gelukt is te veranderen zegt meer over het Amerikaanse systeem dan over zijn intenties lijkt me.

Ik denk dan aan de toezicht op kredietverstrekking en de hervormingen in het zorgstelsel. Dat zijn zaken die een tijdje terug onmogelijk werden geacht in het paradijs van het neo-conservatisme. Al is dat laatste natuurlijk nog niet zo effectief als dat het zou moeten zijn, toch ligt er nu een fundament die niet meer terug te draaien is en dus alleen maar voor verbetering vatbaar.

Ook de overheidsingrijpen in het bedrijfsleven i.v.m. de crisis is een typisch niet Amerikaanse ingreep. Tegen de marktwerking in, een republikein of minder eigengereide democraat had dit anders aangepakt en had nu te kampen met een grotere werkloosheid en dus nog slechtere midterm uitslagen.

Laatst bewerkt: