Fitness Seller

verlagingsveren...WELKE????

Deze merken zijn duurder maar wel degelijk van kwaliteit.

H&R - Eibach - Spax - Weitec - Intrax - Vogtland - KW

Die kits op ebay zijn heel goed te doen, moet alleen of kijken of ze versturen naar europa. je kunt het beste zoeken in duitsland, heb daar namelijk zelf al veel tuning spul gekocht, en het is de helft goedkoper dan in nederland.

Wel even leten op de reachties van de klanten, maar meestal zit het wel ok. Veel succes ermee :D

Op dit soort essentiele dingen op/aan je auto moet je gewoon het beste van het beste nemen.

A het scheelt je een heel stuk remweg en B je wegligging wordt er stukken beter op.

De gerenomeerde merken zoals Koni Eibach etc zijn echt top, maar reken erop als je gele koni dempers plus schokbrekers neemt dat je een hoop geld kwijt bent, daarentegen heb je wel topkwaliteit ennnnnnnn een nederlands product

Het is al gezegd: Koni's en Eibach.

Vergeet de schokdempers niet! Zonder schokdempers te wijzigen wordt de wegligging alleen slechter.

Ik dacht jaren geleden ook goedkoop klaar te zijn:
Ik heb mijn Corrado ooit verlaagd (alleen veren) en wist niet hoe gauw ik er ook andere schokdempers onder moest zetten.

ligt er ook maar aan hoeveel je wil verlagen denk ik. Bij mijn prelude had ik er geen last van en daar had ik alleen veren onder. Reed veel fijner. Maar de verlaging was slechts 35mm.
Duitse auto's kunnen een stuk lager neem ik aan? want ik geloof dat 5cm voor jappen met dikke velgen het maximale is wil je nog comfortabel willen rijden.

Ik heb hem toen een cm of 6 verlaagd meen ik me te herinneren.
Dat bracht een hoop problemen met zich mee: achterwielen die aanliepen in de wielkast :D je kent het wel.

Ik had nog maar 3 cm grondspeling (voorspoiler) en dat betekende soms een drempel uberhaupt niet kunnen nemen (ook niet schuin) en verplicht omrijden.

Dat waren mooie tijden...

Ik heb hem toen een cm of 6 verlaagd meen ik me te herinneren.
Dat bracht een hoop problemen met zich mee: achterwielen die aanliepen in de wielkast :D je kent het wel.

Ik had nog maar 3 cm grondspeling (voorspoiler) en dat betekende soms een drempel uberhaupt niet kunnen nemen (ook niet schuin) en verplicht omrijden.

Dat waren mooie tijden...

en met een schuin oog kijken wie er allemaal wel niet naar je auto keek;)

Ze keken altijd als ze weer SSSSCCHRRRAAAAAAAPPPPP hoorden als ik een drempel nam :D

Eibach en Faulkner veren, de rest ben ik persoonlijk geen voorstander van.
Zeker hun geld waard, ze hebben tenminste hun effectieve springrate en 'zetten' niet na een tijd. Een andere shokdemper is zeker aan te raden, zoals hierboven al gezegd is geweest, maar bespaar hier niet op. Probeer testritjes te regelen met die setups, en kijk of het je bevalt, iedereen heeft immers andere vereisten van de ophanging. Een custom setup zal je achteraf veel meer tevreden van zijn als het volledig naar je smaak is.

Regelbare dempers is ook een kunst om af te regelen, beter een goeie basis setup dan onnodig zitten prutsen achteraf. Bepaalde merken kun je zelf je demping/valving/etc kiezen. 2 weg regelbaar is ook al zwaar overkill voor op de openbare weg imo. Eventueel kan je kiezen voor een anti roll bar in combinatie met een ophanggingsupgrade, zorgt er voor dat de auto minder overhangt.

En het is niet omdat je keiharde 'race'veren met zware demping hebt, dat je dan ook effectief meer grip hebt. Klinkt misschien tegenstrijdig, maar harde veren met zachte demping ( mits goed afgeregeld ) is het beste compromis. Relatief goed comfort en pakken betere grip.

Ik zie dat je in belgië woont, pas dan op want op de schouwing zitten ze op alles te zagen, een maat van me moest naar een speciale keuring gaan om dat hij verlagingsveren had zitten om zijn wielgeometrie te controleren. Probeer er voor te zorgen dat je er keuringcertificaten bijkrijgt. Originele veren zijn meestal zwart en verlagings hebben een andere kleur. Wat sommigen doen is die veren met siliconenspray inspuiten en dan door stoffige wegen rijden zodat deze vol stof en modder hangen, hierdoor zijn ze ook moeilijker te onderschijden van originele. groeten

Op dit soort essentiele dingen op/aan je auto moet je gewoon het beste van het beste nemen.

A het scheelt je een heel stuk remweg en B je wegligging wordt er stukken beter op.

De gerenomeerde merken zoals Koni Eibach etc zijn echt top, maar reken erop als je gele koni dempers plus schokbrekers neemt dat je een hoop geld kwijt bent, daarentegen heb je wel topkwaliteit ennnnnnnn een nederlands product

Luister, ik heb het over eibach en koni's, niet over een of ander flutmerk. Deze merken zijn aanzienlijk goedkoper op eBay Deutschland – Der weltweite Online-Marktplatz. Kijk er maar eens na ;)

• Topic Starter Topic Starter
tnx iedreeen!!!! ga al deze tips zeker proberen gebruiken bij aanschaf van die dingen...ik kan me nu herrineren dat ik enkele jaren meereed met een vriend van me die ook enkel veren heeft gestoken,en we reden op de snelweg,daar heb je van die lichte niveau verschillen van 1 of 2 cm,toen we daar overreden vlogen we met ons hoofd tegen het dak...zal wss ook wel een goekoop model geweest zijn dan...dus uitkijken geblazen,alvast bedankt!!

Raad inderdaad eibach aan.Heeft een maat van mij onder zijn IV en voelt super aan

Terug
Naar boven