AndroidHealthClinic

Verkiezingen in Irak een tegenvaller voor de VS.

prachtig :) zo zie je maar dat je eigen wil op andere landen opleggen toch niet zo makkelijk is als t lijkt.

ik zou nu graag wel de reacties willen lezen van mensen die pro amerika zijn, zagen ze dit aankomen? Hier heb je je democratie, nu komt er een onderdrukking let maar op. Nu komen de burka's, verbod op tv, verbod op dit verbod op dat. Jammer dit allemaal, echt jammer, al die levens voor niets. Nu zijn ze geen stap verder. Amerika de wereldverbeteraar.

SageFrancis zei:
ik zou nu graag wel de reacties willen lezen van mensen die pro amerika zijn, zagen ze dit aankomen? Hier heb je je democratie, nu komt er een onderdrukking let maar op. Nu komen de burka's, verbod op tv, verbod op dit verbod op dat. Jammer dit allemaal, echt jammer, al die levens voor niets. Nu zijn ze geen stap verder. Amerika de wereldverbeteraar.

Ik denk dat het wel mee zal vallen met die burka's enzo, en als wat jij zegt wel allemaal gebeurt, nou dan was dat blijkbaar de wens van het volk. Het was niet mijn keuze geweest, maar als zij dat willen, prima.
Ik ben blij dat Saddam Hoessein weg is, en ik denk niet dat het snel erger zal worden dan zijn bewind. Je hebt alleen wel kans dat er een burgeroorlog komt, met vele tienduizenden doden.
Ik ben niet pro-Amerika, maar ook niet anti, zoals zovelen hier. Amerika mag dan veel slechte dingen doen, veel andere landen zijn nog veel erger, vooral landen uit het midden oosten.
Het is inderdaad heel jammer dat het allemaal zo loopt in Irak, maar hoe hadden de Amerikanen het volgens jou dan moeten doen? Ze moeten daar toch weg? Nu gaan ze weg en is het weer niet goed.
Het zijn uiteindelijk de Irakezen zelf die bomaanslagen plegen en voor alle elende zorgen of niet? Soms denk ik dat ze het in het midden oosten nooit zullen leren.

Nee je ziet het verkeerd, hoe ik het zie is zo: amerika gaat er eerst rotzooi schoppen, vervolgens vallen er genoeg doden, oke saddam is afgezet, super kan niet beter dat vond ik echt top, maar amerika wilt daar een democratie, en je ziet nu zelf dat het er niet van gekomen is. Democratie kan je niet afdwingen. Het zijn terroristen die bomaanslagen plegen OMDAT ze willen dat amerika weg gaat.
En ik zeg dit ook voor de amerikanen zelf, als ze er niet heen waren gegaan dan waren er nu nog meer gelukkige gezinnen zonder verloren familie leden.

Ik ben net zo erg anti bush als anti terrorist als anti saddam als anti pinochet etc.
Toen in iran de koning werd afgezet, of de prins, toen kwamen er ook burka's daar doelde ik op. Dit zijn wel eindeloze discussies geloof ik, en wat de beste oplossing is? Al sla je me dood, ik ben er alleen om te bekritiseren :D hahaha. Als ik de oplossing had, dan zou alles anders geweest zijn, netzoals de perfecte oplossing ervoor zou kunnen hebben dan zou ook alles anders afgelopen zijn.

En die burger oorlog in irak, dat denk ik ook wel dat dat zou komen. Mensen die elkaar afslachten om het geloof, er bestaat niets DOMMER dan dat.

ik vind het wel een goeie grap. Amerika zet met veel tam-tam dictator Sadam Hussein af. Maar zodra het Irakese volk de kans krijgt om zelf te kiezen dan kiezen ze voor een soortgelijke verlicht despoot. :D

Lauw zei:
ik vind het wel een goeie grap. Amerika zet met veel tam-tam dictator Sadam Hussein af. Maar zodra het Irakese volk de kans krijgt om zelf te kiezen dan kiezen ze voor een soortgelijke verlicht despoot. :D

Haha, ja maar ja, 'we' hebben het tenminste geprobeerd. Nu zoeken ze het lekker zelf maar uit.
Het zijn gewoon een stelletje massochisten, hoe erger de dictator hoe beter.

SageFrancis zei:
Nee je ziet het verkeerd, hoe ik het zie is zo: amerika gaat er eerst rotzooi schoppen, vervolgens vallen er genoeg doden, oke saddam is afgezet, super kan niet beter dat vond ik echt top, maar amerika wilt daar een democratie, en je ziet nu zelf dat het er niet van gekomen is. Democratie kan je niet afdwingen. Het zijn terroristen die bomaanslagen plegen OMDAT ze willen dat amerika weg gaat.
En ik zeg dit ook voor de amerikanen zelf, als ze er niet heen waren gegaan dan waren er nu nog meer gelukkige gezinnen zonder verloren familie leden.

Ik ben net zo erg anti bush als anti terrorist als anti saddam als anti pinochet etc.
Toen in iran de koning werd afgezet, of de prins, toen kwamen er ook burka's daar doelde ik op. Dit zijn wel eindeloze discussies geloof ik, en wat de beste oplossing is? Al sla je me dood, ik ben er alleen om te bekritiseren :D hahaha. Als ik de oplossing had, dan zou alles anders geweest zijn, netzoals de perfecte oplossing ervoor zou kunnen hebben dan zou ook alles anders afgelopen zijn.

En die burger oorlog in irak, dat denk ik ook wel dat dat zou komen. Mensen die elkaar afslachten om het geloof, er bestaat niets DOMMER dan dat.

Amerika schopt daar geen rotzooi dat doen de terroristen. Ja, tijdens het vero veren van het land zijn er natuurlijk veel onschuldige doden gevallen. En de oorlog was ook eigenlijk zinloos, daar ben ik het wel mee eens. Maar iig is Saddam weg, dat is toch mooi of niet? Ze hebben nu in ieder geval een kans op democratie gehad.
Toen Amerika er eenmaal zat, konden ze niet in een keer weer weg, dan was er zeker een burgeroorlog gekomen. Dus ze probeerden eerst de Irakese politie en het leger weer op te bouwen zodat die zelf de orde konden bewaren. Alleen doordat die terroristen denken dat amerika daar wil blijven ofzo (wie wil dat stinkland nou hebben? :rolleyes: ), gooien ze de hele tijd bommen, waardoor Amerika nu maar weer weggaat.
Als iedereen gewoon had meegewerkt met de Amerikanen om het land weer op te bouwen, waren ze allang weggeweest.

dat k*tland gaat de volgende jaren van ellende tegemoet, maja ze zoeken het maar uit, zo heeft defensie tenminste werk te doen :rolleyes:

Groot deel van die lui daar weet gewoon niet wat goed voor ze is.
(ervan uitgaande dat 'goed' iets is naar westerse maatstaven)

• Topic Starter Topic Starter
Zelda zei:
Amerika schopt daar geen rotzooi dat doen de terroristen.
Die aanslagen zouden er niet zijn als de amerikanen er niet waren.

Maar iig is Saddam weg, dat is toch mooi of niet?
Dat had sneller, goedkoper, en met veel minder doden gekund door een raketaanval of black ops.

Alleen doordat die terroristen denken dat amerika daar wil blijven ofzo (wie wil dat stinkland nou hebben? :rolleyes: )
enkele biljarden dollars in olie misschien? Ik zou er heel blij mee zijn.

Als iedereen gewoon had meegewerkt met de Amerikanen om het land weer op te bouwen, waren ze allang weggeweest.
Nope, dan hadden ze gezegd: "zie je wel! Onze aanweizgheid doet goed hier... we blijven nog maar een paar jaar langer". Dit alles om een betere uitvalsbasis richting Iran te hebben.

Goeie post dj Phreak.
Wij, het gewone volk, krijgen nog niet de halve waarheid te horen over de oorlog in Irak. Na de blamage met de massa vernietingingswapens is de geloofwaardigheid van Amerika nul komma nul. Imho zitten ze in Irak voor de olie, niets meer en niets minder. En de oorlog was economisch gezien ook wenselijk want de wapenindustrie heeft een flinke boost gekregen.

De verkiezingen in Irak laten zien dat je een volk niet een bepaalde kant op kan dwingen. Zodra ze de kans krijgen kiezen ze gelijk voor een andere religieuze fanaat. Begrijp me niet verkeerd, religieuze extremisten zijn de kankergezwellen van deze planeet, want zij veroorzaken alleen maar oorlog en ellende. Maar de aanpak van Amerika deugt ook van geen kant. :(

dj_phreak zei:
Die aanslagen zouden er niet zijn als de amerikanen er niet waren.
Nee dat is waar, maar dat neemt niet weg dat ze het toch echt zelf doen. Dat de Amerikanen er daarom mede verantwoordelijk voor zijn ben ik wel met je eens.

Dat had sneller, goedkoper, en met veel minder doden gekund door een raketaanval of black ops.
Dat zeg ik toch zelf ook? Die oorlog was fout.
enkele biljarden dollars in olie misschien? Ik zou er heel blij mee zijn.

Nope, dan hadden ze gezegd: "zie je wel! Onze aanweizgheid doet goed hier... we blijven nog maar een paar jaar langer". Dit alles om een betere uitvalsbasis richting Iran te hebben.
Tuurlijk. :rolleyes: Als Amerika olielanden wou hebben hadden ze er al 10 kunnen veroveren. Ze weten ook wel dat ze dáár (moreel) echt niet mee wegkomen.
De VS zijn de enige supermacht op aarde. Ze geven meer geld uit aan wapens dan de nummer 2 tm 15(edit:bijelkaar!). Ze kunnen in principe de hele aarde veroveren als ze dat willen. Dus die theorie slaat echt nergens op.

Laatst bewerkt:
@ Zelda: dat klopt. Moreel gezien komt Amerika nooit weg met het binnenvallen van een land puur voor de olie. In Irak konden ze echter die idioot van een Saddam gebruiken als excuus. Nee, we zijn hier niet voor de olie. We zijn hier om die arme mensen te bevrijden van die nare Saddam. yeah right.... :rolleyes:

Lauw zei:
@ Zelda: dat klopt. Moreel gezien komt Amerika nooit weg met het binnenvallen van een land puur voor de olie. In Irak konden ze echter die idioot van een Saddam gebruiken als excuus. Nee, we zijn hier niet voor de olie. We zijn hier om die arme mensen te bevrijden van die nare Saddam. yeah right.... :rolleyes:

Ja, maar als ze daar vervolgens 10 jaar olie gaan oppompen en naar huis sturen komt dat op hetzelfde neer, dus dat kan ook niet. Ze zullen nu wel zorgen dat Amerikaanse bedrijven een stevige vinger in de pap krijgen natuurlijk en andere belangen veiligstellen. Je hebt me nooit horen zeggen dat Amerika zo'n lieverdje is.

Zelda zei:
Tuurlijk. :rolleyes: Als Amerika olielanden wou hebben hadden ze er al 10 kunnen veroveren. Ze weten ook wel dat ze dáár (moreel) echt niet mee wegkomen.
De VS zijn de enige supermacht op aarde. Ze geven meer geld uit aan wapens dan de nummer 2 tm 15(edit:bijelkaar!). Ze kunnen in principe de hele aarde veroveren als ze dat willen. Dus die theorie slaat echt nergens op.
Maar waarom zou je iets moeten veroveren als het niet nodig is? Oorlog met Irak was economisch gezien een goede zet. Oorlog met (ik noem maar een olie-zijstraat) Indonesië is dat niet. Die bezetting zou extreem veel meer kosten en veel minder opleveren. Daar oefenen ze dus druk op uit via OPEC en andere economische kanalen.

En hoeveel olie ze zullen stelen uit Irak? Ik weet het niet. Ik denk eerlijk gezegd dat niemand dat ooit te weten zal komen. Maar als je geld hebt: koop aandelen Halliburton.

Wedden dat ze verlies lijden op dat hele Irak avontuur?

Coole sig trouwens.

Zelda zei:
Wedden dat ze verlies lijden op dat hele Irak avontuur?
Ik betwijfel het. Puur op de bezetting leiden ze wel verlies, maar je moet ook het grote positieve effect op de binnenlandse economie van de VS meerekenen. Niet alleen de gigantische wapenindustrie daar maakt nu bergen winst, maar denk eens aan de toekomst: als alles goed gaat voor de VS (wat ik met deze verkiezingsuitslag dan weer wel betwijfel), dan hebben ze gelijk zowel een strategische positie in de regio (denk noord-Irak en de olielijnen, denk Iran) alswel een nieuwe afzetmarkt voor hun export (moslim-Marshal Hulp)

:) thanks. Ben het vaak met hem oneens, maar hij heeft wel leuke quotes. :D

Ik vind dat bush hier niets mee is opgeschoten. Amerika heeft een dikke schuld momenteel hoe willen ze dat oplossen?

En daarnaast nog waar ik me echt uitermate aan erger is die abu graib gevangens en guantanamo bay. Het schenden van mensen rechten dat vind ik nou echt jammer, diep triest. Als bush dat nog een beetje normaal had kunnen afhandelen dan had ik het wel door de vingers kunnen zien, alleen zeg nou zelf, mishandelen van gevangenen deden ze ook in het regime van Saddam.

Haha die Sage doet ook niks anders als moslims verdedigen en tegen amerika zijn.
En iedereen ziet het verkeerd volgens hem.
Je bent een wereldvent :D

Terug
Naar boven